Urmareste-ne:

Sfaturi utile pentru intarirea imunitatii

Hipocrate spunea: "Alimentele sa va fie medicamente!". Din Antichitate si pana acum nimic nu s-a schimbat. in zilele noastre, expertii sustin importanta unui regim alimentar bine echilibrat, care poate fi cel mai bun medicament si remediu. Dieta adecvata este primul pas pentru intarirea imunitatii, lucru foarte important in timpul iernii.

Nu exista pastile magice pentru imunitate. intarirea sistemului imunitar este un proces care consta in mai multi factori. Sanatatea organismului trebuie sa aiba la baza o dieta echilibrata, bogata in produse proaspete si naturale.

Nutritionistul Serban Damian confirma: "Ne putem intari imunitatea printr-o alimentatie zilnica echilibrata. Asta pentru ca ingredientele alimentare au proprietati imunomodulatoare, ceea ce inseamna ca sprijina corpul nostru prin stimularea sistemului imunitar. Exista multe vitaminele care au un efect benefic asupra sistemului imunitar: de exemplu, vitamina C (poate fi gasita in castraveti murati si varza, patrunjel, ardei rosii si suc de portocale), dar si pro-vitamina A (prezenta in legume si fructe galbene, portocalii si rosii). De asemenea, unele minerale joaca un rol important in dezvoltarea rezistentei imunitare, cum ar fi magneziul care se regaseste in cantitati semnificative in unele fructe. Daca urmam sfaturile medicilor cu privire la doza de medicamente necesara, ar trebui sa avem in vedere si recomandarile dietetice privind substantele nutritive. Prin urmare, ar trebui sa mancam cel putin 5 portii de fructe si legume pe zi pentru a atinge obiectivul. Nu numai doza de nutrienti este importanta, ci si varietatea de produse. Cu cat alimentele sunt mai diversificate, cu atat mai activ poate deveni corpul nostru. Trebuie sa ne amintim intotdeauna faptul ca nu exista niciun aliment in care sa se regaseasca toate substantele nutritive. Pentru a pune in aplicare recomandarea privind diversitatea in alimentatie putem apela la produse accesibile, cum ar fi mousse-urile si sucurile 100%, care pot inlocui o portie de fructe si legume."

imunitate_vitamine

Vitaminele: naturale sau capsule?

Cele mai multe suplimente, chiar daca sunt disponibile fara prescriptie medicala, pot fi inlocuite, totusi, cu produse naturale: “Trebuie sa fim constienti de faptul ca suplimentele alimentare sunt cantitati concentrate de ingrediente, iar inainte de a le utiliza trebuie sa intrebam medicul. Suplimentele ar trebui sa fie ultima solutie. intarirea imunitatii ar trebui sa inceapa prin imbogatirea si diversificarea dietei. Cercetarile stiintifice confirma faptul ca nutrientii sunt absorbiti mai usor din produse naturale, asadar eficienta lor creste.”

Solutiile naturale sunt cele mai bune alegeri pentru corpul nostru. Prin urmare, in timpul iernii, cand nu toate fructele si legumele crude sunt gustoase si usor de gasit, putem sa le consumam intr-o forma diferita si convenabila. Sucurile 100% si mousse-urile sunt o alternativa excelenta pentru fructe si legume, in special in timpul iernii. Legislatia UE interzice adaugarea indulcitorilor, colorantilor, zaharului sau aromelor artificiale.

Dormi suficient

Un alt element la fel de important pentru intarirea imunitatii este somnul adecvat. Nutritionistul serban Damian confirma: “Orele suficiente de somn sunt foarte importante, intrucat in timpul somnului au loc diverse procese in corpul nostru, inclusiv regenerarea celulelor si tesuturilor. Prea putin somn afecteaza glandele endocrine, deoarece organismul produce mai mult cortizol - un hormon de stres. Tulburarile de somn scad imunitatea. Ar fi minunat daca toata lumea ar putea gasi timp pentru o scurta pauza de somn in timpul zilei - 15-30 minute. Orele suficiente de somn pot fi diferite pentru fiecare dintre noi, nu doar ca timp, ci si ca semnificatie.”

sistem_imunitar_sfaturi

Mersul pe jos intareste organismul

Desi zilele de iarna sunt scurte, e bine sa nu intram in monotonia anotimpului si sa ne gasim timp pentru o plimbare de cel putin o jumatate de ora. Aerul proaspat oxigeneaza organismul, ceea ce face mai usoara lupta cu virusii si bacteriile. De asemenea, este important sa aerisim regulat apartamentele si casele noastre, mai ales in timpul iernii, cand camerele sunt incalzite si aerul este foarte uscat. Mucoasele uscate ale nasului si gatului sunt mai predispuse la infectii. De aceea, este important sa asiguram circulatia aerului doar prin aerisire.

Pentru intarirea sistemului imunitar trebuie, in primul rand, sa avem grija de corpul nostru. Ar trebui sa asiguram organismului o dieta echilibrata, bogata in cereale integrale, produse lactate, legume si fructe. Acestea din urma, in special in timpul iernii, pot fi inlocuite cu mousse-uri si sucuri 100%, care sunt gustoase si accesibile. Daca in fiecare zi tinem cont de activitati in aer liber si de un somn odihnitor, suntem pe drumul cel bun pentru a creste imunitatea organismului.

Pentru mai multe articole interesante, urmareste-ne pe pagina de Facebook Copilul.ro

Taguri

Copilul.ro

Alaturi de tine pentru a creste copii cu dragoste si incredere. Nu iti promitem ca iti vom rezolva problemele, dar iti promitem ca nu va trebui sa le faci fata singura.

Citeste si despre

Articole de la parteneri

Aplicatii pentru copii

DESCARCA
DESCARCA

Inainte sa pleci,

Poti gasi informatii utile si in materialele urmatoare:


Urmareste-ne si primeste cele mai noi informatii pentru tine si copilul tau!

Creeaza cont! sau Urmareste-ne pe Facebook!

Trimite articolul catre prietenii tai

Poti baga cate mailuri vrei tu separate prin spatiu!

Trimite mesajul