Ultimele discutii din forum
  1. #1
    Floricica Nou Venita IuliaPantazi's Avatar
    Membru inregistrat la
    21.02.2011
    Postari in forum
    41

    Zambitor Cum dezvoltam abilitatile copilului?

    „Lasati-i pe copii sa incerce!

    Lasati-i pe copii sa simta!

    Lasati-i pe copii sa reuseasca!

    Dati-le libertate si ei vor crea!”

    Succesul in viata vine daca incepi sa il pregatesti pe copil de la o varsta cat mai mica dezvoltandu-i in primul rand inteligenta emotionala, descoperindu-i abilitatile, calitatile, punctele forte si punctele slabe.

    O data ce stii care-i potentialul copilului, e doar o chestie de tactica de a-i "cosmetiza" punctele slabe si de a le amplifica pe cele tari.

    Viata de adult este influentata de educatia din copilarie si mai ales de cei 7 ani de acasa, perioada de mari acumulari in care se pun bazele conceptelor.

    Special pentru aceasta perioada a fost creata Clasa Einstein, unde am inceput lectiile demonstrative, fiecare copil beneficiind de o lectie gratuita.

    Obiectivele acestor cursuri sunt foarte ample si le puteti gasi la Obiective Clasa EinsteinIulia Pantazi | Iulia Pantazi. La finalul fiecarui curs, se face o evaluare a copilului pentru a urmari evolutia si achizitiile lui.

    Mai multe detalii la:

    Clasa EinsteinIulia Pantazi | Iulia Pantazi

    Oferta educationala Iulia Pantazi | Iulia Pantazi

    Pentru inscrieri la lectiile demonstrative va rugam sa ne contactati.
    Miercuri 23 februarie si joi 24 februarie avem primele lectii demonstrative.
    Modificata de IuliaPantazi; 23.02.2011 la 13:33:48.

  2. #2
    Floricica Senior raluca28's Avatar
    Membru inregistrat la
    12.11.2009
    Postari in forum
    2.806
    Ma intereseaza foarte mult conceptul de "early education", cu atat mai mult cu cat am inceput sa ma documentez despre el mai ales in ultimele luni, iar copilul meu are deja doi ani. Tot facand "munca de cercetare" am dat peste doua concepte total diferite- unul promoveaza educarea copilului inca de la cea mai frageda varsta, stimularea lui prin cat mai multe metode posibile- de pilda metoda flash-cards a lui Glenn Doman- intorducerea notiunilor complexe destul de devreme, pornind de la principiul ca cea mai propice perioada de invatare pentru un copil este intre 0 si 6 ani, cand creierul se dezvolta cel mai mult. PE de alta parte, recent am descoperit o abordare diferita, se numeste "delayed academics", promovata de Raymond Moore, si merge pe premiza de a respecta ritmul copilului (expunandu-l, in acelasi timp, la informatie, educatie, stimuli, arta, etc)- iar un copil etichetat Dislexic, cu ADHD sau alte tulburari de invatare sau comportament, va recupera in ritmul lui aceste "intarzieri", depasind chiar elevi ce s-au aratat mai precoce initial.
    Care ar fi opinia dvs. cu privire la aceste doua abordari? E bine sa ii "impingem" pe copii de la spate, mai ales daca dovedesc anumite intarzieri, sau e bine sa le respectam cu rabdare ritmul, expunandu-i pasiv la informatie, in ideea ca vor asimila pana la urma tot ce trebuie sa stie?

  3. #3
    Floricica Nou Venita IuliaPantazi's Avatar
    Membru inregistrat la
    21.02.2011
    Postari in forum
    41
    Inteligenta copilului se formeaza in proportie de peste 80% in intervalul 0-7 ani. In aceasta perioada ei sunt ca un burete, absorb foarte multa informatie.

    Dupa 3 ani, in mod normal copilul va incepe din orice sa puna intrebarea "de ce?". E cea mai optima perioada de fapt pentru stimulare deoarece copilul chiar e dornic sa i se raspunda la curiozitati. Depinde doar de dvs sa-l ajutati sa puna cat mai multe "de ce-uri" si sa-i raspundeti astfel incat sa lasati mereu loc de alte intrebari..

    A fi impinsa de la spate nu este deloc bine, fiecare are ritmul sau de dezvoltare, atat fizic cat si cognitiv. E recomandat ca, copilul sa isi doreasca sa obtina cat mai multe informatii si pentru acest lucru, el trebuie stimulat. Stimularea se face si prin a-i spune copilului cat mai multe povesti, cat mai creative si frumoasa, astfel el va intra in lumea imaginara a personajelor.
    O tehnica care se foloseste foarte des in terapia cu copilul este "Povestea sociale". Povestile socialeIulia Pantazi | Iulia Pantazi
    E un mod de a comunica cu copilul si de a-l pregati in ceea ce priveste foarte multe aspecte ale vietii.
    Aceste povesti e indicat sa fie spuse intr-o maniera amuzanta insa adevarata, nu mintiti niciodata copilul doar pentru a-l proteja.

  4. #4
    Floricica Senior raluca28's Avatar
    Membru inregistrat la
    12.11.2009
    Postari in forum
    2.806
    Cu privire la abilitati, in special cele de comunicare, as mai avea o intrebare.
    Baietelul meu are doi ani si cred ca are o oarecare interziere de limbaj. El comunica (incearca sa comunice)- dar se pare ca si-a format propriul lui cod (si numai noi, parinitii, in intelegem). Ca sa dau doar cateva exemple- la capac spune "a-be", la carte (si tot ce inseamna limbaj scris- pix, carte, hartie)- "gliga-gliga", "bebe" inseamna copil, dar si ceea ce reflecta imaginea lui (oglinda,. camera foto, ca si plastelina- pentru ca obisnuiam sa ii fac fete de copii din plastelina). El poate repeta dupa mine pe silabe (una cate una)- cuvinte destul de complicate, de genul muzica, lumanare, portocala- dar daca il pun sa spuna cuvantul muzica, de pilda, spune "mama" (care pt el inseamna si mama si muzica). Are si cateva "mostre" de sign language (preluate si adaptate de el) pe care le foloseste in locul cuvintelor (de ex, la pestisori face cu manutele cum inoata pestisorii, la lumanare- are o lumanare ca obiect de atasament- se preface ca miroase, etc). Limbajul lui receptiv este mult mai dezvoltat, intelege chiar si cu amanunte ceea ce spunem, Stie partile corpului cu amanunte, animale salbatice si domestice (cu onomatopee), face diferente intre mare si mic, recunoaste si identifica 4 culori cel putin, este capabil sa faca imperechere de imagini (de tipul memory cards) cu peste 10 perechi, are capacitate de concentrare, eu zic ca la capitolul motricitate fina si grosiera stam bine (de ex, manuieste f bine si corect foarfeca, pedaleaza singur pe tricicleta).
    De citit, i-am citit, cantat, recitat, vorbit cu el de cand s-a nascut (atat in romana cat si in engleza).
    Ar trebui sa ma ingrijorez cu privire la intarzierea de limbaj?

  5. #5
    Floricica Debutanta dama de pica's Avatar
    Membru inregistrat la
    25.12.2009
    Postari in forum
    847
    Intrebare: cum procedam atunci cand copilul respinge vehement o anumita activitate educativa. Incercam sa o inlocuim cu alta sau insistam (dupa un timp eventual) cu acea activitate?

    Baietelul meu a respins multa vreme cartile. Asta desi traieste intr-o casa plina de carti, iar noi parintii obisnuim inca sa mai citim. Si baietelul meu se confrunta cu o intarziere in vorbire si faptul ca nu am putut sa ne folosim de carti pentru a-l ajuta sa faca progrese a fost foarte fustrant. Pana la 4 ani nu l-am putut determina nicicum sa accepte sa ii citim o poveste (dar iubea desenele animate). Acum (la 5 ani si 5 luni) a recuperat mult la capitolul vorbire si indrageste cartile. Fetita (2 ani si 3 luni) in schimb a iubit cartile de la bun inceput si acum le "citeste" zilnic, indica animalele si alte imagini si le numeste. Am fi putut face ceva sa il determinam pe baietel sa accepte cartile mai devreme?

  6. #6
    Floricica Nou Venita IuliaPantazi's Avatar
    Membru inregistrat la
    21.02.2011
    Postari in forum
    41
    Pentru Raluca:
    Din ceea ce imi povestiti pare destul de bine dezvoltat, adica face multe lucruri pe care alti copii la 2 ani nu reusesc.
    Limbajul se dezvolta foarte bine in momentul in care intra in colectivitate, e intr-un mediu cu mai multi copii si incep sa comunice intre ei fara a mai fi ajutati de adult. Este foarte bine sa vorbiti cu el, cat mai mult insa nu-l ajutati cand doreste sa ceara sau sa explice ceva, nu il "completati" in cuvinte decat la inceput. Daca stiti ca i-ati mai spus si alta date, in nenumarate randuri, lasati-l sa verbalizeze singur. Posibil sa se enerveze pe moment dar pe termen lung e o tehnica buna.
    Daca in momentul in care intra in colectivitate nu simtiti o diferenta in dezvoltarea limbajului atunci e indicat sa va adresati unui logoped.

  7. #7
    Floricica Nou Venita IuliaPantazi's Avatar
    Membru inregistrat la
    21.02.2011
    Postari in forum
    41
    Pentru Dama de Pica:
    Daca un copil refuza o activitate didactica nu este indicat sa insistati. Reveniti dupa un timp suficient de lung ca el sa fi "uitat" si sa incercati intr-o alta maniera sa-l antrenati in acea activitate.
    In momentul in care copilul va accepta o activitate didactica doar pentru ca parintele a insistat si l-a batut la cap, capacitatea de absorbtie a informatiei este redusa, memorabilitatea la fel, nu va pastra informatia pe termen lung.
    Nu e nimic gresit ca baietelul dvs a refuza cartile pana foarte tarziu. Unii copii nu se simt niciodata atrasi de carti:).. Exista multe modalitati prin care copilul poate fi stimulat, multe jocuri interesante pentru ei in care sunt implicate si abilitatile verbale, motricitate, cognitive. In momentul in care va jucati cu el, cu o masinuta, cu un trenulet, trebuie sa verbalizati, sa incerce imitatia (cum face trenul, cum face masina, unde ajunge trenul)..
    Daca nu-i plac cartile, poate ii place sa deseneze, sa picteze, sa decupeze. Se pot face diferite activitati cu copilul pentru a dezvolta ulterior si atractia catre carti.
    Cursurile pe care le-am inceput de curand la Clasa Einstein, sunt tocmai pentru a descoperi punctele forte si punctele slabe ale copilului. Cum putem sa maximizam pe cele forte si cum sa le gestionam si corectam pe cele slabe.
    Copiii sunt invatati prin joc sa socializeze, sa memoreze, sa focuseze, sa fie mai atenti si mai receptivi. In fct de gradul lui de cunoastere, si de capacitatea clasei, se merge cu ei mai sus sau se mai coboara nivelul.
    Cata vreme copilul este sanatos din toate punctele de vedere, tine doar de capacitatea parintelui de a-l stimula prin foarte multa joaca. Jocul este de fapt "meseria" copilului care-l ajuta in dezvoltarea si formarea lui ca adult. In joaca copilului mai trebuie implicat cel putin un membru, un copil sau un adult astfel copilul sa poata comunica cat mai mult. Evident nu la toti copii functioneaza aceleasi jocuri, trebuie insa incercat si nicidecum insistat acolo unde simtiti ca nu are atractie.

  8. #8
    Floricica Senior raluca28's Avatar
    Membru inregistrat la
    12.11.2009
    Postari in forum
    2.806
    Multumesc mult pentru raspunsuri!

  9. #9
    Floricica Debutanta tomitza's Avatar
    Membru inregistrat la
    28.02.2009
    Postari in forum
    630
    Baietelul meu in varsta de 2 ani si 9 luni e foarte comunicativ si "prea" prietenos.
    Ma ingrijoreaza faptul ca inclusiv la persoane de pe strada care il mai abordeaza, ii ia de mana, le spune "hai acasa" si cam uita de "mama".
    Are accese de furie daca este contrazis atunci cand greseste, pana la lovire, a si muscat un baietel de aceasi varsta fiindca dorea sa schimbe un desen animat iar copilul meu il dorea pe cel initial.
    Daca este exclus dintr-o activitate , iar devine nervos, tranteste jucariile sau ce-i pica in mana sau loveste cu mana.
    Mi-e greu sa-i spun nu, daca ii spun nu stiu insista pana obtine un raspuns, altfel loveste.
    De unde acesta agresivitate , eu aplicandu-i time out sau izolarea atunci cand consideram ca a exagerat sau a gresit.
    Vorbeste de la aproape 11 luni, primul cuvant a fost "mingea", clar fara nici o greseala, ii plac si recunoaste literele ,cifrele, cunoaste notiuni de limba Engleza( intrebari simple, diverse denumiri de animale, obiecte, parti ale corpului, )stie cateva capitale si tari.Se dezbraca singur, se imbraca singur, mai greu cu bluzitele, se incalta corect.Stie stanga, stie dreapta.(nu vreau sa-i enumar toate activitatile si abilitatile, astea sunt in mare)
    Care ar fi cauza acestei agresivitati si cum as putea sa ii induc o oarecare retinere daca nu o retinere fata de straini?Fara a deveni fricos sau retras.
    Multumesc anticipat!

  10. #10
    Floricica Nou Venita IuliaPantazi's Avatar
    Membru inregistrat la
    21.02.2011
    Postari in forum
    41
    Pentru Tomitza,
    "Mi-e greu sa-i spun nu.."
    Copilul stie foarte bine ca nu puteti sa-l refuzati si atunci agresivitate e o forma de manipulare. Este singurul copil al dvs?
    Informatiile dvs sunt destul de generale si fara a vedea copilul mi-e greu sa va dau un raspuns precis. Insa pare a fi copil singur la parinti si caruia i s-a oferit tot ce a dorit cand a dorit. Nu a invatat sa imparta lucruri cu un alt copil, sa daruiasca si sa accepte ca si un alt copil se poate juca cu jucaria lui sau ca se pot juca in acelasi timp, impreuna.

    Daca supozitiile mele sunt adevarate ar trebui sa lucrati pe partea aceasta, sa ii explicati care-s beneficiile de a darui, altruismul si generozitatea. De regula aceste lucruri se dezvolta mult mai repede in familiile unde exista min 2 copii si sunt nevoiti sa imparta din start anumite jucarii.
    De exemplu puteti face mici donatii unui copil nevoias cu lucruri care pentru el nu mai reprezinta interes. Bucuria copilului nevoias care va primi jucaria lui va fi imensa si il va impresiona si pe Tomitza ca datorita lui se datoreaza aceasta intamplare fericita. Va trebui totusi sa va asumati ca nu va face cale intoarsa..

    Time-out si izolarea nu-s niste tehnici bune ca si metode de pedeapsa pentru ca rupe comunicarea cu copilul si nu rezolva problema, dimpotriva ea ramane. Lucrurile trebuie rezolvate pe moment, explicat si iar explicat pana intelege ce a gresit. Implicat copilul in remedierea problemei si acordarea unei recompense in cazul in care indeplineste cu succes ceea ce ii cereti sa remedieze. Recompensa nu trebuie sa fie permanenta si nici sa constea in ceva materiale de valoare mare. Pot fi lucruri simple dar care stiti ca ii fac mare bucurie, poate chiar prezenta dvs la un anumit moment sau sa jucati ceva impreuna.

    In plus si dvs trebuie sa invatati sa-i aratati ca sunteti suparata pe el, ca aveti frustari si ca va eliberati de tensiuni spunandu-i pe un ton calm: "Tomita, acum sunt suparata pe tine pentru ca ai facut o isprava neplacuta (mentionati ce isprava). Te rog sa ma lasi sa ma linistesc 5 minute dupa care discutam cum putem remedia situatia". In timp va invata ca si el cand este suparat si frustat trebuie sa procedeze la fel, sa-si acorde pentru cateva minute un ragaz de reflectare, sa traga aer in piept pentru a se calma dupa care sa discute problema in scopul de a fi indreptata.

    Prietenia fata de straini poate fi "stapanita" prin perseverenta dvs de-ai povesti (inventa) diferite povesti cu personaje pe care el le identifica si le adora si in care sa-i spuneti ce a patit "Alba ca Zapada" ca a plecat cu un strain.. Azi Alba ca Zapada, maine Peter Pan, poimaine Tom si Jerry.. in timp va intelege "esenta". Nu consider ca daca ii veti spune direct lui ce i s-ar putea intampla, fiind un copil ambitios, ar receptiona mesajul la fel de bine.

    Sper sa va ajute directiile mele si tineti-ma la curent cu partea "practica".

    Iulia
    Modificata de IuliaPantazi; 03.03.2011 la 23:33:51.

  11. #11
    Floricica Debutanta dama de pica's Avatar
    Membru inregistrat la
    25.12.2009
    Postari in forum
    847
    Citat Postat de IuliaPantazi Vezi mesajul
    Pentru Dama de Pica:
    Daca un copil refuza o activitate didactica nu este indicat sa insistati. Reveniti dupa un timp suficient de lung ca el sa fi "uitat" si sa incercati intr-o alta maniera sa-l antrenati in acea activitate.
    In momentul in care copilul va accepta o activitate didactica doar pentru ca parintele a insistat si l-a batut la cap, capacitatea de absorbtie a informatiei este redusa, memorabilitatea la fel, nu va pastra informatia pe termen lung.
    Nu e nimic gresit ca baietelul dvs a refuza cartile pana foarte tarziu. Unii copii nu se simt niciodata atrasi de carti:).. Exista multe modalitati prin care copilul poate fi stimulat, multe jocuri interesante pentru ei in care sunt implicate si abilitatile verbale, motricitate, cognitive. In momentul in care va jucati cu el, cu o masinuta, cu un trenulet, trebuie sa verbalizati, sa incerce imitatia (cum face trenul, cum face masina, unde ajunge trenul)..
    Daca nu-i plac cartile, poate ii place sa deseneze, sa picteze, sa decupeze. Se pot face diferite activitati cu copilul pentru a dezvolta ulterior si atractia catre carti.
    Cursurile pe care le-am inceput de curand la Clasa Einstein, sunt tocmai pentru a descoperi punctele forte si punctele slabe ale copilului. Cum putem sa maximizam pe cele forte si cum sa le gestionam si corectam pe cele slabe.
    Copiii sunt invatati prin joc sa socializeze, sa memoreze, sa focuseze, sa fie mai atenti si mai receptivi. In fct de gradul lui de cunoastere, si de capacitatea clasei, se merge cu ei mai sus sau se mai coboara nivelul.
    Cata vreme copilul este sanatos din toate punctele de vedere, tine doar de capacitatea parintelui de a-l stimula prin foarte multa joaca. Jocul este de fapt "meseria" copilului care-l ajuta in dezvoltarea si formarea lui ca adult. In joaca copilului mai trebuie implicat cel putin un membru, un copil sau un adult astfel copilul sa poata comunica cat mai mult. Evident nu la toti copii functioneaza aceleasi jocuri, trebuie insa incercat si nicidecum insistat acolo unde simtiti ca nu are atractie.
    Multumesc pentru raspuns! Adevarul este ca in epoca noastra avem alternative bune la carti.

load
Sunt de acord

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste Politicii de Cookie | Setari