Ce se intampla cu corpul tau, daca nu mai consumi paine

| | Modificat: 2019-02-18 17:34:12

consum-paine

Din ce in ce mai multi oameni au renuntat sa mai consume paine si incearca sa urmeze diete care nu contin carbohidrati rapizi.

Mii de bloggeri au imprastiat o multime de informatii despre ceea ce s-a schimbat in viata lor, dupa ce au renuntat la produsele pe baza de faina. Rezultatele sunt cu adevarat impresionante: pielea lor a devenit mai sanatoasa, au slabit si au devenit mai energici.

Dar chiar sunt adevarate toate aceste lucruri?

Bright Side vrea sa-si dea seama de acest lucru si sa inteleaga daca toate tipurile de paine sunt daunatoare. Dar fiecare e liber sa traga ce concluzie vrea.

Paine alba si neagra

alb-neagra

Painea integrala de grau si cea din secara sau faina integrala de grau sunt absolut in regula. Aceste produse sunt sanatoase, dar cand vine vorba de paine alba, lucrurile nu stau la fel. In secolul al XX-lea, faina si drojdia au fost schimbate si o combinatie de energie intensa si aditivi au grabit complet maturarea aluatului. Acesta este motivul principal pentru care nu este recomandata painea alba, nici chiar cea de calitate superioara.

Un produs inutil

Boabele de grau sunt bogate in vitamine. Dar toate substantele sanatoase dispar, pur si simplu, atunci cand cerealele sunt procesate. Chiar si fainurile albe de calitate superioara pastreaza numai 30% din substantele benefice pe care le contin inainte de a fi prelucrate si, din pacate, acestea devin inactive dupa doar 2 saptamani. Apropo, termenul de valabilitate al fainii este de aproximativ 12 luni.

Lipsa gustului

Sa recunoastem ca painea alba nu are gust. Dar acesta este motivul pentru care multi oameni o iubesc. Nu te impiedica sa te bucuri de gustul carnii, al supelor sau al branzei pe care le mananci. Dar, in comparatie cu produsele din faina integrala, nu face ca gustul sa fie mai bun.

Toxicitate

Lumea moderna cere din ce in ce mai mult grau. Pentru a creste repede in perioade foarte scurte de timp, agricultorii il presara cu pesticide. Si pentru a-l proteja de rozatoare si ciuperci, este, de asemenea, tratat cu diferite substante chimice.

In plus, pentru a face faina alba, producatorii il inalbesc folosind aceleasi substante care se folosesc pentru spalare: peroxidul de benzoil, persulfatii si dioxidul de clor. Inainte de a cumpara paine, asigura-te ca este facuta cu faina organica, nu cu faina rafinata. Cea rafinata este supusa procedurilor descrise mai sus.

Probleme de piele

Suntem ceea ce mancam. Daca o persoana mananca multe produse din faina, se poate confrunta cu probleme ale pielii. Acneea este de obicei cauzata de gluten (din cuvantul latin pentru "lipici") aflat in paine. Corpul nu poate excreta gluten, deci provoaca si leziuni intestinale. Inainte de a merge la dermatolog, incearca sa schimbi mai intai dieta.

Probleme legate de digestie

Glutenul poate provoca diferite probleme digestive. Painea integrala contine un element important - fibra - in timp ce produsele din faina nu au acest lucru. 5-6 felii de paine integrala pe zi ofera suficienta fibra pentru a respecta norma zilnica.

Fibre contin si fructele si legumele si daca vrei sa ajungi la norma zilnica echivalenta din acestea, intr-o zi ar trebui sa consumi 14 mere, 21 morcovi, 25 rosii sau aproximativ 5 kilograme de castraveti.

Imbatranire prematura

Alimentele care nu contin vitamine nu ajuta corpul sa ramana tanar. Astfel, cei care iubesc produsele din faina rafinata tind sa arate mai in varsta decat sunt de fapt.

Dependenta

Painea este ca un drog. Faina alba determina cresterea nivelului de zahar din sange si, ca rezultat, creste nivelul de insulina. Cand mananci o felie de paine, zaharul din sange se ridica repede, dar apoi scade la fel de repede si incepi sa te simti mai rau si vrei sa mananci carbohidrati ca sa iti revii. Astfel de modificari drastice ale nivelului zaharului din sange pot duce chiar la diabet.

Greutate excesiva si obezitate

obezitate-paine

Pentru multi, acesta poate fi motivul numarul unu pentru a renunta la consumul de alimente cu faina rafinata. Peste 70% dintre persoanele care nu mai consuma paine slabesc in primele 2 saptamani.

O felie de paine de dimensiuni medii contine 0,6 g de fibra, iar celelalte ingrediente se transforma in grasimi corporale. Indicele glicemic pentru paine este chiar mai mare decat pentru ciocolata. Si amidonul din produsele de patiserie se descompun in tractul digestiv si se transforma in glucoza care intra in sange, ceea ce inseamna ca te va face sa-ti fie foame destul de repede.

Taguri Paine Paine alba Consum paine

Articole recomandate

Citeste si despre