Cum inveti copilul sa manance sanatos

In primii doi-trei ani de viata ai copilului este destul de usor pentru parinte sa controleze ceea ce micutul mananca. Dupa ce creste si ia contact cu alti copii, fie la joaca, fie la gradinita sau la scoala, este mai dificil pentru parinte sa stie ce mananca cel mic.

Ce poti face in acest caz? O solutie este sa inveti copilul sa isi formeze obiceiuri alimentare sanatoase. Usor de zis, greu de pus in practica! Iata cateva metode prin care il poti incuraja sa manance sanatos, indiferent daca este acasa, in vizita la prieteni sau singur.

mancare-sanatoasa

Tine alimentele santoase la indemana

Pune alimentele in locuri vizibile, nu le ascude prin frigider. Ai grija sa existe in bucatarie boluri cu fructe si legume, spalate si gata de a fi consumate.

Nu eticheta alimentele ca fiind “bune” sau “rele”

Este de preferat sa vorbesti despre calitatile anumitor alimente, decat sa le etichetezi ca fiind “sanatoase/ nesanotoase” sau “bune/rele”. De exemplu, ii poti spune copilului ca un anumit fruct este bun pentru creier sau ca proteinele ii dau putere pentru sport sau ca antioxidantii din fructe fac pielea si parul stralucitoare.

Nu folosi mancare drept recompensa

Acest obicei il poate face pe micut sa aiba probleme cu greutatea pe termen lung. In locul alimentelor, poti recompensa copilul cu un joc distractiv care sa presupuna miscare.

Luati masa in familie

Sigur, este destul de dificil sa mancati impreuna, mai ales in cursul saptamanii, dat fiind programul diferit al fiecarui membru din familie. Incearca macar cina sa o luati impreuna, toti. Cercetarile au aratat ca micutii care iau cina alaturi de parinti se hranesc mai bine si risca sa aiba mai putine probleme odata ajunsi adolescenti.

Gasteste acasa

Mancarea gatita la restaurant sau la fast food contine mult mai mult zahar si grasimi decat cea facuta acasa. Asa ca este mult mai sanatos sa serviti mancare facuta acasa. In plus, in felul acesta poti implica si copilul si il poti invata despre diverse alimente si obiceiuri alimentare.

Nu interzice dulciurile

Daca iti doresti ca micutul tau sa consume mai putin zahar, nu este o idee prea buna sa interzici dulciurile. Copilului ii va fi din ce in ce mai des pofta de dulciuri si va consuma mult mai mult. O alternativa este sa ii oferi dulciuri fara zahar, sa eviti sucurile cumparate si sa prepari tu in casa diverse bauturi (smoothie sau fresh-uri).

Pentru mai multe articole interesante, urmareste-ne pe pagina de Facebook Copilul.ro

Taguri Mancare sanatoasa copii Mancare sanatoasa familie Alimentatie sanatoasa copii

Marina Vasilescu

Jurnalismul si psihologia sunt cele doua mari pasiuni ale mele. Imi place sa scriu si sa ma joc. Ma intereseaza parentingul si neurostiintele. Lucrez cu copiii si in fiecare zi descopar ca sunt cei mai buni profesori pe care mi i-a oferit viata.

Citeste si despre

Articole de la parteneri

Aplicatii pentru copii

DESCARCA
DESCARCA

Inainte sa pleci,

Poti gasi informatii utile si in materialele urmatoare:



Urmareste-ne si primeste cele mai noi informatii pentru tine si copilul tau!

Trimite articolul catre prietenii tai

Poti baga cate mailuri vrei tu separate prin spatiu!

Trimite mesajul