Urmareste-ne:

Principii alimentare in dieta copiilor - Piramida alimentara la copii

Principiul de baza al piramidei alimentare este varietatea nutrientilor, iar prin combinarea grupelor alimentare in portii si proportii corecte se obtine o alimentatie echilibrata si corecta necesara cresterii si dezvoltarii armonioase, sanatoase a copilului.

Recomandarile orientative privind numarul de portii pentru fiecare categorie de grupe alimentare sunt: cereale 6-9 portii, legume 3-4 portii, fructe 2-3 portii, produse lactate 2-4 portii, carne si leguminoase aproximativ 2-3 portii in fiecare zi.

principii_alimentatie_copii

Alimentele sunt aranjate in piramida alimentara, de la baza catre varf, in functie de cantitatea ce trebuie consumata zilnic in modul urmator:

 piramida_alimentatie_sanatoasa

Sursa foto: pinterest.com

- la baza sunt cerealele integrale (faina de grau integrala, fulgi de ovaz, orz, orez, paste integrale); acestea sunt produse bogate in fibre, fier si multe din vitaminele complexului B (tiamina, niacina, acid folic); se recomanda consumul a 6-9 portii/zi;

- urmeaza fructele si legumele (sunt recomandate legume 3-4 portii, fructe 2-3 portii/ zi), importanta lor este data de continutul in fibre, vitamina C, acid folic, potasiu;

- pe urmatoarea treapta avem grupa proteinelor lactate (lapte integral sau semi - degresat, iaurturi, branzeturi dulci sau telemea); datorita continutului bogat in calciu, potasiu, vitamina D, se recomanda consumul a 2-4 portii/zi (consumul este mai crescut in cazul copiilor si adolescentilor datorita necesarului mare din timpul proceselor de crestere accelerata);

- urmeaza grupa de proteine din carne, peste, oua, legume uscate, leguminoase; acestea asigura un aport important de fier si zinc, pe langa bogatul continut in proteine - aminoacizi esentiali; se recomanda consumul a 2-3 portii /zi;

- la varful piramidei se afla grasimile si dulciurile - ele trebuiesc consumate ocazional, in portii cat mai mici.

Portiile, in varianta practica de zi cu zi, ar fi urmatoarele:

Paine, cereale, orez si paste: 1 portie poate fi 1 felie mica de paine (20-30 g), 1/2 cana de cereale, orez fiert sau paste fierte.

Lapte, iaurt si branzeturi: 1 portie poate fi 1 cana de lapte (200-250 ml), 1 iaurt (120-150 g) sau 2-3 felii de branza (50-75 g).

Carne, peste, oua, leguminoase, oleaginoase: 1 portie poate fi 1 bucata de carne - cat podul palmei (100 g), 1 ou, 1/4 cana de leguminoase gatite (linte, naut, fasole boabe), 1 lingura de unt de arahide, 1 caus de pumn de oleaginoase (nuci, alune, migdale, fistic).

Fructe: 1 portie poate fi: 1 mar mediu, 1 banana mica,1 portocala sau 1 piersica, 1 cana mica (150 ml) de suc proaspat de fructe, 1/3 - 1/2 cana de fructe uscate.

Legume: 1 portie poate fi 1 cana de supa - crema de legume, 1/2 cana de piure de legume, 1/2 cana de legume sote.

Dr. Luminita Florea, medic specialist diabet zaharat, nutritie si boli metabolice in cadrul Centrului Medical ProVita - Diagnostic si tratament

Adresa: Str. Alexandrina nr. 20 - 22, sector 1, Bucuresti

Tel programari: 0219432

logo_provita

Pentru mai multe articole interesante, urmareste-ne pe pagina de Facebook Copilul.ro

Taguri Alimentatie sanatoasa copii Principii alimentatie copii

Copilul.ro

Alaturi de tine pentru a creste copii cu dragoste si incredere. Nu iti promitem ca iti vom rezolva problemele, dar iti promitem ca nu va trebui sa le faci fata singura.

Citeste si despre

Articole de la parteneri

Aplicatii pentru copii

DESCARCA
DESCARCA

Inainte sa pleci,

Poti gasi informatii utile si in materialele urmatoare:


Trimite articolul catre prietenii tai

Poti baga cate mailuri vrei tu separate prin spatiu!

Trimite mesajul