Ultimele discutii din forum
  1. #1
    Floricica Senior raluca28's Avatar
    Membru inregistrat la
    12.11.2009
    Postari in forum
    2.806

    Cat de mult este prea mult?

    Aseara, tot rasfoind printre blogurile de homeschooling dupa idei noi, am dat peste urmatorul:
    Early Learning with Marta and Eaton

    Copilul acela, in varsta de 2 ani (desi unele achizitii le avea inainte de a implini 2 ani)- citeste in 2 limbi, are o multime de cunostinte (denumiri ale florilor, masinilor de constructie, notiuni gografice de tipul latitudine si longitudine, etc), face, cu putin ajutor, puzzle de 40 de piese, patterning si alte lucruri care pe mine m-au lasat masca. Nu trebuie decat sa intrati ca sa va convingeti.

    DA, mama lui a folosit de cand era el f mic metoda lui Glenn Doman, si s-ar putea sa fie si educatoare montessori certificata (am vazut ca foloseste si aceasta metoda). Da, copilul s-ar putea sa aiba o inteligenta peste medie (cu asa o mama, nu ma mir)- dar parca, urmarind-ul, mi se pare prea mult pentru un copil de doar doi ani.

    Merita sa intrati pe blog chiar si numai pentru paginile de tiparit, sunt extraordinare jocurile si imaginile concepute de ea...

    Si totusi, voi ce reactie aveti in fata acestor realizari? (daca nu as fi vazut video-urile, nu as fi crezut nici eu).

  2. #2
    Floricica Novice ghiocelul_rosu's Avatar
    Membru inregistrat la
    12.04.2010
    Localitate
    sighetu marmatiiei
    Postari in forum
    410
    Nu stiu ce sa spun....totusi pentru un copil de 2 ani mi se pare muuult prea mult...Adica copilul ala cand se mai joaca??? sau invata jucandu-se acuma fiecare cu parerile lui eu am decis sa o las pe Alexandra sa isi traiasca copilaria chiar daca asta presupune sa vina zilnic acasa cu ghenuchii si coatele julite sau hainele murdare sau chiar daca vrea sa se urce intr-un copac nu conteaza doar e copil cel putin pana la 7 ani dupa aceea are timp sa invete si sa fie desteapta dar inainte de toate trebuie sa fie copil !

  3. #3
    Floricica Senior coria's Avatar
    Membru inregistrat la
    03.03.2009
    Localitate
    Satu Mare
    Postari in forum
    3.299
    la noi (nu stiu unde sa pun limita! intre tari sau intre judete) un astfel de copil ...nu cred ca ar avea sansa de a-si dezvolta acele cunostinte! poate in Bucuresti, sunt scoli, unde acesti copii inteligenti sa poata evolua...dar intr-o scoala ar incurca, exact ca si fetita unei mamici de pe forum, care a cerut ajutorul nostru spre a indruma ce sa faca cu fetita ca a mers la sc. cu alfabetul invatat, iar acum d-na nu-i mai suporta prezenta la ore pt. ca ea stie tot si poate se plictiseste si o deranjaza faptul ca in timpul orei ea se uita pe geam (zic, doar chiar daca nu o face)...d-na, nu vrea, sau nu poate sa-i dea munca individuala, din culegeri si chiar cu o clasa mai superioara ... nu am auzit niciodata, desi lege exista, ca un elev de cls.a 2 a, f bun sa absolve intr-un an si cls a 3 a... si atunci ce faci cu un astfel de copil in oricare jud. din tara sau localitate, inafara de Bucuresti?... asa mi-as pune eu problema.
    daca as fi in alta tara...nu as catadicsi si nici un efort nu ar fi prea mare pentru mine sa fac la fel cu fetita mea...cu conditia ca si ea sa de-a semne ca-i face placere...ca de fapt totul e un joc!, ghiocelul rosu...doar prin joc s-a reusit , altfel cum, la varsta aia...
    eu am mai lucrat cu fetita dupa indicatiile tale raluca, dar uneori ma opresc sa nu fac prea mult...nu vreau sa stie tot!,voi fi oricum langa ea sii voi mai spune atunci...mi-e ca se va plictisi si la camin de la 3-6 ani...de la 2 ani o duc la cresa!...
    si inca ceva...cu taierile salariale din inv. ...educ. si inv., UNII, tot pe copii sau parint (micile, mari, atentii!!!!)cade ...beleaua ...sa zic!

  4. #4
    Floricica Senior raluca28's Avatar
    Membru inregistrat la
    12.11.2009
    Postari in forum
    2.806
    Pe langa ce am vazut eu pe blogul asta, ceea ce fac eu cu Silviu si va povestesc si voua mi se pare, cu toata sinceritatea, o joaca de copil! adica chiar o joaca, nu cine stie ce...nimic sistematic, nimic cu deadline sau cu scop precis- doar niste activitati care sa il invete cate ceva si care sa ii puna putin mintea la contributie.
    Silviu face progrese, e drept, micute, ca nu e un copil super precoce, dar acele progrese ma multumesc pe mine ca mama. Nu as vrea sa stie enorm de multe (nici pe departe ca baietelul de pe blog, mie mi s-a parut un pic nenatural, prea grabit, acumuland fortat niste cunostinte care ar fi bine sa se aseze in timp...dar cinestie, poate ca ii creste capacitatea de gandire si memorare si pe termen lung ii va fi f de folos)...dar nici nu m-as opri sa il invat pt ca se va plictisi la scoala (e drept, am auzit si eu de astfel de cazuri- eu as schimba invatatoarea imediat, sau i-as pregati eu de lucru in plus pt la scoala,cand se plictiseste. Am cativa elevi la scoala de langa noi la un program step by step, si ma gandesc serios la asta ca optiune pt silviu, principalul motiv fiind ca nu e asa de competitiv si se mai respecta si ritmul fiecarui copil. Mie nu imi place stresul si spiritul de competitie intre copii- am observat ca ii face sa devina mai rai). Eu nu cred ca silviu va fi un copil care sa faca o invatatoare sa se simta "depasita de situatie", dar daca se va intampla asa, repet, as schimba clasa fara sa stau pe ganduri. Cat despre motivatie si "atentii" (stiu ca si tu esti invatatoare, dar cum persoanele de fata- si multe altele din sistem, care fac o treba excelenta- se exclud), este un motiv in plus ca eu sa lucrez cu al meu si acasa (daca numai "atentiile" o motiveaza pe invatatoarea respectiva, atunici ma indoiesc ca isi face treaba cu pasiune si interes la clasa, cu copiii, dand ce e mai bun din ea...).

  5. #5
    oanachampion
    Guest
    Mi se pare enorm pt un copil de doi ani... Indiferent cat e de desteapta (sau, tocmai pt ca este), are tot timpul sa acumuleze tot soiul de informatii, mi se pare, sincer, ca ii este rapita copilaria... Un copil trebuie sa fie lasat sa se joace, sa experimenteze el diverse lucruri/emotii prin intermediul jocului, sa realizeze singur "cum merge treaba", nu sa fie "hranit cu polonicul" niste informatii mult peste varsta lui... Nu zic sa nu-i invatam diverse chestii, insa la doi ani e muuuult prea devreme pt niste notiuni de genul latitudine si longitudine... In plus, cred ca unul din primele lucruri pe care le invata un copil asa mic (prin joc) este cum sa relationeze cu semenii lui si nu vad cum ar putea sa invete asta citind in doua limbi... Parintii de genul asta s-ar putea trezi, la vreo 7-8 ani ai copilului, cu un copil normal ca si inteligenta, sau doar putin peste medie, insa nitel retras/depresiv/timid etc (pt ca, in loc sa se joace cu alti copilasi de varsta lui, cu jucarii normale etc, a fost fortat sa stea cu nasul in carti). Eu una zic doamne fereste si nici nu incerc chestii de genul asta (si nici n-am incercat vreodata)... Mai degraba cred intr-o alimentatie echilibrata (pt ca alimentatia proasta "stirbeste" potentialul unui copil), intr-un mediu normal in care sa creasca, in parinti nici prea duri, nici prea permisivi, care sa-l ghideze si sa-l incurajeze, in a acorda unui copil suficienta atentie etc, decat in metodele lor de citit de la 6 luni... Pana la urma, crescut cu grija, un copil isi va atinge potentialul suficient de repede si fara sa-i distrugem copilaria.

  6. #6
    oanachampion
    Guest
    M-am uitat la toate filmuletele... Mi-a venit inima la loc... Il deplangeam prea tare pe bietul copil (imi imaginam, un fel de "masinarie" umana), insa nu mi se pare ca il streseaza sa faca vreo chestie peste varsta lui / care sa te lase cu gura cascata. Faza cu geografia... scuze, insa nu facea decat sa traseze linii peste liniile deja desenate, orice copil face asta, incercati, de curiozitate, cu ai vostri. Formele si cilindrii aia de bagat in anumite gauri le aveau si terapeutele lui Devon (si tineti cont ca Devon era in urma copilasilor de varsta lui, deci tipele alea nu erau sarite de pe fix sa incerce vreo chestie muuuult peste puterea lui de intelegere). Cu spalatul.... la fel, tuturor copiilor, daca le dai un burete sau o carpa, vor imita ce-au vazut la parinti... Listele facute de mama respectiva suna muuuult mai pretentios decat ce face, efectiv, copilul...

  7. #7
    Floricica Senior raluca28's Avatar
    Membru inregistrat la
    12.11.2009
    Postari in forum
    2.806
    Da, Oana, totusi- copilul ala la 2 ani citeste in engleza si spaniola. Face puzzle de 40 de piese. stie denumiri complicate ale masinilor de constructie (cred ca nici eu nu le-as sti pe toate la varsta mea, ca nu m-a invatat nimeni :O) ). Silviu la varsta asta face puzzle cu incastru si puzzle de lemn cu 4 piese. Mi se pare o diferenta mare intre ceea ce numim noi un copil normal de doi ani si baietelul acela. Eu nu am implicat ca mama i-ar fi rapit copilaria, sau ca l-ar fi stresat peste masura, ca ar fi folosit materiale nepotrivite cu varsta lui (dimptriva, materialele mi se par f faine si le-am si recomandat). Ma intrebam numai daca e natural ca un copil de doi ani sa stie atatea, si cam care ar fi efectele pe termen lung ale unei astfel de educatii...parerea voastra.

  8. #8
    mischa2000
    Guest
    intradevar ... e cam mult ... dar poate e un mic geniu?
    sa i se taie aripile?
    despre a merge la scoala cu alfabetul invatat? stiu ca nu e in programa ... ca e treaba invatatoarei ... dar ... sunt invatatori care nu inscrie copilul in clasa fara asta ... (desi nu e legal) ... sau sunt copii care pur si simplu invata ...
    fiica-mea stia aproape toate literele ... si citeste cuvinte simple ... mama, tata, rac, raluca, mihaela ... etc ... orice compozitie facuta din literele pe care le stie cel mai bine ... probabil pana la 4 ani le va sti bine.
    le stie si in engleza .. de cand a invatat cantecelul abc song.
    ce e de facut? am lasat-o o perioada ... las ca-i mica ... si sa se joace ... si a devenit nesuferita rau ... pur si simplu obraznica ..
    am intrat in ea si am inceput educative non stop ... suntem cele mai bune prietene .... e clar ca de asta are nevoie si nu e fortata.
    a ... limita la noi la puzzle e 48.
    la 60 se enerveaza.

  9. #9
    Floricica Senior raluca28's Avatar
    Membru inregistrat la
    12.11.2009
    Postari in forum
    2.806
    Da, daca e cineva pt educatie timpurie, eu sunt prima pro. Ma uimeste cate poate face un copil asa de mic, poate si pt ca in anturajul meu nu am avut nici mamici care sa se ocupe in acest fel de copiii lor, si nici copii chair atat de precoce.
    Si eu sunt pt activitati educative, copiilor le e drag sa invete si, daca nu ii invatam, ii privam de ceva pretios, si nici nu profitam de marea lor capacitate de acumulare, dezvoltare a creierului, etc. Poate ca am fost eu un pic socata de performantele baietelului...si Silviu repeta alfabetul dupa mine, dar in mod sigur nu stie sa citeasca!

  10. #10
    sun2shine
    Guest
    Eu consider ca in momentul in care i se ofera copilului o educatie decenta in limitele pe care i le permite varsta e ok.Niciodata nu insist sa le invat ceva daca nu sunt dispuse insa manipulez orice moment in care pot sa le invat ceva.
    Raluca chiat aseata am citit in cartea recomandata de tine si se facea o aluzie la educatia timpurie,adica la sa i se ofere copilului cat mai multe informatii+materiale(sub forma de joc) si cred ca au de castigat copiii care reusesc sa invete ceva inainte de varsta limita.Nu sunt de acord insa ca un copil sa fie tinut fara voia lui sa coloroze,sa numere etc.....

  11. #11
    Floricica Cu Vechime lolita si kevin's Avatar
    Membru inregistrat la
    06.01.2010
    Postari in forum
    5.492
    Sincer nu mi se pare ca acest copil este ceva iesit din comun.
    Nepotica mea cu 3 ani a fost adusa in spania, imediat de cum a intrat la gradinitza de vara a invatat sa vorbeasca atat spaniola, romana cat si dialectul de aici care nu are nici o treaba cu spaniola (cei din capitala nu inteleg dialectul, asta ca sa dau un exemplu), pe langa asta stia si engleza pe care sora mea o invata in casa, binenteles ca nu stia sa tina o conversatie dar ste sa zica cateva cuvinte si sa denumeasca obiecte. Asta in toate limbile mai innainte enumerate.
    Stia sa scrie , sa faca puzzle, sa deseneze pe carticele pt copii, si chestii deastea.
    De la inceput am vazut ca-i merge mai bine mitea ca si nepotului meu de aceiasi varsta, asta deoarece parintii o invatau.
    Acum la 7 ani este o eleva examplara si stie sa ¡vorbeasca si sa scrie foarte bine in romana, spaniola +dialectul si engleza .
    De mutle ori ma gandesc ca s-a maturizat prea repede deoarece noi (unchi, parinti) am tratat-o de mica ca pe un adult si ea nu mai gandeste ca un copil de varsta ei.
    O vad de multe ori ca ar vrea sa se joace cu copii dar parintii cum lucreaza nu pot iesi cu ea afara.
    Ma gandesc cum ar fi fost daca ar fi venti mai devreme aici sa locuiasca cu parintii, ea a fost lasa in tara cu bunici de la 10 luni, si stiuc a ei nu prea s-au stresat cu educatia ei.

    Cunosc 2 frati tot de 7 anic are stiu sa vrobeasca 6 limbi straine, asta deoarece parintii i-au invatat. ce mai stiu sa fca chiar nu am idee.
    Eu ma multumesc daca Kevin stie sa vorbeasca /scrie spaniola, romana, engleza si chineza.

    Copii se formeaza cu ajutorul parintilor si profesorilor, eu nu mi-as dori ca baiatul meu sa fie super inteligent deoarece persoanele "normale" ca sa zic asa ii vor parea stupide, nu se va putea juca niciodata cu un copil deoarece se va plictisi.
    Probabil si voi stiti cum eEinstein era un copil retras care nu se comunica cu nimeni.

load
Sunt de acord

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste Politicii de Cookie | Setari