Urmareste-ne:
Get Adobe Flash player

Riscurile somnului insuficient in sarcina

01 Iunie 2016

art_1_sarcina_somn_odihnitor_relaxareSomnul insuficient este frecvent in sarcina, mai ales ca insomniile sunt un efect care se intalneste la majoritatea gravidutelor. Insa nu este indicat si nici sanatos ca acestea sa apara frecvent, pe toata perioada sarcinii. Somnul insuficient atrage oboseala sau extenuarea, ceea ce iti poate pune in pericol sanatatea si sarcina.

Sa te trezesti in mijlocul noptii sau chiar de mai multe ori pe noapte nu este neobisnuit in timpul sarcinii. Nici sa suferi de insomnii de-a lungul celor 9 luni nu este ciudat. Insa atunci cand lipsa somnului incepe sa fie frecventa si sa iti afecteze capacitatea de functionare a organismului, incep sa apara problemele. Atunci cand esti insarcinata ai nevoie, in medie, de 7-9 ore de somn pe noapte.

Riscurile lipsei somnului in sarcina

Hipertensiunea arteriala si preeclampsia

O gravida care doarme mai putin de 6 ore pe noapte in primul trimestru de sarcina poate suferi o crestere a presiunii arteriale sistolice mai mare decat cele care dorm de exemplu 7 ore pe noapte. Riscul de a face preeclampsie este de 9 ori mai mare la acestea.

Lipsa somnului isi pune mai putin amprenta in primul si al 2-lea trimestru de sarcina, insa reprezinta un pericol foarte mare in cel de-al 3-lea, riscul de hipertensiune arteriala fiind foarte crescut. Odata cu hipertensiunea poate aparea si preeclampsia, una dintre cele mai grave complicatii ale sarcinii. Ea poate duce atat la decesul mamei, cat si la cel al fatului. Cele mai frecvente simptome sunt:

  • prezenta proteinei in urina;

Travaliu prelungit la nastere si necesitatea cezarianei

Pericolele somnului insuficient in timpul sarcinii isi pun amprenta si asupra travaliului la nastere. Se pare ca gravidele care sufera de privarea de somn in sarcina au un travaliu mai greu si mai lung ca celelalte. In unele cazuri, la gravide care au dormit mai putin de 6 ore pe noapte, a fost nevoie sa se recurga la cezariana pentru a naste.

Iti doresti un copil, dar pare ca iarasi ti-a venit menstuatia? Daca sangerarea este mai mica decat de obicei poate fi vorba despre nidatie - implantarea ovulului fertilizat. Afla daca ai putea fi insarcinata!

Lesin, caderi si afectarea bebelusului

Atunci cand esti privata de somn in sarcina organismul nu mai poate functiona la capacitate maxima. Nivelul de energie este scazut, iar puterile corpului sunt diminuate. Lipsa somnului conduce la dezorientari, neatentie si astfel la riscul de a lesina sau cadea. Acestea pot pune in pericol sanatatea fatului.


Tulburari de somn la bebelus

art_tensiune_sarcinaSpecialistii sustin ca mamicile care sufera de insomnie in timpul sarcinii au mari sanse sa "predea" aceasta stare si viitorilor copii. Ei sugereaza ca exista un risc crescut de tulburari de somn la bebelusii nascuti din mame care au avut probleme cu somnul in sarcina.

Cauze frecvente ale somnului insuficient in sarcina

Cele mai vinovate pentru somnul insuficient din aceasta perioada sunt simptomele de sarcina, dar si cresterea burticii incepand cu al 2-lea trimestru. Cele care dau cele mai multe batai de cap gravidutelor noapte si le pune somnul pe fuga sunt:

  • nevoia frecventa de a urina;
  • cresterea ritmului cardiac;
  • dificultati de respiratie;
  • crampele picioarelor sau carceii;
  • arsurile la stomac etc.

Cum poti combate lipsa somnului in sarcina?

art_insomnie-sarcinaCel mai bun mod de a controla problemele cu somnul in sarcina este sa iti stabilesti o rutina sanatoasa de somn prin cateva trucuri utile:

  • incearca sa te bagi in fiecare seara in pat la aceeasi ora;
  • evita sa dormi in timpul zilei (doar daca nu esti foarte obosita);
  • evita cafeina (atat in alimente, cat si in bauturi) cu cel putin 4-6 ore inainte de ora de somn;
  • creeaza un ambient propice pentru somn (intuneric, liniste, temperatura potrivita etc.);
  • scade cantitatea de fluide consumate inainte de ora de somn (pentru a evita urinarile frecvente din timpul noptii);
  • dormi numai pe partea stanga, este cea mai indicata pozitie de somn la gravide;
  • foloseste-te de pernute pentru a te simti mai confortabil in pat (pune perna intre genunchi sau la spate);
  • fa activitati relaxante inainte de culcare (citeste o carte, asculta muzica, uita-te la un film relaxant etc.).

Daca nu reusesti sa iti imbunatatesti conduita de somn nici cu toate aceste sfaturi inseamna ca exista pericolul sa suferi de o tulburare mai grava de somn. Mergi la medic pentru mai multe investigatii.

Citeste si despre:

COMENTARII

Sarcina pe saptamani

Aplicatii pentru copii

DESCARCA
DESCARCA
OK

Acest site folosește cookie-uri pentru o mai bună experiență de vizitare. Prin continuarea navigării, ești de acord cu modul de utilizare a acestor informații. Detalii aici

Inainte sa pleci,

Poti gasi informatii utile si in materialele urmatoare:


Urmareste-ne si primeste cele mai noi informatii pentru tine si copilul tau!

Creeaza cont! sau Urmareste-ne pe Facebook!

Trimite articolul catre prietenii tai

Poti baga cate mailuri vrei tu separate prin spatiu!

Trimite mesajul