Cauta

Ce se intampla cu copilul meu?

mihaela a intrebat pe 11.01.2014

Are 2 ani si 3 luni si nu zice decat mama, tata, baba, face papa, zice da si cateva cuvinte intelese doar de el. Aceste cuvinte le zice de mult, dar eu tot astept sa zica mai multe. Doresc sa stiu daca este vreo problema si ce pot sa fac cand nu este prea tarziu.

O alta problema o am la baie de vreo 3 luni. Imi vomita in baie, doar atunci cand il spal pe cap este aceasta problema, imi este frica, caci am impresia ca lesina. Nu mai zice nimic si apoi cand il scot din baie este molatic rau de tot ca de cateva ori imi venea sa chem salvarea. Dupa vreo 15 minute isi revine si incepe sa se joace. Ce se intampla? Va rog sa ma ajutati sa inteleg.

4 raspunsuri

Emil Otesteanu
a raspuns acum 6 ani

Copilul, la varsta de 6 luni prezinta sunete guturale si chiar cateva silabe.

La 12 luni, spune cateva cuvinte simple. La 20 de luni cateva cuvinte mai clare, pe langa cele anterioare, dar poate prezenta si perioade de stagnare pentru ca imediat sa nu-l poti opri de la intrebari simple.

Totusi, puteti vorbi cu medicul copilului pentru un consult mai amplu mai ales si pentru aspectul pe care l-ati constatat in timpul baitei.

In general, baita, ca si la bebe se face si cu atat mai bine la un copil de varsta peste 2 ani cu oarecare timp inainte de a manca si nu dupa ce este alimentat. Verificati si temperatura apei din cada tot cu cotul dvs ca si la bebe.

BiancaSol
a raspuns acum 6 ani

Nu ii dai inainte sa manance, apoi il speli? Daca da, de aici vomita. Intai baita, apoi papica.

mihaela
a raspuns acum 6 ani

Asa este. Am inceput sa ii fac baie inainte de masa, insa nu mai vomita, dar tot are tendinte de a vomita, dar cel mai mult ma sperie starea lui de moleseala de dupa baie. Apa, fiind la fel ca pana acum si procedeul acelasi ca si pana la 2 ani. Nu inteleg de ce acest fenomen?

Psiholog.Otilia.Stan
a raspuns acum 6 ani

Dezvoltarea limbajului expresiv (imbogatirea vocabularului) este un proces care pentru unii copii se desfasoara mai lent sau cu un ajutor mai mare din partea parintilor (sau persoanei cu care isi petrece cel mai mult timp).

Drept urmare, incercati sa il indemnati sa repete cat ma multe cuvinte, sa le numeasca cand i le aratati, sa le indice atunci cand le numiti.

Un alt exercitiu presupune desenarea/colorarea unor planse care reprezinta diverse obiecte sau actiuni, dar cel mai important este sa ii vorbiti mult (asta il va stimula sa va raspunda).

Daca doriti sa aflati nivelul la care se regaseste sau daca veti considera ca aceste exercitii nu au succesul asteptat, va puteti indrepta catre o evaluare psihologica a copilului si ulterior daca este necesar catre un plan de recuperare timpurie.

Vezi intrebari din:
/*MASTER*/