Ce mancam in primul trimestru de sarcina?

Alimentatia din primul trimestru de sarcina este esentiala pentru dezvoltarea fatului, iar gravidele trebuie sa tina cont de cateva recomandari si interdictii in acest sens. Obiceiurile alimentare dobandite anterior confirmarii sarcinii ar putea suferi modificari. Gravidele s-ar putea vedea nevoite sa renunte la unele alimente si sa integreze in meniu variante nutritive esentiale pentru dezvoltarea sanatoasa a copilului. Iata care sunt nevoile nutritive ale unei gravide in primul trimestru de sarcina, ce aport caloric este recomandat in aceasta perioada si cat trebuie sa te ingrasi in primele 3 luni!  

Ce-mancam-primul-trimestru-sarcina

Greturile si alimentatia in primul trimestru de sarcina

Chiar daca bebelusul din burtica abia se formeaza si creste, impune deja o multime de schimbari in meniul sau dieta ta zilnica. Aportul nutritiv si caloric necesar in prima parte a sarcinii ar putea fi dat peste cap de unele simptome incomode acestei perioade.

Greturile matinale sunt cele mai neplacute simptome si afecteaza in mod direct meniul tau in primele saptamani. Te-ar putea impiedica sa furnizezi fatului nutrientii necesari si te-ar putea determina sa adopti obiceiuri alimentare nesanatoase. In ciuda acestor simptome inconfortabile, este important sa te straduiesti sa mananci alimente sanatoase si pline de substante nutritive esentiale pentru dezvoltarea copilului din burtica, dar si pentru organismul tau.

Sarcina este o perioada solicitanta pentru organismul tau, care are nevoie de resurse bogate de vitamine si minerale pentru a face fata tuturor schimbarilor din aceasta perioada. Nutrientii pe care trebuie sa pui accentul in primul trimestru de sarcina si care trebuie furnizati din plin corpului sunt calciul, fierul si acidul folic.

Insa nici celelalte vitamine si minerale nu trebuie sa lipseasca din meniu. Printre alimentele care nu trebuie sa lipseasca din meniul tau in prima parte a sarcinii se numara:

  • lactatele;
  • legumele (in special cele cu frunze verzi);
  • fructele;
  • cerealele integrale;
  • ouale;
  • pestele (doar o portie, saptamanal).

Daca obiceiurile tale de dinainte de sarcina cuprindeau alimente de tip fast-food, lactate nepasteurizate ori produse din carne sau oua crude, in sarcina, acestea sunt complet interzise. Si alcoolul, cafeaua sau tigarile ar trebui eliminate complet dintre obiceiurile tale.

Consumul de lactate si branzeturi in sarcina

Este indicat sa consumi in fiecare zi: iaurt, lapte, diferite tipuri de branzeturi, cum ar fi: branza calcica (Miez de Lapte), branza cottage, emmentaler care au un aport proteic crescut. Au un continut bogat de calciu, previn aparitia carentelor nutritionale si contribuie la formarea sistemului osos al bebelusului.

Corpul tau absoarbe mult mai mult calciu in perioada de sarcina, astfel incat vei avea nevoie de o cantitate de calciu mai mare, pe care trebuie sa o consumi. Din moment ce majoritatea dintre noi nu isi iau necesarul de calciu, o metoda inteligenta este aceea de a consuma produse lactate. Varietati ca mozzarella si cascavalul pot fi de foarte mare ajutor in a intampina necesarul de calciu.

Alimentele lactate - lapte, iaurt, cascaval, Miez de Lapte, cremele de branza Ceva fin, branza proaspata, emmentaler - furnizeaza: calciu, proteine, vitamina A, zinc, iod si magneziu.

Necesarul de portii: cel putin patru pe zi.

Doza zilnica necesara de calciu este de 1,200 mg.

Branzeturile si produsele lactate reprezinta o importanta sursa de vitamine liposolubile, de vitamine de grup B, de aminoacizi esentiali, de calciu, fosfor magneziu, seleniu si zinc.

Aportul caloric si greutatea in primul trimestru de sarcina

Potrivit specialistilor, aportul caloric zilnic al unei gravide nu ar trebui sa sufere modificari in primul trimestru de sarcina, fata de perioada anterioara sarcinii. O gravida tanara si sanatoasa ar trebui sa aiba un aport caloric intre 1800-2200 de calorii pe zi, furnizat din alimente sanatoase si echilibrate din punct de vedere nutritional si nu ar trebui sa se ingrase mai mult de 2 kg.

Aportul zilnic de calorii din sarcina se stabileste in functie de mai multi factori: varsta, greutate, stare de sanatate etc. In cazul in care nu esti foarte sigura de ce ai voie si ce nu in sarcina, cere sfatul medicului care se ocupa de sarcina ta.

Tu ce restrictii alimentare ai avut in primul trimestru de sarcina? Ce alimente ti-au fost recomandate in meniu? Spune-ne sugestiile si sfaturile tale in sectiunea de comentarii de mai jos!

Pentru mai multe articole interesante, urmareste-ne pe pagina de Facebook Copilul.ro

Taguri Delaco Miez de lapte Alimentatie sarcina

Daniela Ganciu

Pasionata de cuvinte cu sens, puse in forme si ambalaje practice si utile pentru orice mamica sau viitor parinte. Intotdeauna scriu cu gandul ca articolul va deveni un ghid, un prieten, un ajutor pentru cititorii mei.

Citeste si despre

Articole de la parteneri

Aplicatii pentru copii

DESCARCA
DESCARCA

Inainte sa pleci,

Poti gasi informatii utile si in materialele urmatoare:



Urmareste-ne si primeste cele mai noi informatii pentru tine si copilul tau!

Trimite articolul catre prietenii tai

Poti baga cate mailuri vrei tu separate prin spatiu!

Trimite mesajul