Urmareste-ne:

Cat de sanatoase sunt sucurile facute in casa?

Sucurile de fructe facute in casa sunt, in mod cert, mult mai sanatoase decat cele cumparate din magazine. Dar sunt acestea cu adevarat sanatoase? Aduc vreun aport nutritional important organismului sau sunt doar calorii "goale" care favorizeaza ingrasarea si obezitatea, in special in randul copiilor?

Realitatea este ca fructele transformate in sucuri nu mai au aceleasi proprietati nutritive precum cele proaspete, devenind mai mult o sursa de calorii decat de vitamine si minerale. Descopera adevarul despre sucurile naturale din fructe!

Storcatoarele distrug nutrientii din fructe

Din cauza aditivilor nocivi si continutului bogat de zahar din sucurile cumparate din magazine, multi dintre parinti aleg sa prepare sucurile pentru copii, dar si pentru ei, in casa. Insa de multe ori, acestea sunt la fel de "goale" de substante nutrive ca si cele cumparate.

Storcatoarele care extrag sucul din fructe si legume distrug substantele nutritive regasite in mod natural in acestea. Procesarea fructelor in storcator determina pierderea multor nutrientii esentiali pe care aceste alimente ii au in stare proaspata - vitamine si fibre.

suc_fructe

Storcatoarele moderne separa, adesea, pulpa de suc. Majoritatea parintilor arunca pulpa ramasa si beau doar sucul, fara a-si da seama ca o mare parte din fibre, vitamine si minerale se regasesc in cojile sau pulpa fructelor.

Astfel, sucurile isi pierd din valoarea nutritionala si nu mai ofera copilului, si nici restului familiei, beneficiul pentru care sunt consumate. Desi o parte din nutrienti se pierde, nu acelasi lucru se poate spune si despre calorii.

Fructoza, un tip natural de zahar, se regaseste in mod natural in fructe si implicit in sucul de fructe si reprezinta o sursa calorica majora, la fel ca si zaharul. Consumate in exces, in stare proaspata sau suc, fructele favorizeaza ingrasarea si cresc riscul de obezitate.  

Sucurile de fructe nu substituie portia de fructe si legume proaspete

O alta greseala pe care o fac parintii este sa considere ca daca dau copilului un pahar de suc de fructe pe zi, acestia nu mai au nevoie de alte fructe si legume in meniul zilnic. Sucul facut in casa nu inlocuieste portia zilnica de fructe si legume a copilului.

Nici nu se compara cu beneficiile si avantajele nutrionale pe care consumul proaspat al acestora le are in cresterea si dezvoltarea lui. Insa nu este indicat ca cel mic sa bea un pahar mare de suc din fructe si sa consume aceeasi portie zilnica de fructe si legume cu care este obisnuit, din cauza excesului de calorii si riscului de obezitate.

copii-fructe

In situatia in care copilul bea un pahar mare de suc de fructe intr-o zi, este indicat sa reduci portia de fructe din ziua aceea, fara a o elimina complet, si sa o pastrezi integral pe cea de legume.

Copiii nu trebuie sa bea cantitati nelimitate de suc de fructe, chiar daca este facut in casa. Sucul natural reprezinta o sursa de calorii la fel ca orice alta prajitura sau aliment dulce. Portiile oferite copilului trebuie controlate cu atentie in alimentatie, la varste mici.  

Prepararea sanatoasa a sucului de fructe

Pentru ca cel mic, dar si restul membrilor familiei, sa poata beneficia de substantele nutritive din fructe, parintii trebuie sa tina cont de cateva reguli in prepararea sucului:

  • sa spele bine storcatorul de fructe, inainte de folosire (pentru a evita contaminarea cu bacterii si paraziti);
  • sa spele atent fructele si acolo unde se poate, sa pastreze coaja, piersica, gutui - de ex. mere, mango etc.;
  • sa adauge piureul ramas in suc; daca devine foarte gros, sa il subtieze cu apa plata sau minerala , dupa gust (doar asa, sucul de fructe isi pastreaza cea mai mare parte a substantelor nutritive);
  • sucul se serveste in aceeasi zi; nu este indicat sa se pastreze prea multe zile la frigider, deoarece nu este pasteurizat).

In cazul in care nu vrei sa adaugi pulpa ramasa de la fructe in suc, o poti integra in diverse deserturi - briose, negrese, checuri, fursecuri - pentru a valorifica nutrientii din fructe.

Tu cum crezi ca este mai bine sa se consume fructele: proaspete sau suc? Crezi ca sucul este la fel de sanatos si hranitor ca fructele din care e facut? Spune-ne parerile tale in sectiunea de comentarii de mai jos!

Pentru mai multe articole interesante, urmareste-ne pe pagina de Facebook Copilul.ro

Taguri Suc fructe natural Suc fructe alimentatie copii Beneficii suc natural fructe

Daniela Ganciu

Pasionata de cuvinte cu sens, puse in forme si ambalaje practice si utile pentru orice mamica sau viitor parinte. Intotdeauna scriu cu gandul ca articolul va deveni un ghid, un prieten, un ajutor pentru cititorii mei.

Citeste si despre

Articole de la parteneri

Aplicatii pentru copii

DESCARCA
DESCARCA

Inainte sa pleci,

Poti gasi informatii utile si in materialele urmatoare:


Urmareste-ne si primeste cele mai noi informatii pentru tine si copilul tau!

Creeaza cont! sau Urmareste-ne pe Facebook!

Trimite articolul catre prietenii tai

Poti baga cate mailuri vrei tu separate prin spatiu!

Trimite mesajul