Cum sa reveniti in sala de fitness



 

Pentru a redeveni un pasionat de exercitii fizice dupa o pauza lunga, va puteti pregati cu plimbari, dans, sarituri si exercitii orientate pe grupele mari de muschi.

Cine n-a mai facut frecvent sport din liceu, dar vrea sa se reapuce de exercitii degeaba da buzna la sala si incearca toate aparatele pe care le gaseste prin preajma. Chiar daca a avut o conditie fizica buna in trecut, corpul trebuie sa se adapteze treptat cu efortul fizic. Iata cateva recomandari:

1. Verificati-va conditia fizica. Daca ati trecut de 35 de ani si aveti in familie persoane cu probleme cu inima, este bine sa treceti intai pe la medic, pentru a va verifica functia cardiaca, plamanii si pulsul.

2.Schimbati-va mentalitatea. Nu va ganditi la sport ca la o corvoada. Miscarea nu trebuie sa o faceti neaparat de dragul slabitului, ci din placere. Ca bonus, corpul va deveni mai puternic, mai sanatos, mai bine modelat.


3. Incepeti cu plimbari. In primele trei-patru saptamani, puteti parcurge o distanta de patru-cinci kilometri, de preferat in parc sau prin locuri cu verdeata. Intai lent, apoi cat mai vioi. Cand ajungeti sa parcurgeti cu usurinta distanta in maximum o ora, inseamna ca ati inceput sa va imbunatatiti conditia fizica si va puteti inscrie la o sala de forta.

4. Mergeti "in gasca" la sala. Daca gasiti amici care sa va insoteasca la sala, veti fi mai putin tentati sa renuntati. In caz ca nu vrea nimeni sa vi se alature, socializati cu cei pe care ii gasiti la antrenamente. Cu cat veti avea mai multi prieteni la sala, cu atat veti merge acolo mai usor si de placere.

5. Antrenor comunicativ. Cereti ajutorul antrenorilor de la sala sau al persoanelor cu experienta. Este important sa faceti exercitiile corect si va fi mai usor daca veti primi explicatii. "Un antrenor experimentat va incerca sa va cunoasca mai bine, sa va stie viata, obiceiurile, astfel incat sa poata adapta exercitiile stilului dumneavoastra de viata", explica Betty Preda, antrenor la World Class Health Academy.

6. Lucrati grupele mari de muschi. Odata ce ati ajuns la sala, incepeti cu aparate care lucreaza grupele mari de muschi. "Aceste exercitii sunt mai indicate pentru persoanele fara tonus, fara flexibilitate, cu muschii netonifiati", adauga Betty Preda.
7. Dansati. Dansul este o modalitate excelenta de a reveni din nou in forma, cu conditia sa va miscati suficient de mult timp pentru a solicita organismul.

8. Saritura ca mingea. Este un exercitiu bun de facut pentru acasa. Incepeti sariturile usor, apoi accelerati ritmul. Aceste miscari ajuta si la eliminarea celulitei. Le puteti efectua pe muzica sau in timp ce urmariti programul preferat. Ca alternativa, puteti sari cand pe un picior, cand pe celalalt.

9. Mersul pe bicicleta. Si ciclismul este un sport bun pentru inceput. In plus, ajuta la imbunatatirea coordonarii, precum si la cresterea fortei musculare. Il puteti practica si in week-end, impreuna cu familia ori prietenii.

Citeste tot articolul in Evenimentul Zilei
18 Octombrie 2006

Pentru mai multe articole interesante, urmareste-ne pe pagina de Facebook Copilul.ro

Taguri

Citeste si despre

Articole de la parteneri

Aplicatii pentru copii

DESCARCA
DESCARCA

Inainte sa pleci,

Poti gasi informatii utile si in materialele urmatoare:



Urmareste-ne si primeste cele mai noi informatii pentru tine si copilul tau!

Trimite articolul catre prietenii tai

Poti baga cate mailuri vrei tu separate prin spatiu!

Trimite mesajul