Urmareste-ne:

Alimentatia femeii in timpul sarcinii

Sarcina inseamna intotdeauna, dincolo de bucuriile si avantajele maternitatii, sansa viitoarei mamici de a educa gustul bebelusului ei, de a-l obisnui cu o alimentatie sanatoasa, corecta atat nutritional, cat si caloric. Este bine sa stim ca gustul este cel mai educabil dintre simturile noastre, iar comunicarea mama-copil incepe curand dupa conceptie.

Alimentatia-femeii-sarcina

Asadar, dragi mamici, mancati alimente "vii", naturale, proaspete, integrale, care va dau cu adevarat energie si va determina sa va simtiti bine, pline de vitalitate, frumoase si sanatoase.

Iata cateva informatii si recomandari simple care va vor oferi raspunsuri la intrebarile: cat si ce este mai bine sa mancam in aceasta perioada?

Asa cum probabil stiti, in  primele doua trimestre ale sarcinii, necesarul caloric al cresterii fatului este mic. Ratia calorica zilnica creste cu 200 kcal in trimestrul al doilea si ajunge la plus 400 kcal in cel de al treilea trimestru. Astfel, pe tot parcursul sarcinii una - doua gustari suplimentare sunt suficiente.

In aceste conditii, este bine ca greutatea mamei sa ramana constanta in primul trimestru de sarcina, sa creasca cu 1,5 kg pe luna in cel de-al doilea si cu 2 kg pe luna in cel de-al treilea. Vorbim de 10,5 kg in plus pe toata durata sarcinii, cu un minim de 8 kg si un maxim de 15 kg, care variaza in functie de greutatea mamicii, anterioara sarcinii.

Meniurile zilnice pot fi alcatuite din:

  • carbohidrati complecsi: cereale integrale, leguminoase, paine si orez integral, lapte si branzeturi, fructe;
  • proteine inalte calitativ: 50% de provenienta animala (carne slaba, peste, lapte si produse lactate, oua) si 50% de origine vegetala (leguminoase, paine si cereale integrale, fructe si legume uscate);
  • grasimi sanatoase: unt, lapte, branzeturi slabe, iaurturi si produse lactate cu 0-20% grasime, peste oceanic, uleiuri presate la rece, seminte si nuci, lecitina din soia.                                                                          

Gustarile pot consta in fructe proaspete sau confiate, branzeturi slabe (60g) din categoria urda, ricotta, "miez de lapte", cottage sau 30g de cascaval sau emmentaler, crackersi din faina integrala, seminte si nuci sau mici portii de desert pe baza de lapte sau branzeturi degresate.

Suplimentarea medicamentoasa (calciu, fier, acid folic, vitamine de grup B sau vitamina C etc.) se va face la recomandarea medicului, iar aportul de acid folic recomandat este de 400mcg/zi (tratament care este bine sa fie inceput inca din momentul in care se planifica o sarcina).

Pentru mai multe articole interesante, urmareste-ne pe pagina de Facebook Copilul.ro

Taguri Delaco Alimentatie sanatoasa Alimentatie sarcina

Copilul.ro

Alaturi de tine pentru a creste copii cu dragoste si incredere. Nu iti promitem ca iti vom rezolva problemele, dar iti promitem ca nu va trebui sa le faci fata singura.

Citeste si despre

Articole de la parteneri

Aplicatii pentru copii

DESCARCA
DESCARCA

Inainte sa pleci,

Poti gasi informatii utile si in materialele urmatoare:


Urmareste-ne si primeste cele mai noi informatii pentru tine si copilul tau!

Creeaza cont! sau Urmareste-ne pe Facebook!

Trimite articolul catre prietenii tai

Poti baga cate mailuri vrei tu separate prin spatiu!

Trimite mesajul