Urmareste-ne:

La telefonul copilului, fiecare apel pierdut reprezinta o sansa pierduta




 

Anul 2009 a adus Asociatiei Telefonul Copilului o crestere de 74,8% a numarului cazurilor inregistrate, comparativ cu anul 2008. A aparut astfel nevoia de a prelua tot mai multe apeluri la linia de asistenta destinata copiilor, 116 111, ceea ce a determinat Asociatia Telefonul Copilului sa lanseze campania "Pierdut". Acest demers isi propune sa sprijine organizatia in adunarea fondurilor necesare pentru a intari capacitatea logistica si umana a acesteia de a trata cat mai multe cazuri.  

"Utilitatea serviciului telefonul copilului, oferit de Asociatia Telefonul Copilului, este an de an reconfirmata de numarul mare al apelantilor. Telefonul copilului a reusit sa devina o resursa esentiala pentru copiii din Romania, atunci cand cei mici doresc sa apeleze 116 111, un serviciu gratuit, confidential si de incredere. Lansam astazi campania Pierdut pentru ca notiunea de "apel pierdut" sa nu ramana valabila si atunci cand vorbim despre telefonul copilului", a declarat Cristina Liberis, Presedinte Asociatia Telefonul Copilului.


Campania Pierdut a fost initiata ca urmare a numarului din ce in ce mai mare de solicitari si a nevoilor beneficiarilor copii de a comunica, de a fi sprijiniti si indrumati atunci cand se afla in dificultate. Demersul isi propune sa sprijine Asociatia Telefonul Copilului in adunarea fondurilor necesare pentru a intari capacitatea organizatiei de a prelua cat mai multe apeluri.

Campania Pierdut se va derula in perioada 01 ianuarie – 31 martie 2010. Orice persoana care doreste sa se implice activ in sustinerea campaniei, poate sa trimita un sms la 874 (numar apelabil din retelele Cosmote, Orange, Vodafone, serviciu oferit gratuit; nu se percepe tva) si va dona 2 euro. Cu un efort minim, dar sustinut de cat mai multe persoane, Asociatia Telefonul Copilului va putea comunica si va putea sa ajunga la toti copiii care cauta sprijin la 116 111.

"Radio Romania s-a alaturat intotdeauna initiativelor sociale de acest gen, care vin in sprijinul romanilor si in apararea drepturilor acestora. De aceea, sustinem cu bucurie si entuziasm proiectul Asociatiei Telefonul Copilului, atat datorita seriozitatii cu care aceasta echipa abordeaza campaniile, dar si datorita traditiei de colaborare pe care institutiile noastre au consolidat-o in timp. Ne dorim sa transformam telefonul copilului intr-un fenomen social la nivel national, pentru a veni in sprijinul copiilor care au nevoie de ajutor si sa contribuim la promovarea campaniei pierdut care, speram, va avea un ecou major in randul ascultatorilor din intreaga tara", a declarat doamna Maria Toghina, Presedinte Director General Societatea Romana de Radiodifuziune.

Doamna Aurora Liiceanu, doctor in Psihologie, expert in Psihologie sociala, sustine, de asemenea, activitatea Asociatiei Telefonul Copilului: "A fi parinte inseamna multe lucruri. Inseamna in primul rand a da sens propriei tale vieti ca parinte, dar mai presus de orice inseamna a da sens vietii copilului. Viitorului lui. Daca privim realitatea cu ochii deschisi, dincolo de sloganuri precum "Copiii sunt viitorul tarii", "Copiii nostri trebuie sa...", vedem ca sensul pe care unii parinti il dau copilului nu este numai bucurie, grija, siguranta si iubire, ci si neglijenta, exploatare si abandon. Copilul are universul lui de nevoi. El este o fiinta vulnerabila. Parintii sunt cei care au o mare responsabilitate fata de felul in care ei cresc. Ei sunt cei care trebuie sa asigure copiilor o copilarie lipsita de mizerie, suferinta, durere si spaima. Societatea ajuta, sprijina si incearca sa rezolve ceea ce unii parinti nu fac, dar raspunderea parintilor trebuie sa fie pe primul loc. Un copil nefericit nu va uita niciodata cum si-a inceput viata si uneori nici nu va invata cum sa-si creasca proprii copii. Sa incercam sa ajutam copiii, dar sa nu uitam sa facem totul ca ei sa gaseasca in parinti un adevarat rezervor de grija si iubire".

Telefonul Copilului – statisticile anului 2009

In anul 2009, Asociatia Telefonul Copilului a raspuns, la 116 111, unui numar de 5.297 de cazuri, inregistrand astfel o crestere de 74,8%  fata de anul 2008.

Cele mai multe cazuri au fost inregistrate din:

• Moldova - 24.70%;

• Muntenia – 18.19%;

• Bucuresti - 17.76%;

• Transilvania – 16.40%;

• Oltenia – 9.40%;

• Dobrogea – 6.38%;

• Banat – 5.79%.

Pentru  1.38% dintre cazuri nu a fost relatata regiunea. Mediul cel mai frecvent raportat este cel rural, in 58,63% dintre cazuri.

4.255 de cazuri au fost sesizate de adulti – dintre care 70,6% femei si 29,4% barbati. In 1.042 dintre cazuri apelantii au fost copii, inregistrandu-se in acest sens o crestere de 174,9% fata de anul precedent. Un procentaj de 54% dintre apelantii copii au fost fete, iar 46% au fost baieti.

Conform bazei de date a Asociatiei Telefonul Copilului, cele mai multe cazuri inregistrate in anul 2009 se refera la abuzuri asupra copiilor. Au fost semnalate 828 de astfel de cazuri, semnificand o crestere ingrijoratoare de 179,7% fata de anul 2008. Dintre acestea 38,5% se refera la neglijare, 25,8% la molestare fizica, 16,1% au fost sesizari privind exploatarea copilului prin munca, 9,4% sunt cazuri de copii obligati sa practice cersetoria, restul de 10,2% reprezentand alte tipuri de abuz.

O statistica trista se refera la faptul ca, in 85% dintre cazuri, mediul de abuz este familia – unul dintre parinti sau chiar ambii. Cele mai multe cazuri de abuz au fost inregistrate din regiunea Moldova – 27.65%, iar regiunea cu cele mai putine cazuri de abuz sesizate la 116 111 este Banat – 6.11%.

Solicitarile de consiliere juridica au inregistrat in anul 2009 un numar de 756 de cazuri:

- consiliere juridica pentru cazuri specifice - 34,2% (ex: incredintarea copilului, ordonanta presedintiala, recunoasterea paternitatii, programul de vizita si mentinerea legaturilor personale cu copilul, nerespectarea hotararii judecatoresti, audierea minorului in instanta, pensie alimentara, repatriere);

- consiliere juridica - drepturi mama – copil – 27,25% (ex: indemnizatia de crestere a copilului pana la implinirea varstei de 2 ani, alocatia de stat, inregistrarea tardiva, negarea paternitatii, certificat de nastere, carte de identitate, informatii despre drepturile copilului );

- consiliere juridica - drepturi sociale – 25,20% (ex: alocatie complementara/ monoparentala, venit minim garantat, alocatia de plasament, drtepturile copilului cu nevoi speciale, alocatia de hrana pentru copiii aflati in asistenta maternala, pensie de urmas) si alte tipuri de consiliere juridica – 13,35% (ex: tutela, plasament, parasirea tarii cu un minor, decadere din drepturile parintesti).

In anul 2009, beneficiarii serviciului telefonul copilului 116 111 s-au adresat si cu noi probleme din spectrul consilierii psihologice: nevoia de comunicare a copiilor, intreruperea cursurilor scolare, relatia parinte – copil, tulburari de comportament in randul copiilor, in total inregistrandu-se 400 de astfel de cazuri.

12 ianuarie 2010

Pentru mai multe articole interesante, urmareste-ne pe pagina de Facebook Copilul.ro

Taguri

Citeste si despre

Articole de la parteneri

Aplicatii pentru copii

DESCARCA
DESCARCA

Inainte sa pleci,

Poti gasi informatii utile si in materialele urmatoare:



Urmareste-ne si primeste cele mai noi informatii pentru tine si copilul tau!

Trimite articolul catre prietenii tai

Poti baga cate mailuri vrei tu separate prin spatiu!

Trimite mesajul