Sfaturi pentru gravide plinute


greutate sarcinaSfaturile pentru gravidele plinute se invart in jurul alimentatiei sanatoase, miscarii si monitorizarii atente a acumularii kilogramelor. Apelul la nutritionist le poate ajuta sa stabileasca un plan sanatos si echilibrat pentru o sarcina sanatoasa. Gravidele supraponderale sunt supuse mai multor pericole in sarcina daca nu controleaza eficient greutatea.

Afla greutatea maxima pe care trebuie sa o ai la sfarsitul sarcinii!

Doctorul care iti monitorizeaza sarcina va face un calcul in functie de greutate si inaltime si va stabili care este greutatea maxima pe care trebuie sa o iei in sarcina. Este important sa afli acest numar de kilograme.

Femeile supraponderale (IBM intre 26 si 29 ) trebuie sa ia pana la sfarsitul sarcinii in jur de 7-9 kilograme. Iar cele obeze (cu un IBM mai mare de 29) nu trebuie sa depaseasca 7 kilograme in plus pana la sfarsitul sarcinii.

Monitorizeaza kilogramele acumulate in fiecare trimestru!

Medicul iti va imparti greutatea totala pe care trebuie sa o ai la finalul sarcinii si iti va indica si care este aportul de kilograme pe care ar trebui sa il iei in fiecare trimestru:

  • trimestrul al 2-lea si al 3-lea – gravidele supraponderale ar trebui sa ia cam 300 de g saptamanal (nu mai mult de 8 kilograme per total), iar cele obeze ar trebui sa ia saptamanal in jur de 250 de g saptamanal (nu mai mult de 6.5 – 7 kg per total).


Fii activa pe perioada sarcinii!

Incearca sa faci cat mai multa miscare pe perioada sarcinii, dar numai daca ai acordul medicului. Miscarea fizica este importanta atat pentru silueta, cat si pentru sanatatea sarcinii.

Te mentine in forma, imbunatateste tonusul muscular, circulatia sangelui si ajuta la combaterea multor simptome incomode specifice sarcinii. In plus, miscarea te poate ajuta sa controlezi mai usor greutatea care trebuie acumulata.

Alege o alimentatie cat mai sanatoasa si echilibrata!

Cel mai indicat este sa ceri sfatul medicului cu privire la alimentele care te pot ajuta sa iti controlezi greutatea in sarcina fara sa te infometezi sau sa faci rau fatului. Acesta te poate trimite spre un nutritionist. Daca nu iti permiti acest lucru, atunci este util sa urmezi cateva sfaturi esentiale in alimentatie:

  • mananca legume si fructe proaspete (cat mai multe);
  • alege carne slaba si lactate fara grasimi;
  • nu gati mancarea cu prajeli sau sosuri grase – alege ca modalitati de gatit gratarul, aburii, coptul sau fiertul;
  • alege portii mici si dese;


In alegerile alimentare pe care le faci trebuie sa urmaresti alimente care aduc beneficii sarcinii. Alege produsele bogate in calciu, fier, acid folic, dar si alte vitamine si minerale esentiale.

Mananca alimente bogate in carbohidrati. Acestia ofera rapid senzatia de satietate si ofera energie gravidelor sa faca fata schimbarilor sarcinii.

Alimentatia sanatoasa si sportul  regulat ajuta la prevenirea diabetului gestational si  preeclampsiei – 2 complicatii grave de sarcina la suporaponderale.

Pentru mai multe articole interesante, urmareste-ne pe pagina de Facebook Copilul.ro

Taguri Greutate sarcina Dieta slabit in sarcina

Daniela Ganciu

Pasionata de cuvinte cu sens, puse in forme si ambalaje practice si utile pentru orice mamica sau viitor parinte. Intotdeauna scriu cu gandul ca articolul va deveni un ghid, un prieten, un ajutor pentru cititorii mei.

Citeste si despre

Articole de la parteneri

Aplicatii pentru copii

DESCARCA
DESCARCA

Inainte sa pleci,

Poti gasi informatii utile si in materialele urmatoare:



Urmareste-ne si primeste cele mai noi informatii pentru tine si copilul tau!

Trimite articolul catre prietenii tai

Poti baga cate mailuri vrei tu separate prin spatiu!

Trimite mesajul