Ultimele discutii din forum
  1. #1
    Moderator Floricica Debutanta zonica's Avatar
    Membru inregistrat la
    14.06.2011
    Postari in forum
    739

    Copilul ia note proaste. Il pedepsesti?

    Multi parinti isi pedepsesc copii cand vin acasa cu note proaste,marturisesc ca si eu am mai procedat asa(nu i-am mai lasat la calculator,in asta consta pedeapsa la mine,asa am eu mai mult timp la calculator)In alta ordine de idei nu cred ca pedeapsa este solutia potrivita(aici ma contrazic singura),dar cand copilul nu invata sau nu este atent la ore ca parinte ce ar trebui sa faci ca sa il aduci pe calea cea buna?

  2. #2
    Floricica Nou Venita Anne_Mary63's Avatar
    Membru inregistrat la
    19.07.2011
    Postari in forum
    241
    Ca parinte este important sa atragi copilul de partea ta, sa ii fii si mama si prieten in acelasi timp.Acuma sunt sigura ca in cazul in care copilul mai ia si note proaste nu trebuie pedepsit fiindca nu este sfarsitul lumii ca a luat un 4, am dat un exemplu.Insa nici sa cadem in extrema cealalalta si sa aiba 4 pe linie fiindca iarasi nu e bine.Eu o sa imi invat fiul ca nu trebuie sa ai numai 10 pe linie, fiindca nici eu nu am avut dar nici sa stea toata ziua pe calculator si sa aiba numai note de 4 si 5, fiindca atunci chiar este o problema.

  3. #3
    Floricica Nou Venita Anne_Mary63's Avatar
    Membru inregistrat la
    19.07.2011
    Postari in forum
    241
    Citat Postat de zonica Vezi mesajul
    Multi parinti isi pedepsesc copii cand vin acasa cu note proaste,marturisesc ca si eu am mai procedat asa(nu i-am mai lasat la calculator,in asta consta pedeapsa la mine,asa am eu mai mult timp la calculator)In alta ordine de idei nu cred ca pedeapsa este solutia potrivita(aici ma contrazic singura),dar cand copilul nu invata sau nu este atent la ore ca parinte ce ar trebui sa faci ca sa il aduci pe calea cea buna?
    Poti incerca sa discuti mai mult cu el si sa vezi de ce nu invata si sa ii spui ca atunci cand invata nu o face nici pentru mama, nici pentru tata , nici pentru altcineva ci doar pentru el o face.

  4. #4
    Floricica Nou Venita aliver's Avatar
    Membru inregistrat la
    10.06.2011
    Postari in forum
    115
    Daca nu poate sa ia o nota buna(din ,,n,,motive),atunci il ajutam noi sa invete,sa vada unde greseste,etc
    Daca nu vrea,atunci trebuie pedepsit

  5. #5
    Floricica Cu Vechime avvva's Avatar
    Membru inregistrat la
    01.12.2009
    Postari in forum
    7.768
    desi multi parinti spun ca nu conteaza notele, ei bine, aceste note reflecta nivelul de pregatire si cultura pe care-l are copilul. si fiecare parinte isi doreste un copil pregatit, cultivat etc sa nu zic inteligent, pentru ca dupa a mea parere, asta este intr-o proportie mare, mostenire genetica. la finalul scolilor, notele nu mai conteaza,ci cu ceea ce ramane copilul, cu care poate porni in viata cu succes.
    eu zic ca toata educatia porneste de acasa si de mic copil. copilul nu poate avea rezultate bune/deosebite daca de acasa nu este obisnuit sa deschida o carte, nu are un program fix de invatare si pregatire, parintele nu-l ajuta sau ma rog, in multe cazuri nu-l poate ajuta [ca eu am uitat, dar tu trebuie sa inveti!!]. parintele in primul rand, este modelul copilului, model dupa care el vrand nevrand, se formeaza. citez cazul de mai sus: "nu i-am mai lasat la calculator,in asta consta pedeapsa la mine,asa am eu mai mult timp la calculator" pai, hai sa vedem unde este buba.... daca un parinte face asa, copilul este frustrat si normal ca nu invata de placere, ci dorinta lui permanenta este de a sta la calculator. ok, hai sa-i invatam si la calculator, dar fara jocuri ci citind sau jucand acele exercitii on-line, impreuna. am vazut cazuri in care adolescent de 16 ani nu stia decat sa joace si sa comunice pe mess, fara a stii ca internetul ne ofera atatea si atatea informatii din care putem invata. apoi, inca ceva: copiii care cresc intr-un mediu intelectual sa zic asa, in care parintii citesc zilnic- nu ma refer la reviste, ci la carti, pentru ei, lectura este o placere, inoculata ca fiind ceva normal pentru ca asa fac mami si tati. sunt muuulti factori care influenteaza educatia unui copil si scoala nu poate face nimic in cazul copiilor care nu au baza de acasa sau nu sunt obisnuiti cu un program, perseverenta, atentie, ordine, disciplina, cu deprinderi pentru a invata.
    fara a dori sa jignesc pe nimeni si doar asa la modul general, sunt f multi parinti care nici macar nu stiu sa scrie corect si isi invata gresit copiii... deci, eu cred ca mai intai si intai, trebuie sa ne educam noi, ca apoi sa ne putem educa odraslele, ca ei sa aiba notele bune pe care le dorim de la ei si sa ajunga acei oameni "reusiti" si realizati in viata. comunicarea de asemenea este f importanta, relatia copil-parinte... cuvintele "trebuie sa inveti" nu se folosesc, ci "hai sa descoperim impreuna":) totul trebuie sa fie o joaca, o placere:)

  6. #6
    Floricica Nou Venita Anne_Mary63's Avatar
    Membru inregistrat la
    19.07.2011
    Postari in forum
    241
    Citat Postat de avvva Vezi mesajul
    desi multi parinti spun ca nu conteaza notele, ei bine, aceste note reflecta nivelul de pregatire si cultura pe care-l are copilul. si fiecare parinte isi doreste un copil pregatit, cultivat etc sa nu zic inteligent, pentru ca dupa a mea parere, asta este intr-o proportie mare, mostenire genetica. la finalul scolilor, notele nu mai conteaza,ci cu ceea ce ramane copilul, cu care poate porni in viata cu succes.
    eu zic ca toata educatia porneste de acasa si de mic copil. copilul nu poate avea rezultate bune/deosebite daca de acasa nu este obisnuit sa deschida o carte, nu are un program fix de invatare si pregatire, parintele nu-l ajuta sau ma rog, in multe cazuri nu-l poate ajuta [ca eu am uitat, dar tu trebuie sa inveti!!]. parintele in primul rand, este modelul copilului, model dupa care el vrand nevrand, se formeaza. citez cazul de mai sus: "nu i-am mai lasat la calculator,in asta consta pedeapsa la mine,asa am eu mai mult timp la calculator" pai, hai sa vedem unde este buba.... daca un parinte face asa, copilul este frustrat si normal ca nu invata de placere, ci dorinta lui permanenta este de a sta la calculator. ok, hai sa-i invatam si la calculator, dar fara jocuri ci citind sau jucand acele exercitii on-line, impreuna. am vazut cazuri in care adolescent de 16 ani nu stia decat sa joace si sa comunice pe mess, fara a stii ca internetul ne ofera atatea si atatea informatii din care putem invata. apoi, inca ceva: copiii care cresc intr-un mediu intelectual sa zic asa, in care parintii citesc zilnic- nu ma refer la reviste, ci la carti, pentru ei, lectura este o placere, inoculata ca fiind ceva normal pentru ca asa fac mami si tati. sunt muuulti factori care influenteaza educatia unui copil si scoala nu poate face nimic in cazul copiilor care nu au baza de acasa sau nu sunt obisnuiti cu un program, perseverenta, atentie, ordine, disciplina, cu deprinderi pentru a invata.
    fara a dori sa jignesc pe nimeni si doar asa la modul general, sunt f multi parinti care nici macar nu stiu sa scrie corect si isi invata gresit copiii... deci, eu cred ca mai intai si intai, trebuie sa ne educam noi, ca apoi sa ne putem educa odraslele, ca ei sa aiba notele bune pe care le dorim de la ei si sa ajunga acei oameni "reusiti" si realizati in viata. comunicarea de asemenea este f importanta, relatia copil-parinte... cuvintele "trebuie sa inveti" nu se folosesc, ci "hai sa descoperim impreuna":) totul trebuie sa fie o joaca, o placere:)
    Intr-o mare masura ai dreptate in ceea ce spui in privinta faptului ca un parinte trebuie sa se ocupe de un copil si nu sa-l lase de capul si sa-l controleze la teme, sa il ajute cand are nevoie( asta in cazul in care acei parinti au anumite cunostinte, fiindca acei parinti care din pacate nu au decat 8 clase sau o profesionala si au terminat scoala pe timpul lui Ceausescu mai tin ei minte? sau mai au cunostintele necesare sa il invete?) O sa ma dau exemplu pe mine.Parintii mei nu au avut studii ca sa spun asa si din pacate a trebuit sa ma ajut singura si faptul ca am ajuns unde sunt astazi este fiindca am avut ambitie sa reusesc singura.Uneori conteaza si personalitatea copilului , daca ii place sau nu sa invete.Daca unui copil nu ii place sa citeasca dau un exemplu ce poti sa faci? Doar nu te duci tu ca parinte si dai examenele in locul lui, ci poti doar sa il incurajezi insa mai mult de atat nu poti face si in nici un caz prin pedeapsa nu o sa il ajuti sa isi dea seama ca de fapt trebuie s-o faca pentru el, ca despre asta e vorba.Acuma nu putem sa iijudecam pe acei parinti care poate chiar nu stiu sa rezolve o tema fiindca nu au studiile necesare si in afara de asta programa scolara se schimba de la an la an.

  7. #7
    Floricica Cu Vechime avvva's Avatar
    Membru inregistrat la
    01.12.2009
    Postari in forum
    7.768
    Citat Postat de Anne_Mary63 Vezi mesajul
    Intr-o mare masura ai dreptate in ceea ce spui in privinta faptului ca un parinte trebuie sa se ocupe de un copil si nu sa-l lase de capul si sa-l controleze la teme, sa il ajute cand are nevoie( asta in cazul in care acei parinti au anumite cunostinte, fiindca acei parinti care din pacate nu au decat 8 clase sau o profesionala si au terminat scoala pe timpul lui Ceausescu mai tin ei minte? sau mai au cunostintele necesare sa il invete?) O sa ma dau exemplu pe mine.Parintii mei nu au avut studii ca sa spun asa si din pacate a trebuit sa ma ajut singura si faptul ca am ajuns unde sunt astazi este fiindca am avut ambitie sa reusesc singura.Uneori conteaza si personalitatea copilului , daca ii place sau nu sa invete.Daca unui copil nu ii place sa citeasca dau un exemplu ce poti sa faci? Doar nu te duci tu ca parinte si dai examenele in locul lui, ci poti doar sa il incurajezi insa mai mult de atat nu poti face si in nici un caz prin pedeapsa nu o sa il ajuti sa isi dea seama ca de fapt trebuie s-o faca pentru el, ca despre asta e vorba.Acuma nu putem sa iijudecam pe acei parinti care poate chiar nu stiu sa rezolve o tema fiindca nu au studiile necesare si in afara de asta programa scolara se schimba de la an la an.
    educatia nu inseamna studii, neaparat! este imposibil ca un copil, caruia i se citeste dintr-o carte de mic copil [ma refer aici la carti d epovesti, cu ff multe culori. chiar daca el atunci nu realizeaza ce inseamna sa citesti, ci este atras de culori, el stie ca cititul de ex inainte de culcare este obisnuinta] sa nu aiba dragul de a citi. si de asemenea, un copil care este obisnuit de mic cu program si odata ajuns scolar, are programul lui de 16-18 ore de invatat, cu siguranta va avea drag de invatat. dar asta inseamna consecventa. si hai sa gandim asa: daca nu vrea copilul sa citeasca spree x, noi il lasam asa?? daca nu vrea sa faca baie, noi nu-l mai spalam? daca nu vrea sa manance, noi nu-l hranim? el nu realizeaza ce este bine si ce nu la o varsta frageda, de aceea trebuie imaginatie si inventivitate sa faci copilul sa citeasca in cele din urma.
    cat despre ceea ceai scris, putini oameni stiu sa fie autodidacti, dar si asta tot de la familie porneste. undeva, acolo, parintii tai te-au sustinut si te-au invatat sa fii mult mai responabila
    pe tema asta se poate mult discuta, desigur parerile sunt ff impartite, niciuna nefiind una corecta sau nu, ci doar o modalitate de gandire, de a educa. nu exista un tipar clar, fiecare si-l formeaza dupa cum poate si doreste.
    acum, intrebare direct tie: cu copilul tau nu o sa te straduiesti sa gasesti metode sa-l faci sa citeasca? sau daca nu-i va face placere, il vei lasa asa, ca nu-i place si gata??

  8. #8
    Floricica Nou Venita Anne_Mary63's Avatar
    Membru inregistrat la
    19.07.2011
    Postari in forum
    241
    Citat Postat de avvva Vezi mesajul
    educatia nu inseamna studii, neaparat! este imposibil ca un copil, caruia i se citeste dintr-o carte de mic copil [ma refer aici la carti d epovesti, cu ff multe culori. chiar daca el atunci nu realizeaza ce inseamna sa citesti, ci este atras de culori, el stie ca cititul de ex inainte de culcare este obisnuinta] sa nu aiba dragul de a citi. si de asemenea, un copil care este obisnuit de mic cu program si odata ajuns scolar, are programul lui de 16-18 ore de invatat, cu siguranta va avea drag de invatat. dar asta inseamna consecventa. si hai sa gandim asa: daca nu vrea copilul sa citeasca spree x, noi il lasam asa?? daca nu vrea sa faca baie, noi nu-l mai spalam? daca nu vrea sa manance, noi nu-l hranim? el nu realizeaza ce este bine si ce nu la o varsta frageda, de aceea trebuie imaginatie si inventivitate sa faci copilul sa citeasca in cele din urma.
    cat despre ceea ceai scris, putini oameni stiu sa fie autodidacti, dar si asta tot de la familie porneste. undeva, acolo, parintii tai te-au sustinut si te-au invatat sa fii mult mai responabila
    pe tema asta se poate mult discuta, desigur parerile sunt ff impartite, niciuna nefiind una corecta sau nu, ci doar o modalitate de gandire, de a educa. nu exista un tipar clar, fiecare si-l formeaza dupa cum poate si doreste.
    acum, intrebare direct tie: cu copilul tau nu o sa te straduiesti sa gasesti metode sa-l faci sa citeasca? sau daca nu-i va face placere, il vei lasa asa, ca nu-i place si gata??
    Sa stii ca nu e chiar asa cum spui tu uite de ex mie parintii mei nu mi-au citit niciodata o carte de povesti nici cand eram mica si nici cand eram mai mare, si cu toate astea am prins drag de carte si povesti.Eram innebunita cand eram mica dupa tot felul de povesti de la Petre Ispirescu la Poezii de gen Mi.Eminescu, St.Oct.Iosif...etc.Ceea ce vreau sa spun este ca atunci cand nu ii citesti unui copil nu inseamna ca atunci cand va creste nu ii va placea sa citeasca, asta fiind exemplul despre citit.Apoi sa fiu responsabila iarasi nu m-au invatat parintii fiindca ei erau in Italia iar eu in Romania, si singura a trebuit sa ma descurc.Eu am invatat fiindca mi-a placut cartea.In schimb am avut o verisoara care nu a terminat nici liceul fiindca nu i-a placut sa invete si cu toate stradaniile si din partea parintilor si degeaba.Noi suntem 3 copii: unul e politist, eu asistent social in schimb celalalt oricate eforturi au facut parintii mei lui nu i-a placut scoala si a abandonat-o, neavand liceul terminat si toti am fost crescuti de aceeasi parinti si in aceeasi maniera.Nu ne-au batutu, nu ne-au pedepsit si cu toate astea am fost diferiti in toate aspectele.Ceea ce vreau sa subliniez este faptul ca nu conteaza cat de mult te ocupi tu de copil ci cat de mult ii place sa invete.

  9. #9
    Moderator Floricica Debutanta snowdance22's Avatar
    Membru inregistrat la
    23.08.2010
    Localitate
    Alicante
    Postari in forum
    1.161
    spinos subiect... am lucrat 10 ani in invatamant si am plecat datorita sau din cauza sistemului si acestor note in primul rand. si de data asta voi vorbi pe de-a dreptul pentru ca au trecut ceva ani de cand am lasat totul in urma si poate ca ceva din ceea ce voi spune s-a schimbat, desi nu prea cred.
    o sa o iau sistematic si o sa raspund prima data la intrebarea din titlu. depinde. depinde de cat de bine iti cunosti copilul si mai ales de cat de bine ii cunosti capacitatile intelectuale. sunt copii care trebuie pedepsiti (nu ma refer, doamne fereste, la pedepse fizice sau la morala interminabila sau insulte, ci la pedepse restrictive in ceea ce priveste activitatile zilnice pentru a creste timpul alocat invatatului). e vorba despre acei copii pe care adesea ii numim "branza buna in burduf de caine". sunt copii inteligenti, carora li s-a pus intotdeauna totul pe tava, carora parintii le intra in voie cu orice si care nu au grija zilei de maine. sau copii care efectiv speculeaza la ore, care prind din zbor anumite lucruri, care retin mare parte din lectie daca sunt atenti si oscileaza la evaluari in functie de atentia prestata. acestia sunt cei care merita si chiar trebuie pedepsiti pentru ca odata impuse si respectate regulile, rezultatele nu vor intarzia sa apara ( e necesara foarte multa consecventa din partea parintilor si colaborare permanenta cu scoala). mai exista o categoriue de copii care nu trebuie sa fie pedepsiti pentru ca aceasta ar atrage dupa sine o cadere si mai mare. sunt acei copii care nu pot sa invete mai mult decat o fac, oricat s-ar stradui. din pacate o mica parte dintre parintii unor astfel de copii accepta situatia si se impaca cu gandul. trebuie sa intelegeti ca nu inseamna ca acest tip de copil este inapoiat fata de ceilalti sau ca nu este inteligent. insa el are un alt tip de inteligenta, desfasoara alt tip de activitati care intotdeauna vor fi peste nivelul celorlalti (de obicei abilitati practice). pedepsirea pentru rezultatele scolare ale unui astfel de copil are, de obicei, rezultate si mai proaste. copilul se inhiba, incepe sa se simta nesigur si orice efort i se pare zadarnic, de multe ori renuntand la invatat din cauza comparatiilor care se fac cu ceilalti sau, si mai grav, cu fratii. in acest caz cel mai bine este sa se descopere spre ce anume se inclina abilitatile copilului si sa i se ofere posibilitatea de a le dezvolta la maxim. va dau un exemplu: fetita unei colege, prof de romana, facea parte din aceasta categorie. mama a inteles, a acceptat si a sustinut talentul pe care fata il avea la desen. acum studiaza design vestimentar si este deosebit de talentata in ceea ce face. nu a avut niciodata mai mult de 5-6 la matematica, nici mai mult de 7 la romana, insa pasiunea ei s-a transformat in arta.
    si acum sa revenim la sistemul de notare din Romania, care este o totala aberatie si o coruptie fara cap si coada. de cand cu eliminarea examenelor si admiterea pe baza de medii generale, a luat amploare o adevarata afacere, o industrie a meditatiilor particulare si a notelor negociate. desi am lucrat in sistem, eu nu cred o iota din ceea ce se vehiculeaza pe acolo. am vazut semianalfabeti cu medii generale de 9 si 10, am vazut elevi de liceu care isi scriau numele cu initiala minuscula si faceau greseli de ortografie catastrofice si aveau 9 la bacalaureat scris. am vazut parinti care dotau laboratoare sau cumparau ceva sponsorizare in materiale didactice pentru scoala si copilul era premiant. am vazut atatea incat mi-e scarba cand ma gandesc. si ceea ce e mai grav e ca peste tot se practica nepotismul, se intra cu relatii, posturile se vand s.a.m.d. inclusiv posturile din invatamant, titularizarile. din 400-500 cati se prezinta intr-un judet la un examen de acest gen, nu stiu daca sunt 10 capabili sa il treaca. restul sunt aranjamente care merg pana la rescrierea lucrarilor (fapt care se practica de la cel mai de jos nivel, chiar de la banala teza). totul cu inchisul ochilor unor presedinti de comisie care sunt purtati prin excursii si restaurante bune si care pleaca intotdeauna captusiti cu cadouri. legea impotriva protocolului la examene e data de dinainte sa plec eu. sunt curioasa in cate licee/ scoli se respècta.
    as putea continua la nesfarsit. nu zic ca nu exista profesori cinstiti, elevi foarte buni si scoli foarte bune. exista si sunt cele care mai sterg din pata pe care o lasa cele descrise mai sus. insa sistemul e atat de putred, incat ar trebui schimbat din radacini, daca se vrea invatamant de calitate in Romania...pentru ca la ora actuala e exact ca pe vremea lui Maioresc: forme fara fond...

  10. #10
    Floricica Nou Venita Anne_Mary63's Avatar
    Membru inregistrat la
    19.07.2011
    Postari in forum
    241
    Citat Postat de snowdance22 Vezi mesajul
    spinos subiect... am lucrat 10 ani in invatamant si am plecat datorita sau din cauza sistemului si acestor note in primul rand. si de data asta voi vorbi pe de-a dreptul pentru ca au trecut ceva ani de cand am lasat totul in urma si poate ca ceva din ceea ce voi spune s-a schimbat, desi nu prea cred.
    o sa o iau sistematic si o sa raspund prima data la intrebarea din titlu. depinde. depinde de cat de bine iti cunosti copilul si mai ales de cat de bine ii cunosti capacitatile intelectuale. sunt copii care trebuie pedepsiti (nu ma refer, doamne fereste, la pedepse fizice sau la morala interminabila sau insulte, ci la pedepse restrictive in ceea ce priveste activitatile zilnice pentru a creste timpul alocat invatatului). e vorba despre acei copii pe care adesea ii numim "branza buna in burduf de caine". sunt copii inteligenti, carora li s-a pus intotdeauna totul pe tava, carora parintii le intra in voie cu orice si care nu au grija zilei de maine. sau copii care efectiv speculeaza la ore, care prind din zbor anumite lucruri, care retin mare parte din lectie daca sunt atenti si oscileaza la evaluari in functie de atentia prestata. acestia sunt cei care merita si chiar trebuie pedepsiti pentru ca odata impuse si respectate regulile, rezultatele nu vor intarzia sa apara ( e necesara foarte multa consecventa din partea parintilor si colaborare permanenta cu scoala). mai exista o categoriue de copii care nu trebuie sa fie pedepsiti pentru ca aceasta ar atrage dupa sine o cadere si mai mare. sunt acei copii care nu pot sa invete mai mult decat o fac, oricat s-ar stradui. din pacate o mica parte dintre parintii unor astfel de copii accepta situatia si se impaca cu gandul. trebuie sa intelegeti ca nu inseamna ca acest tip de copil este inapoiat fata de ceilalti sau ca nu este inteligent. insa el are un alt tip de inteligenta, desfasoara alt tip de activitati care intotdeauna vor fi peste nivelul celorlalti (de obicei abilitati practice). pedepsirea pentru rezultatele scolare ale unui astfel de copil are, de obicei, rezultate si mai proaste. copilul se inhiba, incepe sa se simta nesigur si orice efort i se pare zadarnic, de multe ori renuntand la invatat din cauza comparatiilor care se fac cu ceilalti sau, si mai grav, cu fratii. in acest caz cel mai bine este sa se descopere spre ce anume se inclina abilitatile copilului si sa i se ofere posibilitatea de a le dezvolta la maxim. va dau un exemplu: fetita unei colege, prof de romana, facea parte din aceasta categorie. mama a inteles, a acceptat si a sustinut talentul pe care fata il avea la desen. acum studiaza design vestimentar si este deosebit de talentata in ceea ce face. nu a avut niciodata mai mult de 5-6 la matematica, nici mai mult de 7 la romana, insa pasiunea ei s-a transformat in arta.
    si acum sa revenim la sistemul de notare din Romania, care este o totala aberatie si o coruptie fara cap si coada. de cand cu eliminarea examenelor si admiterea pe baza de medii generale, a luat amploare o adevarata afacere, o industrie a meditatiilor particulare si a notelor negociate. desi am lucrat in sistem, eu nu cred o iota din ceea ce se vehiculeaza pe acolo. am vazut semianalfabeti cu medii generale de 9 si 10, am vazut elevi de liceu care isi scriau numele cu initiala minuscula si faceau greseli de ortografie catastrofice si aveau 9 la bacalaureat scris. am vazut parinti care dotau laboratoare sau cumparau ceva sponsorizare in materiale didactice pentru scoala si copilul era premiant. am vazut atatea incat mi-e scarba cand ma gandesc. si ceea ce e mai grav e ca peste tot se practica nepotismul, se intra cu relatii, posturile se vand s.a.m.d. inclusiv posturile din invatamant, titularizarile. din 400-500 cati se prezinta intr-un judet la un examen de acest gen, nu stiu daca sunt 10 capabili sa il treaca. restul sunt aranjamente care merg pana la rescrierea lucrarilor (fapt care se practica de la cel mai de jos nivel, chiar de la banala teza). totul cu inchisul ochilor unor presedinti de comisie care sunt purtati prin excursii si restaurante bune si care pleaca intotdeauna captusiti cu cadouri. legea impotriva protocolului la examene e data de dinainte sa plec eu. sunt curioasa in cate licee/ scoli se respècta.
    as putea continua la nesfarsit. nu zic ca nu exista profesori cinstiti, elevi foarte buni si scoli foarte bune. exista si sunt cele care mai sterg din pata pe care o lasa cele descrise mai sus. insa sistemul e atat de putred, incat ar trebui schimbat din radacini, daca se vrea invatamant de calitate in Romania...pentru ca la ora actuala e exact ca pe vremea lui Maioresc: forme fara fond...
    Sunt de accord cu tine.Ai foarte mare dreptate in ceea ce spui.

  11. #11
    Floricica Nou Venita Anne_Mary63's Avatar
    Membru inregistrat la
    19.07.2011
    Postari in forum
    241
    Citat Postat de avvva Vezi mesajul
    educatia nu inseamna studii, neaparat! este imposibil ca un copil, caruia i se citeste dintr-o carte de mic copil [ma refer aici la carti d epovesti, cu ff multe culori. chiar daca el atunci nu realizeaza ce inseamna sa citesti, ci este atras de culori, el stie ca cititul de ex inainte de culcare este obisnuinta] sa nu aiba dragul de a citi. si de asemenea, un copil care este obisnuit de mic cu program si odata ajuns scolar, are programul lui de 16-18 ore de invatat, cu siguranta va avea drag de invatat. dar asta inseamna consecventa. si hai sa gandim asa: daca nu vrea copilul sa citeasca spree x, noi il lasam asa?? daca nu vrea sa faca baie, noi nu-l mai spalam? daca nu vrea sa manance, noi nu-l hranim? el nu realizeaza ce este bine si ce nu la o varsta frageda, de aceea trebuie imaginatie si inventivitate sa faci copilul sa citeasca in cele din urma.
    cat despre ceea ceai scris, putini oameni stiu sa fie autodidacti, dar si asta tot de la familie porneste. undeva, acolo, parintii tai te-au sustinut si te-au invatat sa fii mult mai responabila
    pe tema asta se poate mult discuta, desigur parerile sunt ff impartite, niciuna nefiind una corecta sau nu, ci doar o modalitate de gandire, de a educa. nu exista un tipar clar, fiecare si-l formeaza dupa cum poate si doreste.
    acum, intrebare direct tie: cu copilul tau nu o sa te straduiesti sa gasesti metode sa-l faci sa citeasca? sau daca nu-i va face placere, il vei lasa asa, ca nu-i place si gata??
    Nu am spus ca nu va citi insa va fi doar din programa scolara si atat, asta daca nu ii place sa citeasca.Nu il pot forta sa citeasca suplimentar.

load
Sunt de acord

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste Politicii de Cookie | Setari