Ultimele discutii din forum
  1. #1
    Floricica Nou Venita maruta.alina's Avatar
    Membru inregistrat la
    19.02.2009
    Postari in forum
    15
    As vrea sa stiu de la patintii care au decis sa meagra pe o dieta vegeratiana pentru copilasii lor cand au inceput asta, daca au dat sau nu carne copiilor, cand se poate incepe dieta vegertariana, ce protenie ilnocuiesc proteinele animale si cand pot fi introduse in limentatia copilului.




  2. #2
    Floricica Debutanta adrianarenata's Avatar
    Membru inregistrat la
    02.09.2008
    Postari in forum
    999
    cred ca pt o asa dieta cel mai bine va poate sfatui medicul nutritionis si cel pediatru.parerea mea e ca nu e potrivita pt copilasi in perioada de crestere ei au nevoi complexe si nu cred ca doar produsele vegetale le pot suplini.

  3. #3
    oanachampion
    Guest
    Ai dreptate! In plus, sa nu uitam ca f multi vegetarieni isi suplimenteaza alimentatia cu shake-uri cu proteine, care nu pot fi date unor copii mici... Nu inteleg, insa, de ce copilul trebuie sa aiba acelasi fel de alimentatie ca si parintii? Asa cum noi, astia care nu suntem vegetarieni, nu le dam copiilor nostri carne de porc la 6 luni, asa nici voi n-ar trebui sa le impuneti un anumit fel de alimentatie... In plus, necesarul de proteine se obtine dintr-o cantitate prea mare de legume (imposibil de consumat de catre un copil mic), spre deosebire de proteinele luate dintr-o cantitate mult mai mica de carne, oua, branza etc. Nu uita niciodata ca omul, de la natura, e un animal omnivor, nu ierbivor... Piramida aia a alimentelor e facuta cu un scop si trebuie respectata, mai ales cand e vorba de sanatatea copiilor nostri.

  4. #4
    oanachampion
    Guest
    Adriana, imi cer scuze, partea din mesajul meu care urmeaza dupa "ai dreptate" i se adreseaza Alinei, nu tie!

  5. #5
    silvia_l
    Guest
    Nici mie nu mi se pare potrivita o alimentatie vegetariana pt copii. Si din ce am citit, e foarte periculos de a-i priva de proteine de origine animala in perioada de crestere.

  6. #6
    Floricica Novice coradyna's Avatar
    Membru inregistrat la
    15.04.2008
    Postari in forum
    581
    Mai intru si eu pe aici din an in paste .. dar m-a atras intrebarea, pt ca eu sunt una din acei putini parinti vegetarieni. Alina, presupun ca ai un bebe daca ai pus intrebarea asta, ce varsta are? Si ai vrea sa eviti toate produsele animale (inclusiv oua si lactate) sau doar carnea?
    Fetita mea consuma oua si lactate, dar carne nu a mancat (inca) niciodata. Daca vrei pot sa-ti spun cum am procedat noi, inclusiv ce-am mai citit si ce m-a sfatuit nutritionistul. Subscriu la ce au zis fetele, in sensul ca e bine sa consulti un medic / nutritionist .. la restul afirmatiilor nu subscriu . Proteine de gasesc f bine si in vegetale in cantitati arhisuficente, nu e nicidecum nevoie de suplimente. Singurul element lipsa in vegetale e vitamina B12 (noi o luam din lactate/oua, pt vegetarieni in sensul absolut trebuie suplimentata). Iar proteinele animale vin si cu lista de dezavantaje si boli moderne.
    Oana, nu cred ca motivul pt care unii aleg sa dea copiilor doar alimente vegetale e dorinta de a manca la fel - eu ii dau Emei si ce mie nu-mi place (de ex tofu sau galbenus de ou) pt ca asa am considerat ca e mai sanatos, iar ei ii place. Tati nu e vegetarian, dar cel putin ideologic e convins ca e mai bine asa. Si inca n-o pot lasa pe ea sa aleaga .. n-o pot trimite nici la cumparaturi, nici la bucatarie ;)) Piramida alimentelor e f buna, corect. Daca mananca din fiecare grupa in proportii corecte e ok. In grupa cu carnea intra si lactatele, ouale, leguminoasele - care sunt f bogate in proteine. Asa ca pot f bine sa ii asigur necesarul evitand carnea.
    Stiu ca e un subiect controversat, n-au ajuns nici medicii la un consens, daramite noi, ceilalti..

  7. #7
    oanachampion
    Guest
    Scrisesem un mesaj azi dimineata, insa mi-a picat netul... Ideea era ca, de ex, pieptul de pui contine 30 gr proteine per 100 gr, iar soia, care e cea mai bogata planta in proteine, gatita ideal (adica dry roasted - deci la cuptor, fara lichide adaugate), contine 23 gr de proteine per 100 gr... In fine, e treaba fiecaruia cu ce-si hraneste copiii, insa n-am inteles un lucru din mesajul tau: cum adica "proteinele animale vin si cu lista de dezavantaje si boli moderne"? Din cate stiu, oamenii au vanat & mancat carne inainte sa inventeze agricultura...

  8. #8
    silvia_l
    Guest
    Sa nu uitam nici fierul, care se gaseste in carne in special...

    Iar partea proasta cu leguminoasele bogate in proteine e ca aduc un aport important de glucide (zahar) ceea ce nu e tocmai bun pt organism.

  9. #9
    Floricica Novice coradyna's Avatar
    Membru inregistrat la
    15.04.2008
    Postari in forum
    581
    Sorry de raspunsul intarziat, am zis ca intru rar si acum m-a mai lovit si o gripa/raceala sau ce-o fi, am stat mai mult in pat decat la computer..
    Sunt mai multe proteine in carne, de acord. Ramane de vazut care e aportul zilnic necesar. In sec trecut se recomandau 120 gr proteine/zi. De atunci se tot ajusteaza .. acum e estimat un necesar de 0.8gr/kg corp, deci pt un adult de 60 kg cam 50 gr proteine zilnic. Copiii au nevoie de un procent mai mare de proteine decat adultii, dupa varsta de un an cam 1.2 gr/kg corp/zi. Nu mi se pare deloc, dar deloc greu de atins necesarul asta din vegetale si mi se pare chiar usor sa treci la "supradozaj".
    Boli moderne, cateva exemple:
    Cancerul - are evident o alta cauza decat proteinele, un factor carcinogen care initiaza boala. Dar sunt studii care demonstreaza ca dezvoltarea focarelor canceroase este aproape in intregime dependenta de cantitatea de proteine animale consumate (vezi Studiu China, dr T. Collin Campbell). Paradoxal, supraaportul de proteine vegetale nu are acelasi efect!
    Diabetul - de tip 2, e asociat cu o dieta bogata in grasimi si proteine si deseori si cu obezitatea.
    - de tip 1, exista dovezi ca are legatura cu alimentatia, mai exact cu produsele lactate. Copiii intarcati prea devreme si hraniti cu lapte de vaca sau formule pe baza de lapte de vaca au un risc cu 50-60% mai mare pt diabet.
    - scleroza multipla si alte boli autoimune (studiu dr Roy Swank, 1990) - asociate cu consumul de produse lactate
    - pt boli cardiovasculare si obezitate nu cred ca e nevoie de nici o explicatie .. sunt conditionate direct de aportul de grasimi in alimentatie, si nu vegetalele sunt principala sursa.

    Despre ce au mancat oamenii intai .. eu am o alta filosofie. Dar sa admitem ca e corect ce ai zis, Oana, si ca ca au fost intai vanatori. Sa nu omitem ca aveau alt stil de viata, cu totul diferit de sedentarismul modern .. si ca atare alt consum si alte nevoi. Si azi sportivii de performanta de ex au alte nevoi alimentare/aport proteic etc decat majoritatea. Nu prea mai e cazul sa ne ingrijoram de subnutritie, cel putin nu in tarile civilizate, ci de abuzuri alimentare .. daca ei se stresau pt subzistenta, noi ne stresam pt silueta.

    Fierul - se gaseste intr-adevar in carne, dar nici in vegetale nu e lipsa.. Am dat doar o cautare pe google si uite niste ex din primul tabel pe care l-am gasit (cantitati in mg/100gr): drojdia de bere - 18, caltabos - 14, ficat de pasare - 9.1; faina de soia - 9; germeni grau - 9; ficat vita - 8; linte uscata - 7.6; inima vita - 7; fistic - 7; galbenus - 5.7. Nu mi se par diferente asa mari..
    Glucidele - in primul rand sunt f necesare, pt ca asigura energia (si la copii consumul de energie e mare); in al 2-lea rand, mai riscante sunt glucidele simple (din zahar, miere, fructe, lapte) care se absorb rapid si eventual pot suprasolicita pancreasul; leguminoasele, ca si cerealele sau cartofii, contin amidonuri (care se descompun treptat si asigura un nivel constant de glucoza pt mai multe ore) si fibre. Si sincer, nu cred ca vreun copil abuzeaza de glucide din leguminoase .. eventual din prajituri / sucuri / alte produse rafinate (faina alba, paste, orez decorticat etc).
    Na, ca m-am intins cu vorba .. Repet ca sunt constienta ca e un subiect controversat, dar sunt studii serioase si de partea vegetariana. Pana la urma, e o optiune a fiecaruia si presupun ca tinem cont si de experienta proprie. Eu am comparat pe pielea mea cele doua variante si asa am ales. Imi pare rau ca n-a mai zis nimic initiatoarea topicului, a disparut?

load
Sunt de acord

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste Politicii de Cookie | Setari