Urmareste-ne:

Alimentatia copiilor mici

Intre 1 si 3 ani, cei mici sunt precum veveritele mereu alerte, puse pe sotii, cu baterii interminabile. Aceasta energie este cel mai bine intretinuta printr-o alimentatie sanatoasa care sa asigure dezvoltarea armonioasa si mentinerea unei stari de spirit pozitive.

Alimentatie-copii-mici

Ca si numar de mese, la fel ca si cei mari, cei mici este bine sa aiba 3 mese principale si doua gustari, in portii cantitative de jumatate din farfuria unui adult.

Alimentatia sanatoasa trebuie sa fie cat mai variata si sa includa cat mai multe tipuri de alimente, pentru a asigura necesarul nutritional, dar si pentru a dezvolta si educa gustul copilului.

Cand ne gandim la meniul copiilor de peste 1 an, putem sa oferim la micul dejun cereale integrale, fara zahar, deoarece contin fier care se absoarbe cel mai bine in prezenta vitaminei C. Aceasta o asiguram prin fructe cum sunt kiwi, zmeura, afine, portocale, capsuni, mar, pepene galben.

Pe langa cereale si orez integral, ovaz, mei sau grau, vom oferi copilului leguminoase: fasole, mazare, linte, naut si proteine de calitate: ou, carne slaba de pui, de vita si peste (aceasta din urma aduce, pe langa proteine, si grasimi esentiale Omega 3).

Laptele integral si produsele lactate: branza calcica, urda, ricotta, cottage si branza de vaci, alaturi de un iaurt integral, pot fi folosite cu succes in amestec cu un fainos sau impreuna cu fructele (proaspete sau congelate) pentru a crea un milkshake delicios, o budinca, un piure sau o inghetata sanatoasa si gustoasa.

Institutul francez de cercetare a branzeturilor (Institute Fromage Sante) recomanda pentru aceasta perioada 3 portii de lactate pe zi. De exemplu: un pahar de lapte la micul dejun, o branzica calcica (35-50 g) si un iaurt mic, ca si gustari.

Branza este un aliment excelent pentru copii, care le confera calciu si energie, satietate si stare de bine. De asemenea, contine vitamina B2 (riboflavina) esentiala pentru vedere, piele si fanere (par, unghii) si necesara metabolizarii glucidelor, grasimilor si proteinelor.

Parcurgand cele de mai sus puteti pregati mancaruri si gustari delicioase cu care sa tentati micile "mingi de energie".

Pentru mai multe articole interesante, urmareste-ne pe pagina de Facebook Copilul.ro

Taguri Delaco Branza Alimentatie copii 1-2 ani

Copilul.ro

Alaturi de tine pentru a creste copii cu dragoste si incredere. Nu iti promitem ca iti vom rezolva problemele, dar iti promitem ca nu va trebui sa le faci fata singura.

Citeste si despre

Articole de la parteneri

Aplicatii pentru copii

DESCARCA
DESCARCA

Inainte sa pleci,

Poti gasi informatii utile si in materialele urmatoare:


Trimite articolul catre prietenii tai

Poti baga cate mailuri vrei tu separate prin spatiu!

Trimite mesajul