Regimul Okinawa

Regimul Okinawa este un plan alimentar adoptat dintr-o insula japoneza si ridicat la rang de dieta, datorita efectelor antiimbatranire si antiingrasare pe care le are.

Regimul prevede o alimentatie bogata in produse care impiedica imbatranirea prematura a organismului si scad pana aproape de 0 riscul de obezitate. Descopera o dieta hipocalorica sanatoasa, dar si satioasa!

Cum te slabeste regimul Okinawa?

Okinawa nu este numele celui care a inventat aceasta dieta, asa cum poate te-ai astepta, ci denumirea insulei de unde a fost imprumutat meniul si stilul de viata al locuitorilor.

Motivul pentru care regimul alimentar al acestei insule este atat de popular, la ora actuala, in lume, este ca in aceasta regiune locuiesc cele mai sanatoase si longevive persoane din lume.

Alimentatia este printre principalele secrete ale vietii lungi si echilibrate pe care acestia o duc. Alimentatia insulei japoneze este bazata pe alimente foarte sanatoase si hranitoare, dar slab calorice.

Datorita continutului scazut de calorii al meniului, scaderea in greutate apare in mod natural. Atunci cand aud de diete hipocalorice, multe persoane asociaza in mod automat acest regim cu infometarea.

Insa, daca alimentele care compun meniul contin nutrienti esentiali care instaleaza senzatia de satietate pe termen lung, asa cum se intampla cu si in regimul Okinawa, acest efect secundar dispare.  

Planul alimentar al regimului Okinawa

Japonezii nu au nevoie de un regim bogat in calorii pentru a capata energie si forta sau pentru a se mentine in forma. Meniul lor se concentreaza pe alimente bogate in vitamine si minerale care le asigura aceste beneficii, fara a-si pune amprenta asupra siluetei lor.

fructe_de_mare_regimul_Okinawa

In timp ce europenii au nevoie, in medie, de 2000 de calori/zi, regimul alimentar al celor mai longevive persoane de pe insula nu depaseste un aport de 1000 calorii/zi. Din meniul zilnic al locuitorilor din Okinawa nu lipsesc niciodata legumele si fructele, care sunt consumate intr-o stare naturala sau foarte putin procesate termic.

Fructele de mare si pestele sunt alte alimente nelipsite din dieta lor, bogate in acizi grasi Omega 3 si alti nutrienti esentiali pentru sanatate. Alte alimente permise in regimul Okinawa sunt cerealele integrale, o sursa bogata de energie si fibre. Apa si ceaiul sunt bauturile de baza in arhipelag.

Alcoolul nu face parte din stilul de viata al locuitorilor insulei si nu este permis intr-un astfel de regim. Salatele sunt preparatele de baza in arhipelag, iar miscarea fizica este o indatorire zilnica a locuitorilor.

Acestia se ocupa cu munca campului sau comertul, care le ofera portia de miscare fizica de care au nevoie pentru a se mentine in forma.

Idee de meniu in regimul Okinawa


Mic dejun

ceai si stafide sau nuci;

Pranz

salata de legume cu peste si orez, fructe si ceai verde;

Cina

preparate din fructe de mare si ceai sau suc natural din fructe.

Portiile sunt destul de mici, dar satioase. Mesele pot fi "sparte" in mai multe gustari, astfel incat sa mananci putin si des si sa nu simti niciodata senzatia de foame.

Pe tine te tenteaza un astfel de regim sanatos si foarte savuros? Spune-ne parerile tale in sectiunea de comentarii de mai jos!

Pentru mai multe articole interesante, urmareste-ne pe pagina de Facebook Copilul.ro

Taguri Regimul okinawa Diete slabit Diete hipocalorice

Daniela Ganciu

Pasionata de cuvinte cu sens, puse in forme si ambalaje practice si utile pentru orice mamica sau viitor parinte. Intotdeauna scriu cu gandul ca articolul va deveni un ghid, un prieten, un ajutor pentru cititorii mei.

Citeste si despre

Articole de la parteneri

Aplicatii pentru copii

DESCARCA
DESCARCA

Inainte sa pleci,

Poti gasi informatii utile si in materialele urmatoare:



Urmareste-ne si primeste cele mai noi informatii pentru tine si copilul tau!

Trimite articolul catre prietenii tai

Poti baga cate mailuri vrei tu separate prin spatiu!

Trimite mesajul