Un IT-ist vrea sa modernizeze sistemul de urgenta 112. Statul nu l-a ajutat

/ / Modificat: 2019-08-07
Un IT-ist vrea sa modernizeze sistemul de urgenta 112. Statul nu l-a ajutat

Andrei Marinescu are 30 de ani si vrea sa revolutioneze sistemul de urgenta 112. Acesta vrea sa utilizeze puterea internetului, combinata cu retelele de telefonie mobila si aplicatiile de smartphone.

Foto: Libertatea

Aplicatia se numeste 9112Pass, iar numele provine din combinatia celor mai cunoscute numere de urgenta din lume, respectiv 911 din SUA si 112 din Uniunea Europeana.

Aceasta ar urma sa functioneze intr-un mod similar cu aplicatia Waze de la Google. Numai ca, in loc de trafic, vor fi incarcate in sistem urgente. Operatorii vor putea alege ce fel de resurse aloca, de la ambulante la pompieri, in functie de urgenta. Algoritmul va alege ce echipaje sa fie trimise, pentru a le gasi pe acelea care pot ajunge cel mai rapid.

A prezentat ideea autoritatilor din Romania

In anul 2016, el i-a prezentat ideea lui Raed Arafat, coordonatorul Departamentului pentru Situatii de Urgenta. Acesta a fost incantat si a desemnat pe cineva care sa se ocupe, dar totul s-a blocat din cauza problemelor birocratice.

Costul total al acestui sistem este de 250.000 de dolari, adica 223.000 de euro, iar Andrei a demarat o campanie de strangere de fonduri.

"Ce imbunatatiri aduce 9112Pass? O reorganizare completa a sistemului de urgenta: din eventualitatea lipsei de fonduri, am conceput sistemul in asa fel incat orice sofer al echipajului de urgenta sa poata folosi telefonul personal pentru autentificare in sistem: utilizator, parola, numarul de inmatriculare al vehiculului.

Se va crea un timestamp (un cod care sa arate momentul exact – n.r), un log (jurnal – n.r.) cu perioada in care utilizatorul a fost autentificat in sistem, pentru a preveni folosirea abuziva a sistemului (pe o masina personala, de exemplu) dar si pentru un bun management de resurse", a explicat Andrei Marinescu, pentru Libertatea.

Ca la ridesharing

Autentificati in sistem, ca si in cazul aplicatiilor de ridesharing, soferii echipajelor de urgenta vor avea o harta goala.

In momentul in care cineva trimite o solicitare la 112 aceasta poate fi insotita de poze si/sau filmulete si/sau apel vocal/video, iar operatorul poate vedea in acele inregistrari detalii pe care persoana le poate omite. De aici, operatorul poate aloca o singura resursa, precum o ambulanta. Sau, in cazul unui incediu, poate aloca multiple resurse: pompieri, ambulante, SMURD, politie etc.

Sistemul decide cine se duce

Operatorul selecteaza tipul de vehicul si numarul de unitati pe care le doreste alocate cazului. Sistemul alege automat, in baza unui algoritm, acele unitati care vor ajunge cel mai rapid la adresa. Odata alocate aceste resurse, prin apasarea unui buton echipajele alese vor primi pe telefonul soferului alerta, cu destinatia deja setata.

"Masina intra automat in modul «in misiune» ceea ce inseamna ca soferii civili de pe o raza de 500 de metri vor primi notificarea si traseul respectivului echipaj de urgenta, pentru a putea crea un culoar de trecere.

Astfel, 9112Pass permite operatorului sa aloce resursele necesare chiar si in mai putin de 10 secunde de la primirea cazului. In plus, ambulanțele vor putea alege spitalul la care vor transporta pacientul. In UPU (Unitatea de Primiri Urgente), pe un ecran, vor fi afisate respectivele ambulante in modul urmator: tip (ambulanta/SMURD), timp estimat in care ajung la UPU, culoare cod, diagnostic initial," mai spune Andrei Marinescu.

marinescu1

Andrei Marinescu a terminat facultatea de management la Universitatea Wales din Romania si are si un master in Studii de Securitate si Analiza Informatiilor la Universitatea Bucuresti. Ideea aplicatiei i-a venit cand a vazut ambulante blocate in trafic.

Pentru mai multe articole interesante, urmareste-ne pe pagina de Facebook Copilul.ro

Taguri Serviciu 112

Articole recomandate

Citeste si despre