Sfaturile expertului: Cum ajuti copilul sa nu isi perturbe somnul cand se schimba ora

In ultimul weekend din octombrie, in noaptea de sambata spre duminica, se va trece la ora de iarna. Ceasurile se vor da cu o ora inapoi.

Ambasadorul de la Pediatric Sleep Expert si Baby Elegance, Lucy Wolfe, dezvaluie cateva sfaturi cu privire la cum sa-ti pregatesti copilul pentru a evita problemele de somn cauzate de schimbarea orei.

schmbare-ora

Este o idee buna ca parintii sa ia in considerare cateva strategii, astfel incat somnul micutilor sa nu aiba de suferit.

Poate dura cateva zile sau chiar o saptamana atat pentru adulti, cat si pentru copii, sa se adapteze la noua ora. De aceea, in primul rand, trebuie sa te asiguri ca micutul tau se odihneste suficient in saptamana premergatoare acestui weekend. Trebuie sa aiba un somn de noapte bun, fara intreruperi.

Exista o serie de abordari pe care le puteti alege

Daca se trezeste la 7 dimineata trebuie sa-l pui la somn la ora 7 seara. Cand se schimba ora, se trezeste la 6, dar el merge la somn tot la ora 19, chiar daca de fapt este ora 8. Ideea este sa urmeze acelasi program in fiecare zi, indiferent daca se schimba ora sau nu. Pentru bebelusii si copiii mici care nu sunt sensibili la oboseala si adaptabilitate, aceasta schimbare se va regla in cateva zile.

A doua optiune ar fi sa schimbi lent programul copilului tau cu cateva zile inainte de schimbarea orei. De exemplu, cu patru zile inainte poti duce copilul la somn cu 15 minute mai tarziu decat in mod normal. Asa este posibil sa se trezeasca cu 15 minute mai tarziu dimineata.

De asemenea, pentru somnul de pranz pune-l in pat cu 15 minute mai tarziu. In fiecare noapte trebuie dus sa doarma cu 15 minute mai tarziu, din momentul in care se schimba ora, revenind astfel la programul normal.

In cele din urma, poti respecta programul tau normal pana cand se schimba ora si va fi usor de schimbat si programul copilului. Diferenta dintre “ora veche” si “ora noua” functioneaza bine, in prima noapte. Ar merge la culcare la ora 19.00, ceea ce pe “ora veche” insemna 20.00, deci o ora mai tarziu decat programul obisnuit.

Orice ai decide, va fi nevoie de aproximativ o spatamana pentru ca organismul copilului tau sa se obisnuiasca cu orice schimbare legata de programul de odihna.

Pentru mai multe articole interesante, urmareste-ne pe pagina de Facebook Copilul.ro

Taguri Somn Somn copii Somn copii mici

Copilul.ro

Alaturi de tine pentru a creste copii cu dragoste si incredere. Nu iti promitem ca iti vom rezolva problemele, dar iti promitem ca nu va trebui sa le faci fata singura.

Citeste si despre

Articole de la parteneri

Aplicatii pentru copii

DESCARCA
DESCARCA

Inainte sa pleci,

Poti gasi informatii utile si in materialele urmatoare:



Urmareste-ne si primeste cele mai noi informatii pentru tine si copilul tau!

Trimite articolul catre prietenii tai

Poti baga cate mailuri vrei tu separate prin spatiu!

Trimite mesajul