Studiu: consumul de Vitamina D in alimentatia copilului

Cunoscuta si sub numele de „Vitamina Soarelui”, Vitamina D este esentiala pentru cresterea sanatoasa a copilului tau. Este sintetizata in mod natural de organismul nostru atunci cand ne expunem vara la razele ultraviolete ale soarelui, insa micutul tau are nevoie de ea si in zilele mai friguroase.

Un aport constant de Vitamina D in organismul copiilor poate combate rahitismul si poate ajuta la dezvoltarea sistemului imunitar. Introducerea Vitaminei D in alimentaţia copilului ajuta la prevenirea acestor boli, dar si la transformarea lui intr-un adult sanatos. Pentru ca ne-am dorit sa aflam mai multe, am intrebat cateva mamici care este importanta pe care o acorda acestei vitamine.

In perioada 3-17 august s-a realizat un studiu online despre consumul de Vitamina D, dar si despre perceptia mamicilor asupra importantei acestui nutrient in alimentatia copilului. Studiul a fost efectuat pe un esantion de 1.404 mame ce provin din mediul urban. Cercetarea contine 12 intrebari care contureaza importanta Vitaminei D, dar si care este viziunea pe care mamele o au asupra consumului de Vitamina D in alimentatia viitorului adult. 

importanta_vitamina_d_copii

Cele mai importante rezultate ale studiului au scos in evidenta un deficit in consumul zilnic de Vitamina D, dar si nesiguranta mamelor in ceea ce priveste cantitatea de Vitamina D pe care copilul o primeste zilnic. 

Vitamina D este sintetizata in mod natural de organism cu conditia expunerii la razele ultraviolete ale soarelui, in principal in timpul verii. Beneficiile Vitaminei D sunt numeroase, rolul ei principal fiind combaterea rahitismului la copii. Cu toate acestea, informatiile cu privire la functiile Vitaminei D nu sunt cunoscute pe scara larga. In ceea ce priveste timpul pe care il petrec mamele cu copii la soare in perioada aprilie – octombrie, 72,33% dintre mamele respondente au spus ca petrec peste 15 minute cu copilul la soare. 

52,6% dintre mamele respondente au inceput sa introduca in alimentatia copilului lapte de vaca, dupa varsta de 12 luni. Laptele de vaca insa, nu este un aliment bogat in Vitamina D; 250 ml de lapte asigura aproximativ 7,3% din doza zilnica de Vitamina D, asa incat dieta celui mic trebuie imbogatita cu alimente suplimentate.

Lactatele fac parte din alimentatia copilului, iar 59,65% dintre respondente au raspuns ca cei mici beau lapte zilnic, dar consuma si diferite sortimente de branza sau iaurt, iar 17,29% dintre ele inca isi alapteaza copilul. Laptele matern este alimentul ideal pentru sugar si copilul mic.

Alimentele care sunt surse naturale de vitamina D, precum pestele gras (somon, ton), ouale sau ficateii  ar trebui consumate in cantitati mai mari si deseori micutii nu gasesc aceste alimente ca fiind foarte gustoase.

Aceste aspecte au reiesit, cum era de asteptat, si din studiul de fata:

  • 98,27% dintre mame nu le dau copiilor carne de ton in alimentatia zilnica;
  • 95,1% dintre mame nu introduc in alimentatia zilnica a copilului 3-4 oua ( pentru a asigura doza zilnica de vitamina D );
  • 95,68% dintre mame, evita sa introduca in alimentatia zilnica a copilului ficat

Aportul de Vitamina D din alimentatia copilului: 


  • 4 din 10 mame nu stiu daca prin alimentatie, copilul lor primeste vitaminele necesare;
  • 42% dintre respondentele participante la studiu nu pot aprecia daca copilul lor beneficiaza de o cantitate suficienta de Vitamina D, iar 35% dintre ele sustin ca aportul de Vitamina D este asigurat prin alimentatie si expunerea la razele ultraviolete ale soarelui;
  • Doar 34.01% dintre respondente le ofera copiilor lapte cu adaos de Vitamina D in alimentatie, iar 29% dintre ele declara ca ofera copilului doar lapte de vaca;

Importanta Vitaminei D:


  • 11.24% dintre respondente considera ca Vitamina D joaca un rol major in dezvoltarea creierului;
  • 55,62% dintre mame considera ca Vitamina D este esentiala in dezvoltarea oaselor;
  • 19,6% dintre participantele la studiu considera ca Vitamina D are un rol decisiv in buna functionare a sistemului imunitar 

Depozitele de Vitamina D se epuizeaza in 6 saptamani, iar in perioada toamna – primavara, trebuie sa acordam mai multa atentie aportului de Vitamina D, astfel: 

  • 58.5% dintre mamele respondente acorda mai multa atenţie aportului de Vitamina D in aceasta perioada;
  • 41,5% dintre respondente nu cred in astfel de lucruri

O noua zi inseamna pentru cei mici noi oportunitati de a explora si de se juca, iar parintii trebuie sa se asigure ca organismul lor este pregatit sa faca fata provocarilor zilnice pe care copiii le intalnesc in aventura lor.

Suplimentarea necesarului de Vitamina D in primii ani de viata ajuta la dezvoltarea organismului copilului si la transformarea acestuia intr-un adult sanatos. 

Pentru mai multe articole interesante, urmareste-ne pe pagina de Facebook Copilul.ro

Taguri Vitamina d Alimente vitamina D

Copilul.ro

Alaturi de tine pentru a creste copii cu dragoste si incredere. Nu iti promitem ca iti vom rezolva problemele, dar iti promitem ca nu va trebui sa le faci fata singura.

Citeste si despre

Articole de la parteneri

Aplicatii pentru copii

DESCARCA
DESCARCA

Inainte sa pleci,

Poti gasi informatii utile si in materialele urmatoare:



Urmareste-ne si primeste cele mai noi informatii pentru tine si copilul tau!

Trimite articolul catre prietenii tai

Poti baga cate mailuri vrei tu separate prin spatiu!

Trimite mesajul