Urmareste-ne:
Get Adobe Flash player

10 alimente bogate in vitamina C

10 Mai 2017

Copilul tau consuma suficiente alimente bogate in vitamina C, un nutrient esential pentru organism, care contribuie la dezvoltarea si mentinerea tesuturilor, vaselor de sange si cartilagiilor? Aceasta vitamina cu care toata lumea este familiarizata nu si-a castigat degeaba popularitatea. Iata ce alimente contin cantitati importante de vitamina C, in afara de portocale si alte surse arhicunoscute.

De la A la Z

Sanatate copii

Sanatatea familiei

alimente-vitamina-c

Familia ta are nevoie de surse multiple de vitamina C (acid ascorbic) in alimentatie, intrucat aceasta este si necesara pentru un echilibru hormonal desavarsit. Tot ea actioneaza ca un antioxidant foarte puternic, reducand nivelul stresului oxidativ la nivelul celulelor si diminuand riscul de dezvoltare a cancerului.

Doza zilnica recomandata de vitamina C este de 60 de mg, asa ca asigura-te ca familia ta consuma cat mai multe alimente bogate in acest nutrient-minune pentru sanatate.  

Ardeii iuti

Campionii absoluti la concentratia naturala de vitamina C sunt ardeii iuti, ingrediente excelente pentru supe, sosuri si tocanite picante. Circa 100 de grame de ardei iuti contin 242,5 mg de vitamina C, adica 404% din doza zilnica recomandata. Un singur ardei iute verde furnizeaza 109,13 mg de vitamina C.  

Fructele de guava

Chiar daca in tara noastra nu sunt foarte populare, fructele de guava sunt chiar mai bogate in vitamina C decat citricele, de pilda. O portie de 100 de grame contine 228 mg de acid ascorbic, constituind 381% din valoarea recomandata a acestei vitamine in fiecare zi.  

Ardeiul gras

Nu prepara nicio salata si niciun sandwich pentru copilul tau, fara cateva felii de ardei gras. Cantitatea de vitamina C din aceste legume variaza in functie de culoare, astfel:

Care este cea mai buna apa pentru bebelusi si copii mici? Ce produs alegem din raftul magazinului pentru a hidrata copilul pe canicula? Descopera recomandarile!

- ardeiul gras galben: 184 mg/100 g
- ardeiul gras rosu: 341 mg/100 g
- ardeiul gras verde: 132 mg/100 g

Ierburile aromatice

Ierburile aromatice, atat in stare proaspata, cat si in stare uscata, sunt pline de vitamine si minerale importante pentru mentinerea sanatatii, oferind un gust apetisant supelor, sosurilor, tocanitelor sau salatelor.

Cimbrul este iarba aromatica ce contine cea mare cantitate de vitamina C (160 mg/100 g), urmat de patrunjel, care furnizeaza 133 mg de vitamina C la fiecare 100 de grame consumate.

Ierburile aromatice sunt si o cale excelenta de a da gust mancarii cand nu vrei sa folosesti sare sau vegeta, doua ingrediente nocive, pe care ar trebui sa le eviti pe cat posibil!  

Legumele crucifere

Alte alimente care te ajuta sa iti completezi doza zilnica de vitamina C sunt legumele crucifere. Convinge-ti puiul sa manance macar o portie de broccoli pe saptamana, intrucat ii furnizeaza 89 mg de acid ascorbic pentru fiecare portie de 100 de grame.

Conopida cruda contine nu mai putin de 46 mg de vitamina C la 100 de grame, iar varza de Bruxelles ofera 75 mg la fiecare portie (150 de grame).  

Fructele de kiwi

Delicioase cand sunt consumate ca atare sau in salate de fructe si deserturi, fructele de kiwi sunt surse excelente de vitamina C, mai ales in sezonul rece cand pot fi gasite mai des pe piata si pot constitui remediul perfect impotriva amenintatii racelilor sezonerie. Un fruct de kiwi contine aproximativ 84 mg de vitamina C.

Fructele de papaya

Pe langa faptul ca furnizeaza 62 mg de vitamina C la 100 de grame, fructele de papaya mai au si alte calitati nutritionale superioare. Ele contin vitamina A si vitamina B9 (acid folic), doi nutrienti de care organismul are nevoie pentru o piele frumoasa si o vedere perfecta.

papaya

Capsunele

Capsunele sunt adorate de cei mici si cei mari deopotriva, iar intamplarea fericita face ca aceste fructe sa fie si foarte sanataoase. Ele furnizeaza 58 mg de vitamina C la fiecare 100 de grame consumate.  

Coacazele negre

Consuma, pe cat posibil, coacaze negre si recomanda-le si membrilor familiei tale. 100 de grame de coacaze au 181 mg de vitamina C, o cantitate deloc neglijabila. Tot ele sunt bogate in antioxidanti si alti fitonutrienti esentiali, care s-au dovedit utili in reducerea riscului de imbolnavire in cadrul multor studii de specialitate.  

Cerealele fortificate

Pline de nutrienti excelenti in dezvoltarea armonioasa a copilului tau, cerealele fortificate detin nu mai putin de 210 mg de vitamina C pentru 100 de grame.

Tu ce alimente bogate in vitamina C consumi in familia ta? Impartaseste-ti cu noi secretele alimentatiei sanatoase in sectiunea de comentarii de mai jos!

Citeste si despre:

COMENTARII

Aplicatii pentru copii

DESCARCA
DESCARCA
OK

Acest site folosește cookie-uri pentru o mai bună experiență de vizitare. Prin continuarea navigării, ești de acord cu modul de utilizare a acestor informații. Detalii aici

Inainte sa pleci,

Poti gasi informatii utile si in materialele urmatoare:


Urmareste-ne si primeste cele mai noi informatii pentru tine si copilul tau!

Creeaza cont! sau Urmareste-ne pe Facebook!

Trimite articolul catre prietenii tai

Poti baga cate mailuri vrei tu separate prin spatiu!

Trimite mesajul