Urmareste-ne:

Cum sa mananci mai sanatos in 2013

Spune-ne ce obiective de dieta ti-ai propus in 2013 si noi iti spunem cum sa le atingi mai usor pana la sfarsitul anului! Vrei sa mananci mai putine grasimi, sa scazi aportul caloric, sa cresti consumul de fructe si legume si sa reusesti sa mananci mai putin si mai des? Nicio problema! Iata cateva trucuri eficiente pentru toate aceste probleme cu care te confrunti, dar si pentru altele, care te vor ajuta sa transformi alimentatia sanatoasa intr-un stil de viata permanent!

dieta-alimentatie-sanatoasa

Mananca mai multe fructe si legume!

  Fructele si legume nu intra in categoria alimentelor tale preferate si cu greu reusesti sa le integrezi in dieta ta zilnica? Daca ti-ai propus ca in 2013 sa cresti aportul acestor alimente in dieta, afla ca se poate, fara sa iti sacrifici foarte tare poftele tale culinare:

  • integreaza fructele si legumele proaspete in salate, shake-uri si sucuri, daca nu iti place sa le mananci in stare naturala;
  • prepara legumele supa-crema, transforma-le in piure si adauga-le din plin in sandvisuri, pizza, omlete si alte mancaruri gatite.

Renunta la gustarile nesanatoase de la birou!

Ti se pare ca locul de munca a devenit un mediu culinar nociv sanatatii si siluetei tale? Ai tendinta de a rontai o multime de gustari nesanatoase in cele 8-9 ore de munca? Iata cum scapi de acest obicei daunator:

  • nu mai tine astfel de gustari pe birou (daca nu le ai in fata, nu vei pofti la ele) - tine-le la o distanta de cel putin 1.5- 2 m de tine - cu cat sunt mai departe, cu atat vei fi mai putin tentata sa le consumi;
  • invadeaza biroul cu gustari sanatoase; daca nu mai tii snacks-urile nocive pe birou, nu inseamna ca nu vei mai pofti la ceva de rontait; de aceea, este bine sa ai mereu la indemana un fruct, un morcov, un iaurt etc.

Fa alegeri istete cand mananci in oras!

Mancatul in oras, la restaurant, te ispiteste sa alegi intotdeauna cele mai calorice si nesanatoase preparate? Exista cateva reguli care te pot scoate rapid din aceasta incurcatura:

  • nu te duce niciodata infometata la restaurant;
  • cere doar meniul de aperitive si salate si nu arunca nici macar o privire paginilor cu preparate hipercalorice;
  • ocoleste fast-food-urile sau restaurantele in care nu exista sau sunt prea putine variante de preparate sanatoase.

Ia micul dejun in fiecare zi!

Unul din cele mai importante obiective legate de alimentatie, pe 2013, este sa faci din micul dejun un obicei zilnic? Principalul motiv pentru care majoritatea persoanelor nu ia micul dejun este lipsa de timp. Insa acesta este un pretext care poate fi rezolvat foarte usor.

Daca nu ai timp sa iei micul dejun acasa, ia-l la pachet si mananca-l la serviciu. Un mic dejun copios si sanatos nu presupune mari eforturi. Este suficient sa mananci un iaurt si un fruct sau baton de cereale pentru a-ti asigura aportul de energie de care ai nevoie.

Mananca putin si des!

Iti tot spui mereu ca nu vrei sa mai mananci in exces, pana la refuz? Este un obiectiv sanatos, pe care il poti pune in aplicare cu foarte mare usurinta. Multe mamici au impresia ca daca impart aportul zilnic de calorii in doua mese copioase, au rezolvat problema si mananca sanatos. Este o greseala, spun specialistii, care sustin ca acest obicei incurajeaza acumularea kilogramelor in plus si problemele digestive. Nu degeaba recomandarea nutritionistilor este "mananca putin si des".

Adoptand un astfel de principiu in comportamentul tau alimentar, vei reusi sa ai o digestie sanatoasa, sa scazi aportul zilnic de calorii si sa uiti ce inseamna senzatia de foame. Consumand alimente in cantitati mici si dese, stomacul tau este aproape tot timpul plin si nu se mai instaleaza senzatia de foame care te determina adesea sa mananci in exces si apoi sa ai remuscari. Asadar, invata sa ai mereu dupa tine cate o gustare sanatoasa si sa eviti sa treaca mai mult de 2 ore fara sa mananci ceva.

Tu ce obiective ti-ai propus anul acesta privind alimentatia? Ai vreun plan in acest sens? Spune-ne parerile tale in sectiunea de comentarii de mai jos!

Pentru mai multe articole interesante, urmareste-ne pe pagina de Facebook Copilul.ro

Taguri Alimentatie sanatoasa Trucuri alimentatie sanatoasa 2013 Rezolutii dieta 2013

Daniela Ganciu

Pasionata de cuvinte cu sens, puse in forme si ambalaje practice si utile pentru orice mamica sau viitor parinte. Intotdeauna scriu cu gandul ca articolul va deveni un ghid, un prieten, un ajutor pentru cititorii mei.

Citeste si despre

Articole de la parteneri

Gazeta Sporturilor

Aplicatii pentru copii

DESCARCA
DESCARCA
OK

Acest site folosește cookie-uri pentru o mai bună experiență de vizitare. Prin continuarea navigării, ești de acord cu modul de utilizare a acestor informații. Detalii aici

Inainte sa pleci,

Poti gasi informatii utile si in materialele urmatoare:


Urmareste-ne si primeste cele mai noi informatii pentru tine si copilul tau!

Creeaza cont! sau Urmareste-ne pe Facebook!

Trimite articolul catre prietenii tai

Poti baga cate mailuri vrei tu separate prin spatiu!

Trimite mesajul