Urmareste-ne:

Alimente care favorizeaza somnul

Ceea ce mananci, in special la cina, afecteaza felul in care dormi si te odihnesti pe timpul noptii. Starea de somnolenta provoaca o multime de efecte secundare in organismul mamicilor: oboseala, extenuare, moleseala, ceea ce le impiedica sa finalizeze planurile pe care le au in fiecare zi cu zambetul pe bune. Iata care sunt alimentele care favorizeaza somnul de noapte, dar si cele care il pun pe fuga!

alimente-somnul

Alimente bogate in triptofan

Deja stii ca laptele caldut baut seara poate avea un efect magic asupra organismului, ataragand somnul. Insa explicatia consta in faptul ca atat el, cat si alte lactate sunt bogate in triptofan, o substanta care ajuta la inducerea senzatiei de somn.

Iata si alte alimente care contin triptofan:

- carnea de pasare;
- bananele;
- ovazul;
- mierea;
- fructele de mare;
- humusul;
- lintea;
- ouale;
- semintele;
- produsele de soia: lapte, tofu etc.

Alimente bogate in carbohidrati si calciu

Alimentele care contin carbohidratii, completate de lactate reprezinta reteta perfecta pentru inducerea somnului prin cresterea nivelului de triptofan din sange. Asadar, daca ai pofta de ceva carbohidrati la ceas de seara poti opta pentru un bol de cereale cu lapte, iaurt si biscuitei sarati (crackers) sau putina paine si branzica.

Alimente care contin mult potasiu

Cu un puternic efect relaxant asupra organismului si cu multiple beneficii pentru inima, alimentele care contin din plin potasiu sunt o optiune benefica pentru cina:

- dovlecei;
- caise;
- morcovi;
- spanac;
- iaurturi;
- carne de pui.

Alimente bogate in amidon

Aceste alimente ajuta corpul sa se relaxeze si au acelasi efect ca produsele lactate asupra lui. Unele dintre ele contin triptofan, ceea ce ajuta la inducerea senzatiei de somnolenta. Totusi, nu exagera cu ele, pentru ca daca sunt consumate in exces au efect invers, crescand nivelul de energie in organism.

- paste;
- orez;
- cartofi;
- paine.

Miere

Mierea are un statut aparte printre alimentele care favorizeaza somnul. In general alimentele dulci care cresc nivelul de glucoza trebuie evitate seara, pentru ca ofera energie corpului. Totusi, mierea se pare ca are un efect invers, demonstrandu-se ca aceasta transmite mesaj creierului sa opreasca productia de orexina, un neurotransmitator care favorizeaza starea de alerta a organismului.

Ce alimente nu trebuie consumate inainte de culcare?

- evita alimentele bogate in grasimi (prajeli, fast food etc.), acestea perturba somnul dand nastere insomniilor;

- evita alimentele care ascund cafeina (nu trebuie sa eviti numai cafeaua, mai exista si alte produse care au in compozitie aceasta substanta: ceaiuri, cicolata, cola etc.;

- renunta la preparatele picante la cina; pot crea disconfort abdominal (arsuri gastrice), iar cum sistemul digestiv incetineste pe timp de noapte, te pot tine treaza;

- evita alcoolul – desi pare ca are un efect care induce starea de somnolenta, in realitate acesta impiedica patrunderea in ciclurile profunde ale somnului si te poate trezi chiar in mijlocul noptii;

- evita alimentele bogate in proteine, ele sunt greu de digerat si ofera si energie organismului.

Pentru mai multe articole interesante, urmareste-ne pe pagina de Facebook Copilul.ro

Taguri Alimente somn linistit

Daniela Ganciu

Pasionata de cuvinte cu sens, puse in forme si ambalaje practice si utile pentru orice mamica sau viitor parinte. Intotdeauna scriu cu gandul ca articolul va deveni un ghid, un prieten, un ajutor pentru cititorii mei.

Citeste si despre

Articole de la parteneri

Aplicatii pentru copii

DESCARCA
DESCARCA

Inainte sa pleci,

Poti gasi informatii utile si in materialele urmatoare:



Urmareste-ne si primeste cele mai noi informatii pentru tine si copilul tau!

Trimite articolul catre prietenii tai

Poti baga cate mailuri vrei tu separate prin spatiu!

Trimite mesajul