Copilul tau are prea multe teme?

| | Actualizat: 2018-08-27 00:00:00

Te ingrijoreaza timpul indelungat pe care copilul tau il petrece in fiecare seara cu temele? Simti cumva ca el petrece prea mult timp cu temele, si nu se vede niciun rezultat?

Daca pustiul tau este coplesit de teme, il poti ajuta urmarindu-i obiceiurile pentru a gasi sursa problemei cu temele pentru acasa. Odata ce ai identificat sursa problemei, iti vei putea indruma copilul spre o solutie.

Identificarea problemelor privind temele

Afla cat de mult timp ar trebui sa-i ia copilului tau rezolvarea temelor pentru acasa

Desi nu exista reguli clare cu privire la cat de multe teme ar trebui sa aiba un copil, exista cateva sugestii care sa te ajute sa decizi daca sunt prea multe teme sau cantitatea este corecta. Regula celor 10 minute este cea mai des intalnita sugestie.

Aceasta stipuleaza ca un copil ar trebui sa petreaca cu temele aproximativ 10 minute pe zi pentru fiecare clasa. Prin aceasta regula un elev de clasa a I-a va avea in medie 10 minute de teme pe zi, in clasa a II-a 20 de minute pe zi si asa mai departe.

Regula de 10 minute este recomandata de Asociatia Nationala a Educatorilor din S.U.A. Retine ca este doar o sugestie – copiii din anumite clase de liceu si din clasele speciale pot primi mai multe teme decat media generala.

Urmareste cat de bine isi foloseste copilul tau timpul alocat temelor

Daca observi ca pustiul tau petrece mai mult timp cu temele decat te-ai fi asteptat, va trebui sa faci niste investigatii pentru a gasi problema si pentru a o rezolva. Trebuie sa vezi daca nu cumva in timpul alocat temelor copilul sau adolescentul tau nu se ocupa cu altceva. De exemplu poate sta pe retelele de socializare sau trimite SMS-uri prietenilor sau se uita la televizor. Asadar asigura-te ca se concentreaza pe teme in timpul studiului de acasa.

Copilul sau adolescentul tau pur si simplu nu poate fi constient de impactul pe care il pot avea distragerile asupra timpului lui de acasa. Daca descoperi ca pustiul tau nu se concentreaza la teme, apeleaza la urmatoarele sugestii pentru a-l ajuta sa ramana concentrat in timpul pregatirii de acasa.

 Asigura-te ca are acasa un spatiu al lui pentru realizarea temelor

Copilul va beneficia de un loc specific in care sa poata lucra la teme. Spatiul ar trebui sa fie un loc convenabil pentru studiu, dar care sa permita totodata suficienta supraveghere din partea parintilor, pentru varsta respectiva, si care sa ofere acces la toate resursele necesare.

Realizarea temelor intr-un anumit loc va contribui la consolidarea obiceiurilor. Copilul se va obisnui sa isi faca temele in acel loc specific.

Introducerea unei rutine pentru realizarea temelor va preveni amanarea lor

Uneori copiii de varsta scolara amana realizarea unei teme mai mari, decat sa incerce sa o finalizeze cu cateva zile inainte de termen. Decat sa petreaca 10-20 de minute in mai multe seri pe acea tema mare, ei vor trebui sa petreaca ore intregi pentru a finaliza tema intr-o singura zi.

Stabilirea unui interval de timp regulat in programul lui zilnic, ii va acorda pustiului tau timp pentru a-si indeplini sarcinile in cele mai multe zile.

Totul dintr-o data sau cu pauze? Iti amintesti regula celor 10 minute mentionata mai devreme? Aceasta regula ar conduce ca un elev de clasa a opta sa petreaca in fiecare seara o ora si 20 de minute cu temele. Elevii de liceu se pot astepta sa petreaca mai mult timp cu temele de acasa.

Daca pustiul tau are nevoie de o pauza, dar incearca sa mearga mai departe cu temele, ii va fi dificil sa se concentreze. El va sta la birou, dar va incetini ritmul sau chiar se va opri cu totul.

Unii copii si adolescenti sunt capabili sa stea la masa si sa lucreze incontinuu pana cand isi termina temele zilnice. Altii ar putea considera ca trebuie sa ia o scurta pauza la fiecare 40 de minute. Unii copii sau adolescenti pot, de asemenea, sa sufere de o afectiune care sa le influenteze capacitatea de concentrare pe perioade lungi de timp. Exemplele includ ADHD, depresie si anxietate.

Cand sa discuti cu profesorul

Uneori, numarul mare de teme nu este ceva ce poate fi rezolvat doar acasa.

Copilul tau nu stie cum sa rezolve tema pentru acasa. Daca pustiul tau nu stie cum sa-si faca tema, ar putea trece mult timp incercand sa o rezolve. Stai langa copil si urmareste-l cum incearca sa-si faca tema. Intelege el instructiunile exercitiului? Ii lipsesc cunostintele de care are nevoie pentru a finaliza exercitiul?

Daca este pentru prima data cand copilul tau se straduieste sa inteleaga cum sa-si faca temele, incurajeaza-l sa discute cu profesorul despre asta la urmatoarea ora.

In cazul in care copilul tau este la scoala elementara sau la gimnaziu si situatia se repeta – adica el se straduieste deseori sa inteleaga cum sa-si faca temele – ar fi bine sa participi si tu la discutia cu profesorul despre dificultatea temelor. Daca pustiul tau este in liceu, foloseste-te de cunostintele tale despre el, pentru a decide daca ar trebui sa se ocupe singur de teme.

Adu rapid la cunostinta profesorului faptul ca pustiul tau nu-si poate face temele, astfel incat profesorul sa poata contribui la rezolvarea precoce a oricaror lacune din educatie.

Din fericire, profesorii pot gasi mereu modalitati de abordare a lacunelor in procesul de invatare. Cu cat mai devreme un profesor isi da seama de un decalaj, cu atat mai rapida poate fi abordata diferenta, inainte de a deveni un decalaj si mai mare in procesul de invatare.

Copilul are nevoie de o perioada excesiva de timp pentru a-si termina temele. Poate ca pustiul tau se aseaza in fiecare seara intr-un spatiu in care nimic nu-i distrage atentia si se concentreaza pe tema lui. Dar o activitate care ar trebui sa dureze 10 minute dureaza de fapt 40 de minute. Copilul tau munceste din greu si stie ce sa faca, dar este foarte lent, mai ales in comparatie cu alti copii din clasa lui.

Acest lucru poate fi cauzat de un handicap de invatare. Copiii cu dislexie se straduiesc foarte mult sa invete sa citeasca, iar apoi citesc foarte lent.

Pentru copiii cu discalculie, o tulburare a abilitatii aritmetice, poate dura o perioada extrem de lunga de timp pana isi finalizeaza tema la matematica. Din fericire, exista metode de predare si invatare care pot ajuta copiii cu aceste probleme, dupa ce au fost diagnosticati.

Copilul are mai multe sarcini in acelasi timp. Aceasta situatie apare in momentul in care copilul are mai multe discipline, cu profesori diferiti si fiecare are propriul calendar al sarcinilor. Un profesor poate fixa termenul limita pentru un proiect mare chiar dupa ce copiii au avut de lucrat la un alt proiect pentru alta disciplina.

Copiii care doresc sa iasa in evidenta la nivelul de calificare pot fi surprinsi sa se simta coplesiti de prea multe teme datorate in acelasi timp.

In mod ideal, profesorii vor planifica proiectele mari cu mult timp inainte de termenul limita, astfel incat, chiar daca au teme si la alte discipline in aceeasi zi, copiii pot planifica dinainte si pot lucra treptat. Uneori insa acest lucru nu se intampla.

Profesorii sunt deseori izolati unul de celalalt in scoli, fiecare lucrand in propriile sali de clasa, astfel incat nu stiu ca pot atribui un proiect in acelasi timp cu altul. In cazul in care copilul tau are de rezolvat o activitate intr-un timp cu adevarat nerezonabil, discuta cu profesorii implicati.

Cand un copil invata sa-si faca temele pentru acasa in mod regulat, acest lucru il poate ajuta sa-si dezvolte o mentalitate progresista, unde stie ca efortul lui il va conduce la cunostinte si oportunitati. Gasirea modalitatilor de depasire a perioadelor dificile din scoala va ajuta, de asemenea, copilul sau adolescentul sa invete ca poate gasi metodele de a raspunde provocarilor si de a avea succes in scoala.

Citeste si despre