Ultimele discutii din forum
  1. #1
    Floricica Novice ALESUTA's Avatar
    Membru inregistrat la
    23.01.2011
    Postari in forum
    527

    Nu stie sa spuna sunetele din cuvinte

    Buna seara!!Am o problema cu copilul meu de cl I,stie sa desparta in silabe,stie cu ce litera incepe un cuvant,dar..nu stie sa-mi spuna un cuvant pe litere,cu ce se termina un cuvant,ce parere aveti?am tot exersat cu el si nu stie,daca ati trecut si voi prin asta cu copilasii vostri va rog sa-mi spuneti cum ati procedat,va multumesc!

  2. #2
    Moderator Floricica Avansata roxie's Avatar
    Membru inregistrat la
    15.10.2008
    Postari in forum
    2.054
    Buna Alesuta!
    Si eu am aceeasi problema cu fetita care tot clasa I este. Mai des se intampla cand sunt silabe ce contin ce-ci, che-chi, ge-gi, ghe-ghi. Si uneori la despartit in silabe unele cuvinte de 3 silabe le face de 2, de ex ca-mion. Sau cand este un cuvant care are o silaba doar in vocala, si o intreb din ce sunet e formata silaba "a" si doar trebuie sa imi repete "a" se blocheaza. Noi in drum spre scoala, inapoi spre casa, repetam pe drum: cuvantul cutare, din cate silabe e format. Silaba din ce sunete e. Vreau sa spun ca Mihnea, care e clasa 0 raspunde mai bine la spusul pe litere cand o intreb pe Denisa imi raspunde inaintea ei si raspunde bine, dar el nu prea intelege conceptul de silaba.
    Si pentru ce-ci, che-chi am inventat un cantecel.
    C si E se citeste Ce, C si I se citeste Ci, C, H, E se citeste che.... samd...

  3. #3
    Moderator Floricica Avansata roxie's Avatar
    Membru inregistrat la
    15.10.2008
    Postari in forum
    2.054
    Si mai avem probleme la cuvinte gen oaie. Cand spune sunetele incepe u-o-a-.
    Eu zic sa exersati pana cand se va obisnui.

  4. #4
    Floricica Novice ALESUTA's Avatar
    Membru inregistrat la
    23.01.2011
    Postari in forum
    527
    multumesc pt raspuns roxie,de problema asta stiu de la gradi si te rog sa ma crezi ca lucrez cu el,am hotarat sa merg cu el la logoped sa vad ce ma sfatuieste,ieri a venit cu un test de la sc si a luat B din cauza ca a avut un ex care trebuia sa spuna si sunetele si nu a stiut

  5. #5
    Floricica Cu Vechime ioanabalescu's Avatar
    Membru inregistrat la
    27.08.2007
    Postari in forum
    9.523
    Citat Postat de ALESUTA Vezi mesajul
    multumesc pt raspuns roxie,de problema asta stiu de la gradi si te rog sa ma crezi ca lucrez cu el,am hotarat sa merg cu el la logoped sa vad ce ma sfatuieste,ieri a venit cu un test de la sc si a luat B din cauza ca a avut un ex care trebuia sa spuna si sunetele si nu a stiut

    Eu zic sa o intrebi pe invatatoare care e metoda de a-l face sa inteleaga. Eventual o rogi si pe ea sa insiste cu exercitiile cu el. Si insistat pe cuvintele cu probleme.

  6. #6
    Moderator Floricica Debutanta snowdance22's Avatar
    Membru inregistrat la
    23.08.2010
    Localitate
    Alicante
    Postari in forum
    1.161
    parerea mea este ca exista aici doi factori care influenteaza invatarea: un factor extern: nu se se explica la nivelul de intelegere al copilului si nu s-a gasit inca modalitatea de a exemplifica foarte clar ceea ce se doreste; si unul intern: un mic deficit de atentie/ concentrare din partea copilului, care se poate datora cantitatii prea mari de informatii cu care este bombardat si caruia inca nu ii face fata. eu nu vad absolut nicio problema la niciunul dintre copii, trebuie ajutati sa inteleaga ceea ce se cere si abia apoi sa se ceara rezolvarea cerintelor.
    roxie, cuvantul "oaie" se pronunta cu ajutorul lui "u", la fel cum "eu" se pronunta corect cu ajutorul lui "i". copilul identifica perfect sunetele, doar ca ceea ce tu vrei este sa identifice literele, lucru total diferit.
    si in cazul grupurilor de litere: ce, ci, ge, gi, che, chi. ghe, ghi exista o problema generala aproape de intelegere, problema care se clarifica stiintific abia in clasa a V-a. acestor grupuri de litere le corespunde un singur sunet si este greu de explicat unui copil de 6 - 7 ani de ce. cand se invata transcrierea fonetica, e mai usor de inteles... alt exemplu e "x" - este o singura litera careia ii corespund doua sunete:c+s sau g+z, in functie de context...
    lasati-i incet, faceti exercitii usurele si mai ales nu-i certati, nu le reprosati si nu ii faceti sa se simta rau atunci cand gresesc. succes!

  7. #7
    Floricica Senior sierra's Avatar
    Membru inregistrat la
    02.12.2008
    Localitate
    radna
    Postari in forum
    4.204
    cred ca nu s-a explicat destul,sau pe intelesul copilului.la clasa I se invata intai despre cuvant,foarte bine,se alcatuiesc propozitii pornind de la un cuvant dat,apoi se reprezinta cuvantul printr-o linie .dupa ce intelege ce este cuvantul,se incepe despartirea in silabe inn felul urmator: se spune cuvantul intreg ,apoi ,se pune mana sub barbie ,in asa fel incat mana sa nu atinga barbia ,dar ,daca se deschide mai larg gura ,sa se atinga .(sper ca s-a inteles ce am vrut sa spun) ,apoi se pronunta rar cuvantul.asa copilul va simti de cate ori atiinge barbia mana lui si i se va spune ca atatea silabe are cuvantul,cate atingeri a simtit el.silabele se vor scrie sub forma de liniute scurte,asezate sub linia mai mare care reprezinta cuvantul.dupa ce copilul intelege ca o slaba este o bucatica din cuvant , se va lua prima silaba si se va rosti clar si rar ,in asa fel incat sa se auda sunetele .prin exercitii multe ,copilul va sesiza sunetele care alcatuiesc silabele .nu se cere de la inceput sa spuna toate sunetele dintr-un cuvant pentru ca este greu pentru un copil de 6-7 ani.si ,chiar daca unii inteleg deja si altiii nu,nu inseamna ca nu sunt la fel de destepti sau ceva de genul ,doar ca unii sunt mai buni la chestii abstracte,pe cand altii lucreaza mai bine cu suport vizual.

  8. #8
    Floricica Senior raluca28's Avatar
    Membru inregistrat la
    12.11.2009
    Postari in forum
    2.806
    Poti incerca si niste joculete ca acesta- poate prin joc prinde mai bine:
    Mic atelier de creatie: Despartirea cuvintelor in silabe

  9. #9
    Floricica Cu Vechime belladonna's Avatar
    Membru inregistrat la
    30.03.2008
    Localitate
    Orasul de la Dunare:)
    Postari in forum
    6.413
    Citat Postat de raluca28 Vezi mesajul
    Poti incerca si niste joculete ca acesta- poate prin joc prinde mai bine:
    Mic atelier de creatie: Despartirea cuvintelor in silabe
    EXACT asa am procedat noi...si acum in clasa a II a cand mai desparte cuvintele (ceva mai grele ) tot tehnica "bat din palme" si aflu nr de silabe aferente cuvantului ...

  10. #10
    Floricica Cu Vechime belladonna's Avatar
    Membru inregistrat la
    30.03.2008
    Localitate
    Orasul de la Dunare:)
    Postari in forum
    6.413
    Citat Postat de ioanabalescu Vezi mesajul
    Eu zic sa o intrebi pe invatatoare care e metoda de a-l face sa inteleaga. Eventual o rogi si pe ea sa insiste cu exercitiile cu el. Si insistat pe cuvintele cu probleme.
    Subscriu si eu la ce a zis Ioana...trebuie sa vorbesti cu d-na invatatoare si sa vezi cum lucrezi tu cu el acasa....
    SUCCES!

  11. #11
    Floricica Novice ALESUTA's Avatar
    Membru inregistrat la
    23.01.2011
    Postari in forum
    527
    multumesc fetelor pt raspunsuri,mi-am scos mai multe fise si am lucrat cu el ceva mai mult,a inceput sa inteleaga despre ce este vorba,deci...totul este spre bine,trebuie sa lucram mai mult acasa cu copiii nostri pt ca in clase doamnele invatatoare nu fac fata cu atatia copiii,la noi in clasa sunt 30:(

load
Sunt de acord

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste Politicii de Cookie | Setari