Alimente care te ajuta sa te concentrezi

Alimentele care imbunatatesc concentrarea sunt unele dintre cele mai bune "prietene" ale creierului mamicilor ocupate si obosite, care nu stiu cum sa mai duca la capat toate treburile dintr-o zi. Aceste alimente nu doar ca imbunatatesc capacitatea de concentrare si atentie, dar au un rol esential in imbunatatirea memoriei si a tonusului emotional.

cafea-concentrare

Iata cateva dintre alimentele care te ajuta cel mai mult sa te concentrezi si pe care trebuie sa le incluzi in meniul tau zilnic!

Cafea

Cafeaua este cel mai cunoscut aliment care contribuie la cresterea nivelului de energie, la dezmeticirea rapida de la prima ora a zilei si la adunarea fortelor intelectuale pentru a face fata treburilor de peste zi.

Cafeina este substanta care imbunatateste capacitatea de concentrare si mai poate fi procurata si din ciocolata, bauturi energizante etc.

Totusi, specialistii sustin ca efectul este de scurta durata si ca nu ajuta la mentinerea concentrarii de-a lungul intregii zile.

Peste

Daca vrei sa ai o minte brici si o memorie "de elefant" pe termen lung, consumul de peste este cel care iti ofera acest beneficiu.

Acizii grasi Omega 3 din peste imbunatatesc functiile creierului si ii ofera "combustibilul" necesar pentru a face fata cu brio solicitarilor zilnice.

Zahar

Zaharul, pe cat este de contestat de nutritionisti, pe atat este de adorat de creierul tau.

Responsabila pentru imbunatatirea rapida a atentiei si concentrarii, dar si a proceselor de gandire si acuitatii mentale, glucoza din zahar este regasita in toate produsele dulci, si nu numai, si este necesara pentru creier.

Totusi, consumul excesiv de zahar are un efect invers asupra creierului, poate afecta memoria si concentrarea, de aceea trebuie consumat cu moderatie.

Afine

Afinele contribuie la imbunatatirea abilitatilor mentale in foarte multe directii, de la concentrare, atentie si pana la memorie.

Fructele de padure, in general, sunt foarte indicate pentru mentinerea sanatatii organismului, dar si pentru imbunatatirea functiilor cerebrale.

Avocado

Avocado este unul dintre alimentele-minune pentru creierul tau.

Acesta actioneaza mai degraba indirect, prin reducerea riscului bolilor cardiovasculare si scaderea colesterolului negativ din sange. In acest fel, circulatia sangelui in organism este sporita si hraneste celulele creierului cu oxigen, regenerandu-le si stimulandu-le sa "lucreze" intens in vederea imbunatatirii functiilor mentale.

Oua

Ouale nu sunt doar cea mai buna sursa de proteine, ci si de cholina. Este vorba de un nutrient esential care se regaseste in galbenusul de ou si care are rolul de a imbunatati memoria si atentia.

Cereale integrale

Toate tipurile de cereale integrale, neprelucrate industrial, reprezinta o sursa de substante nutritive esentiala pentru imbunatatirea proceselor mentale.

Consumate la micul dejun sau in paine, cerealele integrale sunt o sursa bogata de fibre, vitamine si acizi grasi Omega 3, esentiali pentru sanatatea creierului.

Broccoli

Broccoli este un alt aliment benefic pentru creier. Leguma are proprietati anti-imbatranire, ajuta la regenerarea celulara, iar specialistii au descoperit ca imbunatateste si memoria.

Consuma cat mai mult broccoli, dar si alte legume verzi, daca vrei sa ai o minte iute si sa ramai mereu tanara si frumoasa.

Nu rata micul dejun in nicio dimineata!

Chiar daca nu este vorba de un aliment, s-a demonstrat ca micul dejun are o importanta deosebita in cresterea si imbunatatirea capacitatii zilnice de concentrare.

In plus, persoanele care iau micul dejun zilnic au o memorie si atentie mult mai bine dezvoltate si fac fata mai usor solicitarilor zilnice decat cele care sar peste aceasta masa.

Micul dejun ramane cea mai importanta masa a zilei, cu o multime de beneficii pentru sanatate, iar daca este compus din alimente care contribuie la imbunatatirea concentrarii, ziua ta este pe cale sa devina excelenta.

Tu ai probleme cu atentia, concentrarea sau memoria? Ce faci pentru a-ti imbunatati aceste procese mentale? Pe care dintre alimentele de mai sus le consumi cel mai mult? Daca ai si alte sugestii sau alimente utile pentru sanatatea creierului, impartaseste-le in sectiunea de comentarii de mai jos!

Pentru mai multe articole interesante, urmareste-ne pe pagina de Facebook Copilul.ro

Taguri Alimente concentrare Alimente creier Alimente memorie

Daniela Ganciu

Pasionata de cuvinte cu sens, puse in forme si ambalaje practice si utile pentru orice mamica sau viitor parinte. Intotdeauna scriu cu gandul ca articolul va deveni un ghid, un prieten, un ajutor pentru cititorii mei.

Citeste si despre

Articole de la parteneri

Aplicatii pentru copii

DESCARCA
DESCARCA

Inainte sa pleci,

Poti gasi informatii utile si in materialele urmatoare:



Urmareste-ne si primeste cele mai noi informatii pentru tine si copilul tau!

Trimite articolul catre prietenii tai

Poti baga cate mailuri vrei tu separate prin spatiu!

Trimite mesajul