Ultimele discutii din forum
  1. #1
    Moderator Floricica Avansata roxie's Avatar
    Membru inregistrat la
    15.10.2008
    Postari in forum
    2.054

    F.I.V., I.A., mamele purtatoare din perspectiva ortodoxa...

    Pentru o institutie care pretinde ca sustine viata, dupa cum o arata si numele, Provita, aceste citate mi se par cel putin ciudate:
    Fertilizarea in vitro | Fertilizarea in vitro

    Aspecte morale ale FIV. Un răspuns etico-spiritual la problema infertilității
    Fecundarea in vitro e inacceptabilă prin însuși faptul că se consumă în afara trupului uman; suprimarea embrionilor supranumerari este o crimă, ca și avortul [41].

    „Începutul ființei umane se petrece deci, prin unirea nu doar biologică, ci și spirituală a părinților prin legătura căsătoriei. Un act de procreare lipsit de expresia fizică este privat de comuniunea interpersonală dintre cele două corpuri fizice. Caracteristica iubirii conjugale este totalitatea și deplinul dăruirii celor două persoane, de aceea, substituirea actului corporal cu tehnica determină o reducere a lui la simplitatea unui gest tehnic. Fertilizarea extracorporală a fost astfel asimilată cu fecundarea extraconjugală. Părinții sunt doar o terminologie în cazul fertilizării in vitro. Cine împlinește faza decisivă a procreării este un străin sau o echipă de străini, în locul cuplului. Din acest motiv, se înțelege de ce actul de iubire conjugală este considerat în învățătura Bisericii ca unica modalitate demnă de procreare umană” [43].
    Ma intreb ce importanta mai are CUM a fost obtinuta sarcina, atata timp cat a rezultat o VIATA? Viata pe care Provita sustine ca o apara... inteleg pozitia Provita asupra avortului, a embrionilor congelati sau aruncati, dar nu inteleg cum isi permite sa faca astfel de consideratii si aprecieri la felul cum apare o viata pe lume. Daca din fiv ar rezulta un singur embrion si acela ar fi implantat si ar evolua cu succes, si-ar schimba pozitia cei de la B.O.R. si provita? Sau ar mai cauta nod in papura cu aceste afirmatii de mai sus, aratand ca pe ei de fapt ii deranjeaza nu faptul ca se pierd potentiale vieti, ci faptul ca nu ne resemnam in fata destinului, ca incercam sa controlam fraiele proprii vieti si apelam la alte mijloace decat biserica, posturile si rugaciunea pentru a avea un rezultat.
    Si inca ceva, pe de o parte, sustin aici ca la concepere trebuie sa participe doar sotul si sotia, si nu un intreg staff medical... si pe de alta parte, tot ei nu sunt de acord cu avorturile in caz de viol, unde nu avem nici cuplu casatorit in fata lui Dumnezeu, nici staff medical ci doar un criminal violator, sau mai multi si un act de procreere care nu a fost nici dorit nici consimtit. Care sunt standardele dupa care se ghideaza ei pana la urma?

  2. #2
    mischa2000
    Guest
    dar oricum ... actul iubirii trebuie sa fie si in cadrul casatoriei ...
    divagand ... copilul nascut in afara casatoriei si el e considerat pacat?

  3. #3
    Moderator Floricica Cu Vechime anna_creteanu's Avatar
    Membru inregistrat la
    30.10.2007
    Localitate
    Athens
    Postari in forum
    9.052
    Mda... interesant!
    In primul rand, habar n-am cine-s astia de la Provita... ce e asta?
    In al doi-lea rand, dupa ce am citit cele de mai sus, mi-am dat seama ca... nici nu vreau sa aflu!

    Si daca tot veni vorba despre religie, biblie bla bla bla... una dintre ideile care mie mi se par cel putin fara sens (nu sunt atee, dar na, am si eu unele semn de intrebare) este aceea conform careia sexul este permis doar in scopul procrearii... Si in acelasi timp, placerea carnala e un mare pacat (!!!). Pai stai asa frate, cum vine asta??? Adica presupunand prin absurd ca raman gravida din prima incercare si ca imi doresc doar un copil, inseamna ca fac sex o singura data in viata mea, si atunci, cu mare grija... eventual cu genunchii pe coji de nuci... ca nu cumva ca in urma actului sexual sa am vreo placere carnala.
    Asa ca nu vad care e problema sa fac FIV... ca oricum orgasmul e un mare pacat!!!

  4. #4
    Moderator Floricica Avansata roxie's Avatar
    Membru inregistrat la
    15.10.2008
    Postari in forum
    2.054
    Mwahahaha... nici nu stii cata dreptate ai Anna, chiar ai nimerit-o. Iote ce zice Arsenie Boca:
    Despre relațiile sexuale în timpul sarcinii | Despre Taina Căsătoriei
    Totuși, nu mă pot abține de a pomeni un lucru care produce extrem de multe și grele dificultăți în educarea copiilor. Când soțul nu dă pace sarcinii (zice el că se poate, sau nu vrea altfel, sau se declară stăpân pe legile naturii) atunci copiii vin pe lume cu predispoziția precoce spre sexualitate. Aceasta îi face îndărătnici și foarte greu educabili (sunt certați cu disciplina, unii genetic prezintă cromozomul criminalității și chipurile, circumstanțe atenuante în justiție). Fug de la școală și încep aventurile. Deci tot în răspunderea soțului se soldează și aceste necazuri. Explicația biologică: au crescut în mediul uterin hrăniți cu sânge prea îmbibat cu testosteron, hormon sexual masculin.
    De ce este oprită toată vremea sarcinii? O dată, pentru că nu mai are rost [copilul nu mai trebuie chemat la viață căci el este deja în pântece!], apoi, pentru că toate simțirile celor doi părinți, mai ales ale mamei, prin care trece în vremea aceea, se întipăresc cu deosebire în mugurele ce s-a plămădit. Deci, iată o mare cheie a lucrurilor: precum au fost purtările și toate simțămintele mamei, în vremea celor nouă luni. așa va fi și moștenirea copilului ce se va naște, pe toată viața sa. Dacă părinții i-au tulburat tocmirea cu fărădelegea desfrânării, aceasta se va întipări într-însul cu tărie mare.
    Ce parere aveti de asa o explicatie biologica?
    Dar și vremea alăptării trebuie ținută curată, că încă e legat de mamă și de purtările ei. Apoi, nu poate rodi copil nou, pentru că nu-și poate împărți sângele în 3 părți și toate să meargă bine; o parte cu laptele, alta pentru sine și a 3-a pentru cel de pe cale
    Restul gasiti in link...
    deci, da Anna, conform conceptiei crestin ortodoxe, uniunea intre soti trebuie sa aiba loc numai cu scopul procreerii, de aceea pe timpul sarcinii de exemplu, in conceptia ortodoxa, nu are rost sa mai faci dragoste cu sotul, ba chiar Arsenie Boca spune ca e... desfranare!?
    De asemeni Arsenie Boca zice ca nici pe perioada alaptarii nu are rost, pentru ca "nu poate rodi copil nou'. Se pare ca nu prea se pricepea la chestii de astea. Eu una am ramas insarcinata in timp ce alaptam, cu intentie, si nu cred ca sunt singura.
    Modificata de roxie; 21.11.2010 la 10:11:55.

  5. #5
    Moderator Floricica Avansata roxie's Avatar
    Membru inregistrat la
    15.10.2008
    Postari in forum
    2.054
    Iar Provita este asociatia care militeaza impotriva avortului, si tocmai de aceea am fost surprinsa sa vad ca nu sunt de acord cu FIV, cand FIV este tocmai o metoda de a aduce o viata pe lume pentru cei care nu pot altfel.

  6. #6
    Floricica Cu Vechime flora73's Avatar
    Membru inregistrat la
    27.03.2008
    Postari in forum
    7.652
    Consider vorbe in vant........parerea mea e ca preotii ar trebui sa studieze si nitica biologie.....bine ca le permite sa aibe familii si chiar sunt tare curioasa daca traiesc conform normelor bisericesti.....odata conceput copilul, abstinenta totala pana dupa intarcat.
    La catolici nici macar nu viseaza sa aibe familii si de aia isi arunca ochii in ograzile altora si multi preoti devin pedofili.
    Zilele trecute se spunea la TV ca papa ar fi de acord cu prezervativul, dar numai in anumite cazuri...
    Ca sa nu mai spun care ar fi problemele existentiale din toata lumea (tot din viziunea papei): avorturile, gay, prostitutia, etc.......nu razboaiele, nu toxicitatile, nu criminalitatea, etc.
    Am botezat in septembrie.....eu consider botezul un act de binefacere, ajutand familia si micul crestin.
    A trebuit sa mint cu nerusinare pt ca preotul (catolic, evident) nu accepta ca eu, ortodoxa sa botez un copil catolic .....asta te indeamna la rasism.
    Parerea mea, ca atunci cand te hotarasti sa devii parintele spiritual al unui copil nu mai conteaza ce religie ai.....important e sa respecti religia parintilor si a copilului.
    Si as avea multe sa spun la adresa bisericii si a preotilor....ar curge multa cerneala

  7. #7
    Moderator Floricica Avansata roxie's Avatar
    Membru inregistrat la
    15.10.2008
    Postari in forum
    2.054
    Eu nu inteleg cum pe de o parte biserica condamna folosirea anticonceptionalelor de orice tip pentru ca este pacat sa te feresti sa ai copii - singura metoda acceptata fiind abstinenta-, si pe cealalta parte neaga unor familii dreptul de a avea copii prin condamnarea procedurilor de reproducere asistata. Pe de o parte condamna tatal (si mama) care din dorinta enorma de a avea un copil apeleaza la F.I.V. sau I.A., ca vezi doamne te bagi peste vointa lui Dumnezeu, ca viata aceea incepe printr-un pacat (masturbarea)... dar in acelasi timp, nu este de acord cu avortul in cazul unui viol, iar nemernicului aluia ii ofera onoarea si sansa de a avea urmasi, nenorocind in acelasi timp saraca femeie, victima in toata aceasta situatie. Cum ramane cu "copilul trebuie procreat in cadrul familiei, intr-o uniune binecuvantata de Dumnezeu"? Unde e uniunea asta binecuvantata in cazul unui viol, si de ce aici e mai ok sa procreezi, desi nu exista nici cea mai mica urma de consimtamant, comparat cu o procedura de reproducere asistata care in opinia lor nu e ok?
    Modificata de roxie; 21.11.2010 la 11:16:45.

  8. #8
    Floricica Nou Venita loredana_m1986's Avatar
    Membru inregistrat la
    19.07.2012
    Postari in forum
    1

    Raspuns la toti

    Oameni buni,

    Asa le rastalmaciti pe toate ...

    in primul rand, sunt ortodoxa. Si spre deosebire de parerea majoritara, cei care se declara cu convingeri ortodoxe nu sunt sfinti care pazesc intocmai toate legile Bisericii (aviz catre doamna care spunea ca ar vrea sa vada daca ortodocsii respecta intocmai ceea ce li se spune la Biserica). Sunt oameni si ei care gresesc si inca poate mai mult ca ceilalti. Dar diferenta este ca de fiecare data cand cadem mergem la un duhovnic care ne intelege si ne sfatuieste si incercam sa reparam ce se poate si ce nu Dumnezeu cu mila.

    Apoi trebuie sa intelegeti ca tot ceea ce spune Biserica trebuie privit prin prisma dragostei. Nu e o institutie care da legi asa ca sa faca viata chin unora si altora. Si reprezentantii sai sunt multi. Sunt unele principii care sunt bine stabilite: iei spre exemplu cele 10 porunci, citesti bine Noul Testament ca sa intelegi la ce se refera ele si la cum trebuie interpretate. De aici provine toata harababura. Acuma depinde de reprezentanti, adica de preoti. Ca si oamenii, sunt o multitudine, mai inaintati in har, mai aspri, mai blanzi, preoti care nu-si fac datoria. Dar toti au un lucru in comun. Indiferent cum ar fi, sunt unealta lui Dumnezeu. Si oricate defecte ar avea preotul, cand omul merge la spovedanie, Dumnezeu raspunde omului pentru dragostea care o are fata de el, pentru dorinta lui de a sti ce sa faca, nu pentru vrednicia preotului. Chiar daca cuvantul vine prin gura preotului. Dar aici intervine si discernamantul vostru. Mergeti la un preot care sa fie maleabil cu sufletul vostru.

    Toata introducerea asta de fapt la ce foloseste ... spuneam ca preotii sunt de multe feluri. Toti au un set de reguli iar interpretarea lor depinde de trairile fiecaruia in parte. Asa ca e normal sa gasiti unii preoti care sa declare ca sunt de acord cu prezervativul in anumite cazuri, altii care sa spuna ca e complet interzis iar altii care sa spuna ca nu e nici o problema. Ideea e sa nu schimbi preotii in functie de convingerile lor, azi ma duc la asta ca ma lasa sa fac cu prezervativ, maine poate vreau sa-mi las copilul la casa de copii si ma duc la altul care ma intelege.

    Si cum spuneam toate trebuie privite prin prisma dragostei. Iar acum s-o luam pe rand.

    Articolul initial privind pozitia PROVITA in toata chestiunea inseminarii artificiale:
    - contest ideea doamnei care sustine ca daca s-ar produce un singur embrion care ar fi plantat in mama, atunci ce ar mai zice BOR si PROVITA. Ideea unui singur embrion este un miraj. Sigur ca totdeauna sunt exceptiile, dar disecati firul in mai multe decat poate duce. Nu stiu daca sunteti de acord cu mine, ca in momentul in care se uneste ovulul cu spermatozoidul, deja avem un copil. Fie el si celula. Este un copil la nivel microscopic pentru ca daca n-ar fi copil ci doar o banala celula nu s-ar dezvolta mai tarziu intr-un copil ci ar ramane celula. Inevitabil, pentru a avea reusita, doctorii risca aparitia mai multor embrioni, dintre care doar unul este ales, ceilalti "copii microscopici" urmand a fi aruncati. Impactul unui aspect ca acesta nu este deloc mare asupra publicului pentru ca omul vede doar o mica celula, nu-si imagineaza ca de fapt arunca un intreg potential uman, o intreaga fiinta, o personalitate, cu maini, picioare, suflet, sentimente, etc ...
    Daca ai astepta pana s-ar dezvolta complet acei copii, si i-ai arunca dupa nastere, ai obtine niste reactii puternice de la oameni. In fond e absolut acelasi lucru, e doar o chestiune de 9 luni distanta intre cele 2 stagii de dezvoltare.
    Asta cred ca ar trebui sa lamureasca cat de cat opozitia BOR si PROVITA la o astfel de procedura. Da sigur, un copil ajunge sa traiasca dar restul nu. Nasti unul, omori 5 nu este tocmai ceva corect din punct de vedere moral.
    Dar sa luam cazul ipotetic ca doar un singur embrion este produs. Amintiti-va este unul ipotetic. De ce s-ar impotrivi atunci BOR la o astfel de procedura? PROVITA nu sunt sigura care ar fi pozitia ei, dar sa vedem cazul Bisericii. Cred ca parerile ar fi atunci divizate: o parte ar considera-o in continuare o practica imorala, iar o parte nu. Primii ar spune ca in momentul in care faci un copil in eprubeta ignori vointa lui Dumnezeu care daca ar vrea sa-ti dea copii ti-ar da pe cale normala. Si din moment ce nu ii ai inseamna ca asta e mai bine pentru tine in acel moment (tineti minte Dumnezeu face lucrurile din dragoste si chiar si atunci cand tu copil rasfatat vrei un bebe ca asa vrei tu si ti-l doresti iar Dumnezeu spune NU, nu o face ca sa-ti provoace suferinta, ci lucrurile o sa ti se descopere mai tarziu de ce a fost mai bine asa cum a hotarat Dumnezeu - aici intervine ascultarea omului chiar si atunci cand nu este de acord si nu intelege de ce trebuie sa treaca el prin asa ceva). A doua categorie ar spune ca nu vad nici un motiv pentru care sa nu fie de acord cu inseminarea (vorbim de cazul ipotetic al unui singur embrion rezultat) deoarece daca Dumnezeu n-ar vrea sa le dea copii, nu le-ar da nici prin procedura aceasta. Aici este pana la urma o ingaduinta a lui Dumnezeu pentru cei care nu pot sa faca ascultarea celor din categoria 1. Daca vede Dumnezeu ca nicicum nu reuseste pe parintii doritori sa-i potoleasca si faptul ca nu primesc copii ii inversuneaza si mai tare si devin si mai indaratnici, atunci asa cum faci la un cersetor de care ti-e mila ii zici, Bine mai, hai ca ti-l dau, dar cu o durere ... pentru ca tu vrei sa ramai cersetor la poarta Lui si nu sa te ridici la inaltimea de fiu asa cum ti-e dat. Si atunci, BOR ar avea o atitudine de ingaduinta cum am mai zis, asa cum au fata de casatoriile intre 2 oameni de religii diferite. Daca omul nu poate mai mult ...

    Apoi spunea careva ca placerea in timpul sexului ar fi considerat pacat
    Eu va spun ca in loc sa ascultati miturile bisericesti (asta cu placerea, purtatul baticului, neintratul in biserica in perioada menstruatiei, sa nu saruti icoana in perioada menstruatiei, etc, etc...) ar fi bine sau sa mergeti la mai multi preoti cu renume sa intrebati direct (inainte sa mergeti puteti asculta cateva din parerile lor in anumite cazuri ca sa vedeti cum abordeaza diferite teme si sa vedeti care vi se potriveste) sau sa cititi mai multe carti ale sfintilor, desi recomand prima varianta ca in cazul celei de-a 2-a mintea omului asa le poate suci si intelege fix pe dos ce ar trebui. Placerea in timpul actului sexual cu sotul nu e un pacat, doar nu esti robot de bucatarie. Ca exista si aici limite ca in orice lucru asta e altceva. Exista casatorii curate si casatorii desfranate. O casatorie desfranata ar fi o casatorie in care sexul deja ocupa mai mult teritoriu decat ar trebui. Si aici e o parte relativa la fiecare om. Daca sotul/sotia are predispozitie mai des spre apropierea fizica, nu inseamna ca ceva nu e in regula cu el/ea. Dar fiecare simte cand deja e prea mult ... si aceea e limita. E ideal sa se poata abtine in zilele de post, dar daca unul din ei are o pornire mai puternica si nu poate sa reziste (DAR NU POATE NU CA NU ARE CHEF) se ingaduie pentru slabiciunea lui.
    Insa asa cum am mai zis, reprezentantii bisericii au o nota personala in tot ceea ce zic. Parintii din Moldova sunt mult mai severi decat cei din Ardeal si nu se poate spune ca unii au dreptate si ceilalti nu. Se poate si intr-un fel si in altul. Ortodoxia nu e o religie rigida. Unde nu se poate mai lucram si vedem ce e de facut.

    Referitor la sarcina aparuta ca urmare a unui viol
    Biserica n-o sa poata fi niciodata de acord cu uciderea unui prunc, in orice conditii ar fi fost conceput, pentru ca are si el dreptul la viata. A nu se identifica copilul cu AGRESORUL. Auzisem de o femeie care pastrase copilul in urma unui viol. Femeia a ramas marcata de incident si avea multe momente cand plangea. Si baietelul ei, cand era mai marisor, afland cum a venit pe lume, a intrebat-o daca il uraste, si daca el e cauza pentru care o vede tot timpul plangand. Si mama lui l-a imbratisat si a zis ca chiar daca uraste ce i s-a intamplat atunci n-a regretat niciodata ca are un asa baietel si nu-l asociaza cu barbatul care i-a facut asta.
    Un avort oricum n-o sa poata sterge dezgustul si oroarea unui viol. Dar aici, cred ca cel mai intelept ar fi sa consulte viitoarea mama un psihoterapeut si un duhovnic bun.
    Oricum ... femeile care au avut de dus cruci grele sunt privite mult mai ingaduitor de Dumnezeu si de Biserica si faptele lor se cantaresc intr-un mod diferit de cele ale noastre, restul.

    Referitor la citatul Parintelui Arsenie Boca
    In primul rand Parintele a terminat Medicina si avand si viata care a avut-o si la cum a lucrat Dumnezeu prin el merita macar sa reflectezi la ceea ce a zis. In al doilea rand, in articol s-a discutat despre impactul la nivelul sufletului si al caracterului copilului pe care il are relatia sexuala in timpul sarcinii si al alaptarii. Sunteti dispusi sa credeti ca sentimentele voastre de pe timpul sarcinii (fericirea, tristetea, nervozitatea, etc...) ii vor fi transmise bebelusului dar nu si placerea care o simtitit cand aveti relatii? Cine priveste lucrurile asa nu ii convine de fapt sa inteleaga adevarul. Sa o luam abstract, in perioada de preludiu si in momentul orgasmului sunt eliberati hormonii placerii in corpul femeii. Acestia inevitabil ajung si la bebelus, pentru ca el face parte din corpul mamei. De ce credeti ca trebuie sa se protejeze femeile sa se imbolnaveasca in timpul sarcinii? Ca sa nu afecteze copilul. Si logic daca te gandesti, un bebelus de-o schioapa care e bombardat de hormoni ai placerii, nu are cum sa scape neatins. Fizic nu pateste nimic...asta toti doctorii si toate site-urile vi le vor spune. Dar traind intr-un mediu imbibat cu hormoni ceva se schimba. Si acolo facea referire Parintele Arsenie. Predispozitie sexuala, agitatie, lipsa disciplinei, etc...
    Iar la femeile care alapteaza din nou...acei hormoni ajung in lapte ... efectul e asemanator cu oamenii care iau steroizi.
    Chiar nu puteti inchide ochii la asa ceva, doar ca sa va fie mai confortabil si sa nu va simtiti vinovate cand faceti cate-o prostie.
    Si eu sunt insarcinata, a existat un timp apropiere fizica cu sotul meu pe perioada sarcinii, fara penetrare. Nu s-a putut sa evitam lucrul acesta, dar incerc sa se intample cat mai rar posibil si cand e sa se intample nu mi-e totuna stiind ce-i fac bebelui si incerc sa nu cad prada placerii ca macar sa nu-l afecteze asta atat de tare mai tarziu. Mi-ar place sa putem tine post total pe perioada sarcinii si a alaptarii, dar nu se poate in cazul nostru, asa ca macar ma straduiesc sa ajung in punctul in care nici bebele sa nu fie foarte afectat si nici sotul meu sa nu se simta foarte neglijat. Dar eu incerc sa fac ceva ... cand am citit raspunsurile voastre ati fost atat de afectate de articol ca v-ati si simtit atacate si n-am simtit decat din partea uneia din voi o mica vinovatie (doamna care a intrebat daca e pacat sarcina in afara casatoriei). A fost singura doamna care nu s-a razvratit ca si cum ce tampite si invechite ar fi ideile Bisericii si ca daca as asculta de ei as fi o proasta. A fost singura care doar a pus o intrebare sincera si care s-a simtit un pic vinovata. Si prin asta ii spun ca nu, nu e pacat sa nasti un copil in orice conditii l-ai naste. Doar sa-l primesti si sa te bucuri de el. Imi spunea un parinte ca atunci cand accepti un copilas, il aduci pe Dumnezeu in casa ta.

    Aviz doamnei care a mentionat Biserica Catolica.
    Doamna draga, in 1054 a fost Marea Schisma si Biserica Catolica s-a despartit de Biserica Ortodoxa. Repet, Biserica Catolica s-a despartit ca asa a vrut ea.
    Nu stiu ce, cum si care sunt pozitiile ei referitor la subiectul acesta de discutie, dar nu are sens sa le disecam si pe alea avand in vedere ca PROVITA este o initiativa ce tine de Biserica Ortodoxa si articolul initial era postat de ei.
    Va mai aduc aminte ca inainte de toate, orice preot, din orice religie ar fi, este om, deci este supus ca si noi restul tuturor ispitelor. Astfel ca nu ar trebui sa va mire ca poate exista si in aceasta comunitate, porniri criminale, pedofile, betii, desfranari, etc ...
    O comunitate nu se judeca dupa o mana de oameni pe care media ii scoate in evidenta.
    Daca luati vietile sfintilor veti observa acolo cel putin cate 5 sfinti sarbatoriti zilnic, pentru fiecare din cele 365 de zile ale anului, si aceia sunt doar sfintii cunoscuti... pe care nu am vazut ca media sa-i scoata in fata sa le spuna faptele.

    Sper sa fie cuiva ceva de folos din tot ce am scris eu aici in ultimele 2 ore...
    Dumnezeu sa ne ajute pe toti

  9. #9
    Moderator Floricica Avansata roxie's Avatar
    Membru inregistrat la
    15.10.2008
    Postari in forum
    2.054
    Citat Postat de loredana_m1986 Vezi mesajul
    Oameni buni,
    Indiferent cum ar fi, sunt unealta lui Dumnezeu.
    Nu. Un preot este un om care a studiat "n" ani la Facultatea de Teologie si apoi a fost hirotonit. Un simplu ritual nu ii face uneltele lui Dumnezeu. Ca altel, facultatea de teologie scoate unelte ale lui Dumnezeu pe banda rulanta, ar trebui sa se numeasca fabrica de unelte pentru vointa divinitatii.
    Citat Postat de loredana_m1986 Vezi mesajul
    Primii ar spune ca in momentul in care faci un copil in eprubeta ignori vointa lui Dumnezeu care daca ar vrea sa-ti dea copii ti-ar da pe cale normala. Si din moment ce nu ii ai inseamna ca asta e mai bine pentru tine in acel moment (tineti minte Dumnezeu face lucrurile din dragoste si chiar si atunci cand tu copil rasfatat vrei un bebe ca asa vrei tu si ti-l doresti iar Dumnezeu spune NU, nu o face ca sa-ti provoace suferinta, ci lucrurile o sa ti se descopere mai tarziu de ce a fost mai bine asa cum a hotarat Dumnezeu - aici intervine ascultarea omului chiar si atunci cand nu este de acord si nu intelege de ce trebuie sa treaca el prin asa ceva).
    Si care este problema ca un om se simte pregatit si isi doreste sa aiba un copil intr-un anumit moment al vietii, si din cauza ca acesta nu vine natural, apeleaza la FIV? De ce sa trebuiasca sa ne lasam in voia sortii ca o frunza batuta de vant, cand putem sa apucam haturile si sa conducem viata in directia in care o dorim? Doar ca sa fim ascultatori? Cine le garanteaza acelor cupluri care au facut FIV ca daca mai asteptau o luna, venea sarcina natural ca "asa era planul lui Dumnezeu"? Daca mai asteptau 10 ani, 20 de ani si dupa aia constatau ca de fapt... nu era nici un plan, si si-au ratat sansa de a avea un copil din... ascultare de Dumnezeu? Pai cate vieti au, ca sa isi permita acest lux?
    Citat Postat de loredana_m1986 Vezi mesajul
    Referitor la citatul Parintelui Arsenie Boca
    In primul rand Parintele a terminat Medicina...
    A asista la niste cursuri de medicina doi sau trei ani nu este echivalent cu a termina Medicina... si sa retinem ca vorbim de medicina la nivelul anilor 1930...

  10. #10
    Floricica Cu Vechime ioanabalescu's Avatar
    Membru inregistrat la
    27.08.2007
    Postari in forum
    9.523
    [QUOTE=loredana_m1986;2902464]Oameni buni,

    ......Dar diferenta este ca de fiecare data cand cadem mergem la un duhovnic care ne intelege si ne sfatuieste si incercam sa reparam ce se poate si ce nu Dumnezeu cu mila.


    Apoi spunea careva ca placerea in timpul sexului ar fi considerat pacat
    Placerea in timpul actului sexual cu sotul nu e un pacat, doar nu esti robot de bucatarie. Ca exista si aici limite ca in orice lucru asta e altceva. Exista casatorii curate si casatorii desfranate. O casatorie desfranata ar fi o casatorie in care sexul deja ocupa mai mult teritoriu decat ar trebui. Si aici e o parte relativa la fiecare om. Daca sotul/sotia are predispozitie mai des spre apropierea fizica, nu inseamna ca ceva nu e in regula cu el/ea. Dar fiecare simte cand deja e prea mult ... si aceea e limita. E ideal sa se poata abtine in zilele de post, dar daca unul din ei are o pornire mai puternica si nu poate sa reziste (DAR NU POATE NU CA NU ARE CHEF) se ingaduie pentru slabiciunea lui.
    Insa asa cum am mai zis, reprezentantii bisericii au o nota personala in tot ceea ce zic. Parintii din Moldova sunt mult mai severi decat cei din Ardeal si nu se poate spune ca unii au dreptate si ceilalti nu. Se poate si intr-un fel si in altul. Ortodoxia nu e o religie rigida. Unde nu se poate mai lucram si vedem ce e de facut.

    Serios? Cine stabileste ca o casnicie e desfranata? Cine stabileste limita? Cine stabileste cat teritoriu ar trebui sa ocupe sexul?
    Si dupa toate astea si tot ce ai scris tu mai si sustii ca ortodoxia nu este o religie rigida?

  11. #11
    Moderator Floricica Veterana andreuk's Avatar
    Membru inregistrat la
    22.10.2007
    Postari in forum
    11.694
    Eu am facut Teologie. Sunt multe chestii clasificate ca si imorale, anormale, cu limitari nenegociabile.Din toata facultatea am acceptat ceea ce mi s-a parut etic, moral dar obligatoriu si uman. Atata timp cat suntem mireni si nu fete bisericesti indiferent de grad(preotie sau monahism)suntem judecati cu alta masura decat cei din urma amintiti.In plus mi-ar placea sa cred ca doctrinele privind FIV sau IA trebuiesc si vor fi revizuite intrucat ele au ramas atat de rigide inca de pe vremea cand aceste tehnici medicale nu erau atat de popularizate si nici indeaproape explicate incat sa le fie expuse si mai marilor din fruntea ortodoxiei. Acum camd totul este atat de limpede si lesne de inteles eu cred ca ar trebui sa se simta si putina clementa din partea care stabileste moral versus imoral. Valeuuuu ce m-ar mai parjoli la foc mocnit unii profi din facultate daca m-ar auzi.:))

load
Sunt de acord

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste Politicii de Cookie | Setari