Ultimele discutii din forum
  1. #1
    Moderator Floricica Avansata roxie's Avatar
    Membru inregistrat la
    15.10.2008
    Postari in forum
    2.054

    Manipularea copiilor prin reclame

    De cate ori vi s-a intamplat sa va ceara copilul un lucru total inutil sau de proasta calitate, doar pentru ca are pe el o printesa Barbie, sau pe Fulger McQueen, sau pe Hannah Montana, sau orice alt personaj cool din desene animate sau filme pentru copii/adolescenti? De cate ori vi s-a intamplat sa va ceara cine stie ce fel de bomboane sau snacksuri cu care nu sunteti de acord doar pentru ca le-a vazut in reclama?
    Va pun aici un link la un documentar care face o analiza a ceea ce stim deja cu totii, ca manipularea prin spoturile publicitare pentru diverse produse poate ajunge sa ne acapareze cu totul, si ca deja ne vizeaza de la varste din ce in ce mai fragede, ne antreneaza sa devenim viitori consumatori fideli ai unui brand, adepti ai unui trend, etc.
    Consuming Kids (2008) | Top Filme Documentare - Vizioneaza Gratuit Filme Documentare Online
    Urmariti-l cu rabdare pana la sfarsit, si sa imi spuneti daca va recunoasteti in anumite situatii. Eu una recunosc, ma recunosc.
    Modificata de roxie; 24.06.2012 la 14:52:11.

  2. #2
    Floricica Novice laura_adi's Avatar
    Membru inregistrat la
    09.12.2011
    Postari in forum
    341
    Din pacate multeeeee mame cad prada manipularii publicitatii.....................

  3. #3
    Floricica Nou Venita Anne_Mary63's Avatar
    Membru inregistrat la
    19.07.2011
    Postari in forum
    241
    Citat Postat de roxie Vezi mesajul
    De cate ori vi s-a intamplat sa va ceara copilul un lucru total inutil sau de proasta calitate, doar pentru ca are pe el o printesa Barbie, sau pe Fulger McQueen, sau pe Hannah Montana, sau orice alt personaj cool din desene animate sau filme pentru copii/adolescenti? De cate ori vi s-a intamplat sa va ceara cine stie ce fel de bomboane sau snacksuri cu care nu sunteti de acord doar pentru ca le-a vazut in reclama?
    Va pun aici un link la un documentar care face o analiza a ceea ce stim deja cu totii, ca manipularea prin spoturile publicitare pentru diverse produse poate ajunge sa ne acapareze cu totul, si ca deja ne vizeaza de la varste din ce in ce mai fragede, ne antreneaza sa devenim viitori consumatori fideli ai unui brand, adepti ai unui trend, etc.
    Consuming Kids (2008) | Top Filme Documentare - Vizioneaza Gratuit Filme Documentare Online
    Urmariti-l cu rabdare pana la sfarsit, si sa imi spuneti daca va recunoasteti in anumite situatii. Eu una recunosc, ma recunosc.
    Din pacate si eu am fost in aceasta situatie si de multe ori cand fiul meu vedea ceva la tv imi cerea sa ii cumpar insa mi-era absolut imposibil sa cumpar tot ceea ce el vedea in diverse spoturi publicitare.
    Si acuma cand vede orice la tv imi cere insa asta nu inseamna ca o sa ii si cumpar, mai ales ca multe dintre produse nu sunt benefice pentru el.
    Mass media este o forma de manipulare pentru noi toti, nu doar pentru copii.

  4. #4
    Moderator Floricica Debutanta snowdance22's Avatar
    Membru inregistrat la
    23.08.2010
    Localitate
    Alicante
    Postari in forum
    1.161
    si a mea deja cere si mi se face mila de ea... :) are un fix cu Hello Kitty si vrea tot ce vede... norocul meu e ca daca pisicuta e pe dulciuri (gen ou cu surpriza), nu-i trebuie decat jucarioara, nu mananca dulciuri deloc, nu ca nu i-as da voie, ci pur si simplu nu ii plac... dar avem Kitty peste tot, de la baie pana in balcon ... :))))))))

  5. #5
    Floricica Nou Venita miha_mika's Avatar
    Membru inregistrat la
    28.03.2011
    Postari in forum
    91
    din fericire pt noi, e prea mic sa-mi ceara ce vede in reclame, in schimb daca nu ar fi reclame nu ar manca. cand e ora de masa trebuie sa caut pe toate posturile reclame. cum se termina, cum gata papa!!

  6. #6
    Floricica Novice Foxman8472's Avatar
    Membru inregistrat la
    24.02.2012
    Postari in forum
    315
    Eu nu am televizor. Si nici ca o sa-mi iau vreodata. Va explic si de ce:

    Au existat cazuri in care au fost gasiti copii care au stat in padure sau inchisi in beci pe o perioada indelungata. Oamenii de stiinta se asteptau ca recuperarea lor sa dureze ceva, si posibil sa nu ajunga la fel de dezvoltati ca copiii normali, insa au observat ca acei copii nu-si mai revin niciodata: nu pot sa vorbeasca, le e greu sa comunice pana si cele mai simple notiuni. Asta pentru ca, in perioada aceea de formare a cailor neuronale, daca copilul este expus unor anumiti factori, asa va ramane el. E o perioada cruciala.
    Acum gandeste-te ca copilul tau sta si se uita la Tom si Jerry. Si Jerry se pregateste sa-i dea cu tigaia in cap lui Tom cand pac reclama. Va dati seama ca asemenea element care intrerupe firul are un efect asupra omului, ca orice informatie de altfel, mai ales pentru un copil. Ati auzit de ADD? Faceti voi legatura intre formarea cailor neuronale si intreruperea odata la 15 minute. Nu e de mirare ca nu mai sunt in stare sa citeasca un paragraf fara sa piarda concentrarea.

    Al doilea lucru agasant la televizor e faptul ca nu iti alegi tu informatia. Programele noastre TV sunt deosebit de proaste si de nocive: reality show-uri care promoveaza non-valori, stiri sucite sau umflate, agende politice, mesaje subliminale, documentare creationiste. Si daca stau sa ma uit la TV, sunt FORTAT sa ma uit la ele, basca din 15 in 15 minute ia Danone ia Persil ia Coca Cola.

    Pe canalele de desene animate ruleaza reclame la jucarii, unde acele jucarii, in afara de faptul ca sunt prezentate pe langa alte elemente care nu sunt incluse niciodata in pachetul cu jucaria (terenul acela de plastic, alte obiecte neincluse) care lasa o imagine mult umflata, sunt binenteles prezentate ca fiind cel mai genial lucru de la mersul pe jos si apa calda. Copiii din reclama intra in transa de atata placere:

    Modificata de Foxman8472; 25.06.2012 la 10:32:50.

  7. #7
    Moderator Floricica Veterana maryann32's Avatar
    Membru inregistrat la
    16.04.2008
    Localitate
    Suceava
    Postari in forum
    20.696
    Si la noi motivul pentru care nu se intampla sa ceara ceva din reclame este pentru ca nu au acces la ele. La parter, unde ne petrecem majoritatea timpului nu avem tv-ul instalat, inca, desi acum stau si ma gandesc ca probabil vom amana mult momentul instalarii lui, ca este bine. Eu nu am timp sa ma uit la tv, ma mai uit la bucatarie la stiri pe realitatea online, in rest dupa ce se culca ei, la pranz ori seara, mai prind vreun serial favorit sau vreo emisiune interesanta pe TLC. Slava Domnului, nu mi-au cerut nimic pana acum din ce au vazut la tv, asa ca noi nu avem mai nimic cu personajele favorite. Poate doar din intamplare.

  8. #8
    Moderator Floricica Avansata roxie's Avatar
    Membru inregistrat la
    15.10.2008
    Postari in forum
    2.054
    Mie ce mi se pare mai grav e ca le afecteaza creativitatea si imaginatia aceste jucarii si reclamele la ele. Iei o figurina Batman si iti arata reclama cum te joci cu ea. Iei o pista de curse pentru masini, sau o papusa si casuta de papusi si din nou reclama iti arata cum sa te joci. Adica li se prezinta un scenariu pe care trebuie sa il urmeze.
    Si inca ceva, majoritatea jucariilor pe care le vad eu in reclame incurajeaza un joc static, sedentar, stai pe covor/la masuta si cu mana misti acele jucarii. Iar asta se petrece in casa, in interior.
    Ai mei au casute de jucarie pentru papusi, dar de prefera de o mie de ori sa isi construiasca ei casute din carticelele din seria Disney care are coperti cartonate, fac peretii si acoperisul sprijinindu-le de niste scaunele, decat sa foloseasca casutele gata facute. Ce se intampla cu imaginatia copiilor nostri, daca li se ofera totul gata facut? Sabii care scot singure sunete, jucarii la care e suficient sa apesi un buton si dupa aia doar te uiti la ele ca fac ele totul, canta, danseaza etc...
    Si da, total de acord cu Foxman ca in reclame produsele vin intr-un context care nu exista la raft, cu decoruri si altele care iau ochii copilului, iar cand cumperi produsul si il desfaci nu "da la fel de bine" pe covorul din camera copilului cum dadea in reclama.
    Documentare creationiste eu nu am vazut decat pe DDTV sau cum se cheama, posturile serioase de documentare prezinta teoria stiintifica sau cel mult prin comparatie sau confruntare scenariile sf/legendele cu teoria stiintifica.
    Modificata de roxie; 25.06.2012 la 12:23:10.

  9. #9
    Floricica Novice Foxman8472's Avatar
    Membru inregistrat la
    24.02.2012
    Postari in forum
    315
    Citat Postat de roxie Vezi mesajul
    Documentare creationiste eu nu am vazut decat pe DDTV sau cum se cheama, posturile serioase de documentare prezinta teoria stiintifica sau cel mult prin comparatie sau confruntare scenariile sf/legendele cu teoria stiintifica.
    Da, nu ma refeream la Discovery/ National Geographic/ Animal Planet. Era la un moment dat unul pe un post mare romanesc, cred ca Antena 1. Era unul cu Ultimate Boeing 747. (ca o paranteza, argumentul 747 se refera la evolutie - un "documentar" in stil creationist, care se joaca cu probabilitatile ignorand dovezi contemporane si facand asumptii si mai putin probabile)

    E o vorba "esti ceea ce mananci". Eu cred ca e mai degraba "esti ce informatie consumi". Nu exista sursa infailibila de informatie. Iti trebuie discernamant si experienta sa poti sorta ce e eronat de ce pare corect, pentru ca trebuie sa compari informatia pe care o primesti cu propriile "experimente" ca sa iti poti da seama cat de buna e sursa, sau care ar putea fi motivul din spatele contaminarii acesteia, ca sa-ti dai seama de probabilitatea ca informatia care ai primit-o sa fie corecta. Din punctul asta de vedere, programele TV sunt in mare parte dezinformatoare, cel putin cele care nu au caracter de documentare. Exagereaza tragediile, aduc in fata prosti ca sa-i faca pe telespectatori sa se simta superiori, indoaie adevarul pentru agendele celor care conduc institutiile media. Mi se pare mizerabil sa te duci acasa si sa deschizi televizorul unde efectiv sa-ti toarne in cap absolut orice vor ei. Este indeosebi de valabil pentru copii, care nu au cunostintele necesare sa filtreze informatiile.

    Citat Postat de roxie Vezi mesajul
    Si inca ceva, majoritatea jucariilor pe care le vad eu in reclame incurajeaza un joc static, sedentar, stai pe covor/la masuta si cu mana misti acele jucarii. Iar asta se petrece in casa, in interior.
    Acest curent este dictat de generatia ultraprotectoare de parinti americani. In afara activitatilor sportive, care se desfasoara in spatii amenajate supervizate, spre siguranta copiilor ei cred ca e bine sa ii tina in casa, unde nu pot fi raniti, furati etc.

    Citat Postat de roxie Vezi mesajul
    Mie ce mi se pare mai grav e ca le afecteaza creativitatea si imaginatia aceste jucarii si reclamele la ele.
    Acestea nu sunt singurele care ruineaza imaginatia creativa in favoarea imaginatiei reproductive. Filmele si jocurile video influenteaza mult mai mult din acest punct de vedere. Dar sunt si elemente pozitive in acest proces. Nu as spune ca este in ansamblu un element negativ, deoarece sunt foarte multe semne de intrebare legate de cat se poate abstractiza imaginatia creativa in prezenta dominanta a imaginatiei reproductive. Sa se gandeasca in the box sau outside the box? Sunt doua specializari diferite, parerea mea.
    Modificata de Foxman8472; 25.06.2012 la 16:45:46.

  10. #10
    Floricica Debutanta llorikiss's Avatar
    Membru inregistrat la
    11.08.2011
    Postari in forum
    693
    Sunt deacord ca reclamele manipuleaza copii , uneori chiar si parintii. Cunosc persoane care comanda doar jucarii care apar in reclame tv pentru a le oferi cadou copiilor, mie mi se pare totusi exagerat. Si fetita mea cere jucarioare care le vede la tv , e firesc ... sincer eu as interzice aceste reclame!

  11. #11
    Floricica Avansata hande's Avatar
    Membru inregistrat la
    22.03.2010
    Postari in forum
    1.594
    Noi nu avem asemenea probleme,fata mea nu se uita la tv .In schimb ea este foarte pasionata de carti,iar toata colectia este prezentata de obicei in ultimile pagini.Cand le vede imi spune ca le vrea pe toate ,fiecare volum pana la ultimul .Este tot un fel de reclama,dar una constructiva macar,cred eu!

load
Sunt de acord

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste Politicii de Cookie | Setari