De ce este IMPORTANT ca micutul tau sa adoarma la 21.30

| | Modificat: 2019-02-25 15:10:27

Somnul este fundamental pentru buna dezvoltare a copiilor. Orice micut este bine sa aiba un program atunci cand vine vorba de ora la care merge seara la culcare. Respectarea orarului are numeroase beneficii, de aceea copilul ar trebui sa doarma devreme.

Altfel, va ramane foarte putin timp pentru producerea hormonului de crestere. Daca micutul adoarme la ora 21.00, acest hormon ajunge, deja, in sange la ora 00.30.

somn-9

Ce este hormonul de crestere

Hormonul de crestere este produs de glanda pituitara (care are forma unui bob de mazare, situata la baza creierului) si are rolul de a stimula dezvoltarea normala a unei persoane inca din timpul copilariei si de a sustine activitatea tesuturilor si a organelor pe tot parcursul vietii (activitatile metabolice).

Potrivit cercetarilor, copiii care au un program corect de somn, se concentreaza si memoreaza informatia mai bine. Si exista un risc mai mic de a se imbolnavi de Alzheimer la batranete. Medicii sustin ca dezvoltarea acestei boli poate fi incetinita daca omul doarme bine si face miscare.

Multe studii se refera la deficitul de somn care poate afecta sanatatea fizica si emotionala a copilului.

Cum inveti un copil sa mearga devreme la culcare

- Stabileste un program de somn clar!

- Fixeaza orele de somn, atat din timpul zilei, cat si de seara si depune eforturi sa le respecti in fiecare zi, chiar daca nu va fi usor

- Consuma-i energia

Daca micutul tau nu a consumat suficienta energie pe timpul zilei, atunci seara va fi ca un mic furnicar in miscare si va adormi cu greu. Ajuta-l sa o consume cu ceva timp inainte de ora stabilita de somn jucandu-te cu el! Alege un joc care sa il solicite un pic din punct de vedere fizic si jucati-l pana cand acesta cedeaza. Daca ii mai faci si o baita imediat dupa, atunci somnul este garantat.

- Citeste-i o poveste sau fredoneaza-i un cantecel!

Poti introduce si cititul povestilor in rutina de somn sau cantatul, daca este mai atras de aceasta activitate. Nu numai ca are de beneficiat in dezvoltarea lui, dar acesta va memora aceste obiceiuri ca fiind cele de dinainte de culcare si le va asocia cu ora de somn. Ceea ce inseamna ca micutul va face mai putine crize de isterie ca nu vrea in pat pentru ca stie care este programul si ca trebuie sa il respecte.

- Aprinde-i o lumina galbena.

Potrivit psihologilor, lumina galbena relaxeaza si ajuta sa te pregatesti pentru a trece in lumea viselor. De asemenea, camera sa fie curata si aerisita.

Taguri Somn Program somn Rutina somn

Articole recomandate

Biomicin Forte - antibiotic natural.
Biomicin Forte - antibiotic natural.

Antibacterian natural impotriva infecțiilor respiratorii. Formula pe baza de uleiuri esențiale pentru eliminarea bacteriilor de la nivelul tractului respirator. Acționeaza si impotriva bacteriilor rezistente la antibiotice.

Ceaiul natural cu efect antistres.
Ceaiul natural cu efect antistres.

Ceaiul Distonoplant reduce starile de agitație si iritabilitate. Imbunatațeste starea emoționala si ajuta la menținerea starii de bine.

Silueta perfecta  Controlul apetitului. Capsule pentru slabit din plante naturale.
Silueta perfecta Controlul apetitului. Capsule pentru slabit din plante naturale.

Ajuta la scaderea poftei de mancare, menținerea senzației de sațietate, fara reacții adverse.

Citeste si despre