Manierele copiilor la telefon

/ / Modificat: 2016-08-17
Manierele copiilor la telefon

Manierele copiilor in utilizarea telefonului reprezinta un proces amplu in care parintii joaca un rol esential. Copiii mici sunt atrasi de telefoane, le manevreaza si se joaca tot timpul cu ele, dar mai inainte de toate, incearca mereu sa imite parintii in felul in care le folosesc si vorbesc la ele. Este momentul oportun pentru a slefui manierele copilului la telefon! Iata cum!

Foto: njfamily.com

Utilizarea telefonului de catre copil, cum si la ce varsta?

Invatarea bunelor maniere in utilizarea telefonului este un proces care presupune trei etape esentiale care trebuie invatate de orice copil:

  • cand sa vorbeasca;
  • cand sa asculte;
  • cum sa raspunda.

Pe langa acesti trei pasi esentiali, micutul trebuie sa invete cum sa formeze numere, cum sa tina telefonul la ureche si cum sa inchida cand se incheie conversatia, insa aceste lucruri nu tin de maniere.

Nu exista o varsta ideala pentru a incepe sa il inveti pe micutul tau bunele maniere in timpul conversatiilor telefonice.

Totusi, el trebuie sa aiba varsta la care poate sa vorbeasca cat de cat coerent, sa lege cateva propozitii si fraze. Acest lucru se intampla undeva pe la varsta prescolara.

In momentul in care observi ca micutul tau arata un interes profund pentru telefon si modul lui de functionare, este momentul oportun pentru a-l ajuta sa devina un tovaras de conversatie educat si manierat.

Formule de adresare in timpul dialogului telefonic

Primele incercari de a-l invata pe copil comportamentul adecvat in timpul telefonarii trebuie exersate pe telefoane date unuia dintre parinti, fratelui, surorii etc. Acestia trebuie pusi in garda cu privire la momentul in care micutul va pune in practica primele invataturi si va da primul telefon.

Mai intai, invata copilul despre ce trebuie sa faca atunci cand suna telefonul sau cand apeleaza el pe cineva (butonarea lui, asteptarea taraitului etc.). Invata-l ca formula de adresare cu care se raspunde la telefon este "alo".

Apoi, o prima regula este aceea ca atunci cand suna telefonul si trebuie sa raspunda, el este primul care trebuie sa spuna "alo", dar atunci cand apeleaza el pe cineva, trebuie sa astepte raspunsul si apoi saluta si se prezinta - "alo, buna ziua/salut, sunt Andrei.".

Nu uita sa ii amintesti ca intotdeauna se multumeste la sfarsit si se saluta cu "la revedere" inainte de inchiderea telefonului.

Bunele maniere in timpul conversatiei telefonice

Este important ca micutul sa invete ca la telefon se vorbeste pe rand.

Astfel, daca el este cel care isi suna bunica, spune "alo, buna ziua, sunt Ioana" si asteapta apoi raspuns din partea bunicutei. Apoi, discutia continua pe baza informatiilor primite, tot la rand, fara a-l intrerupe vreodata pe cel de la capatul firului.

Insa daca este sunat si el este cel care raspunde, trebuie sa spuna doar "alo" si sa astepte reactia interlocutorului (care urmeaza sa se prezinte si sa spuna motivul pentru care a sunat).

Invata-l si cum sa preia sau sa lase un mesaj, atunci cand persoana cautata nu este acasa.

De asemenea, este important sa il atentionezi sa nu dea informatii personale necunoscutilor si sa nu vorbeasca cu persoane care nu isi spun numele.

Puteti exersa si aplica bunele maniere in situatii cotidiene, lasandu-l pe el sa raspunda la telefon sau jucandu-va impreuna.

Copilul invata cel mai bine din experienta, insa are nevoie de o expunere teoretica prealabila. Dar practica ramane cea mai importanta metoda de dobandire a bunelor maniere in timpul vorbitului la telefon.

Pentru mai multe articole interesante, urmareste-ne pe pagina de Facebook Copilul.ro

Taguri Vorbit la telefon copii Folosire telefon copii Bune maniere copii Copii tehnologie

Articole recomandate

Citeste si despre