Urmareste-ne:

Cum sa imbunatatiti structura osoasa a copilului




 

O structura osoasa puternica necesita o combinatie de calciu, vitamina D si exercitiu, incepand inca din copilarie.

 




Copiii mici ar trebui sa consume in jur de 800 de miligrame de calciu pe zi. Incepand cu varsta de 9 ani si pana la 18 ani, cand dezvoltarea osoasa este mult mai rapida, consumul zilnic necesar de calciu se ridica la 1.300 de miligrame.

Se recomanda consumul de produse bogate in calciu precum brocoli, branzeturi, iaurturi sau suc natural de portocale.

Atat copiii cat si adolescentii au nevoie de cel putin 200 de unitati (unitate internationala de masura din industria farmaceutica) de vitamina D.


Atat laptele cat si sucul natural de portocale sunt fortifiate cu aceasta vitamina. O alta sursa naturala de vitamina D este soarele.

Expunerea zilnica la soare, a unui copil, timp de 10 pana la 15 minute este suficienta pentru obtinerea cantitatii necesare de vitamina D.

Copiii care sunt hraniti doar prin alaptare si cei care prezinta riscul unei deficiente de vitamina D, trebuie sa primeasca suplimente, dar administrarea trebuie facuta la indicatiile medicului.

Copiii de toate varstele au nevoie de o ora de exercitiu fizic pe zi. Orice tip de activitate fizica este benefica, fie ca este vorba de un sport precum fotbalul sau doar a sarii coarda.

Gabriela Hotareanu

Redactor Copilul.ro

29 Noiembrie 2007

Pentru mai multe articole interesante, urmareste-ne pe pagina de Facebook Copilul.ro

Taguri

Citeste si despre

Articole de la parteneri

Aplicatii pentru copii

DESCARCA
DESCARCA

Inainte sa pleci,

Poti gasi informatii utile si in materialele urmatoare:



Urmareste-ne si primeste cele mai noi informatii pentru tine si copilul tau!

Trimite articolul catre prietenii tai

Poti baga cate mailuri vrei tu separate prin spatiu!

Trimite mesajul