Ultimele discutii din forum
  1. #1
    Floricica Nou Venita mada_lyna's Avatar
    Membru inregistrat la
    30.09.2010
    Postari in forum
    39

    Baiatul meu nu vrea sa asculte educatoarele

    Buna tuturor.
    Baiatul meu de 4 ani este in primul an de gradi. A inceput cu stangul gradinita. S-a adaptat mai greu,i-au luat cam 3 luni. Acum este bine din pucntul asta de vedere. Insa ...am dat de alta.
    De vreo 2 saptamani primesc "reclamatii" de la doamne ca nu le asculta. Nu are stare intr-un loc, si nu vrea sa faca ce i se cere. Nu se pune problema ca ar fi ceva in neregula cu el, insa a cam primit cornite de la tatal lui si este ataaat de incapatanat ca nu vrea sa faca decat ce vrea el. Cu mine nu prea ii merge, ca sunt mana de fier de acasa, dar nu pricep cum de nu reusesc doamnele sa il disciplineze atat cat este acolo. Nu dau vina pe ele, caci eu stiu cat de incapatanat este. vreau sa adaug ca flerul meu imi zice ca izvorul,sursa problemei se trage din faptul ca in grupa lui exista un baiat cu probleme comportamentale grave. nu intru in detalii legate de el, insa cert este ca a fost trimis la psihologi ca sa ateste sanatatea lui mentala/comportamentala. si din ce aud si vad, ma bate gandul ca el este sursa.de exemplu, Robert imi zice mereu ca andreas(caci asa il cheama pe copilul acela) a facut asa, sau asa, a aruncat cu masini dupa copii, sau ca l-a dat chiar pe al meu cu capul de pat, sau ca arunca cu scaune dupa ei si dupa doamne, sau ca si-a dat pantalonii jos etc.si cred ca acest baiat este de vina pt ca numai despre el vorbeste ,nu si de alti copiii. treaba este ca de cand a inceput el sa-mi zica despre copilul asta , au si inceput doamnele edu cu reclamatiile. simt ca Robert il copiaza pe acel copil, si nu stiu cum sa gestionez situatia. am inceput sa le zic doamnelor sa nu il lase in preajma lui, sa nu il lase sa se joace impreuna, sa nu le dea activitati comune.
    daca as stii ca lipsa asta de astampar i se trage din faptul ca se ia dupa acel copil si ca ii cauta compania, sincer, as incerca sa il mut la alta gradi. dar si asa o sa ne fie greu, caci abia ce s-a acomodat aici.
    cum sa procedez?? ce ma sfatuiti?ms
    Modificata de mada_lyna; 05.03.2014 la 12:36:23.

  2. #2
    Floricica Nou Venita ioanaalina's Avatar
    Membru inregistrat la
    27.11.2008
    Postari in forum
    247
    Ce faci când copilul nu ascultă?


    Există momente în care ne confruntăm cu probleme la care nu știm cum să le facem față. Reacționăm dur, poate de multe ori greșit, fără să ne dăm seama că aceste reacții ale noastre pot avea efecte negative pe termen lung.
    Vreau ca împreună cu voi să identificăm problemele cu care ne confruntăm adesea și să găsim soluții pentru a elimina aceste probleme. Care pot fi cele mai bune soluții pentru rezolvarea problemelor?
    Să ne gândim ce ne motivează pe noi atunci când avem ceva de făcut…. recompensa, rezultatul. Recompensele pot fi de multe feluri, enumăr doar câteva:
    • Simbolice: puncte roșii, abțibilduri, etc.
    • Îndeletniciri preferate: jocuri preferate, ieșiri în aer liber, desene animate, calculator, etc.
    • Concrete: dulciuri, bani, jucării, etc
    • Aprecieri: laude, încurajări, susținere, îmbrățișare, etc.
    Ok, m-am gândit și la asta și m-am întrebat: Ar fi prea de tot ca de fiecare dată când se îmbracă singură să îi cumpăr o jucărie sau de fiecare data când termină toată mâncarea din farfurie să o duc la grădina zoologică…. Așa că am început să folosesc Babulina și a funcționat.
    Spre exemplu, am stabilit ca dacă o să se îmbrace singură în fiecare dimineață, timp de o săptămână, o să îi cumpăr o păpușică pe care și-o dorea. Pentru că era foarte entuziasmată de recompensă aștepta cu nerăbdare fiecare dimineață să punem bulina pe planșetă după ce se îmbrăca singură. La sfârșit de săptămână ne-am dus încântate să cumpărăm păpușica. După această săptămâna nu a mai fost nevoie să o ajut la îmbrăcat, deja ș-a intrat în ritm.
    Am constatat că doar schimbând modul meu de abordare al problemei am obținut rezultate mult mai repede și mai ușor, astfel din: Ești înceată, leneșă, etc. S-a schimbat totul în bravo, ai reușit, sunt mândră de tine!!!
    La fiecare dintre noi recompensele pot fi diferite în funcție de personalitatea copilului, nevoile lui, temperament.
    Există câțiva pași importanți pentru a putea introduce în rutina noastră metoda recompensării:
    • Identificarea/ recunoașterea problemelor în relația cu copilul
    • Stabilirea țintei, scopului final
    • Identificarea recompenselor care îl pot stimula pe copil spre un comportament pozitiv
    • Găsirea unei metode de contabilizare a faptelor bune, metodă care va duce ulterior la recompensare
    • Obținerea rezultatului dorit.
    Exemplificare:
    • Probleme: Copilul meu nu vrea să facă ordine la jucării! / Copilul meu nu vrea să se îmbrace singur!/ Copilul meu nu se spală pe dinți!
    • Ținta: Să păstreze ordinea la jucării! / Să se îmbrace singur! / Să se spele pe dinți!
    • Recompensa: Stabilesc împreună cu copilul recompensa pe care o va primi în situația în care pe o perioadă de timp prestabilită își va aduna ordonat jucăriile (se va îmbracă singur; se va spăla pe dinți)
    • Contabilizare: Utilizăm Babulina pentru a marca fiecare zi cu o bulină în funcție de atitudinea avută de către copil cu privire la problema identificată. (bulină roșie dacă a ordonat de fiecare dată jucăriile într-o zi; bulină verde dacă a adunat doar parțial, aproximativ 50%, jucăriile și bulină neagră dacă de cele mai multe ori într-o zi nu a vrut să ordoneze jucăriile). La fel se poate merge și pentru celelalte probleme: A vrut să se spele pe dinți de două ori pe zi, primește bulina roșie; a vrut să se spele doar o dată, primește bulina colorată (alta decât roșu sau negru).
    • Rezultat: Formarea deprinderii de a ordona jucăriile; Formarea deprinderii de a se îmbrăca singur; Formarea deprinderii de a se spăla pe dinți dimineața și seara.



    De cele mai multe ori nu copiii sunt problema ci modul nostru de relaționare, cu ei, e greșit. Nu există copii buni sau rai, există doar copii. Ca să putem să îi ducem pe un drum drept și lin trebuie să încercăm să îi cunoaștem mai bine, să le aflăm nevoile, să le înțelegem stările, să știm cum să îi determinăm să facă ceea ce ne dorim de la ei.
    Haideți să găsim împreună problemele cu care ne confruntăm și să găsim soluții. Ce comportamente doriți să îndreptați? Ce achiziții vreți să facă ai voștri copii?

load
Sunt de acord

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste Politicii de Cookie | Setari