Urmareste-ne:
Get Adobe Flash player

Dormitul pe spate in sarcina, periculos sau nu?

01 Iunie 2016

art_sarcina_somn_pozitii_de_dormitDormitul pe spate in sarcina este o alegere frecventa a gravidelor care sufera adesea de insomnii. Ele gasesc un confort in aceasta pozitie si pare sa le fure somnul mai repede astfel. Insa este o pozitie recomandata in sarcina? Este periculoasa sau nu? Pe masura ce sarcina evolueaza, apar din ce in ce mai multe probleme din cauza burticii in continua crestere.

Confortul devine un lux si iti gasesti din ce in ce mai greu o pozitie comoda de dormit. Dormitul pe spate nu este cea mai buna pozitie pentru tine si pentru bebelus in sarcina, spun specialistii. Se pare ca aceasta optiune nici nu apuca sa faca vreun rau unuia dintre voi, pentru ca te atentioneaza singura ca este cazul sa schimbi pozitia.

Cu alte cuvinte, nu vei putea dormi foarte mult timp pe spate pentru ca te vei trezi la scurt timp. Este modul organismului tau de a te anunta ca este cazul sa schimbi pozitia, spre binele tau. Totodata, nu trebuie sa te alarmezi daca te culci intr-o anumita pozitie, sa zicem pe o parte, si te trezesti pe spate. Se intampla adesea si nu reprezinta o problema foarte mare, pentru ca organismul nu iti va permite sa stai intr-atat de mult in aceasta pozitie incat sa faci vreun rau bebelusului.

De ce nu este recomandat dormitul pe spate in sarcina?

In prima parte a sarcinii, mai exact in primul trimestru, conteaza mai putin pe ce parte dormi. In plus, vei fi atat de obosita, incat nici nu iti vei da seama cand schimbi pozitiile in timpul somnului. Problemele cu aceasta pozitie incepe sa apara atunci cand burta incepe sa se vada si se acutizeaza spre sfarsitul celor 9 luni.

Pe masura ce abdomenul tau creste in dimensiune spre sfarsitul sarcinii, greutatea aditionala pe care o acumulezi trebuie sa fie directionata spre zona inferioara a corpului, adica in zona pelvina.

Esti insarcinata. Te poate concedia angajatorul? Afla tot adevarul legislativ si cum sa te asiguri ca iti pastrezi jobul.

Cand burtica este in continua crestere si dormi pe spate, toata greutatea uterului va pune presiune pe coloana vertebrala, intestine si pe vasele principale de sange. Uterul preseaza in special vena care transporta sange de la inima la fat. Atunci cand acest lucru se intampla prea mult timp, fatul este privat de nutrienti si oxigen si este pus in pericol.

art_sarcina_pozitie_de_somnPresiunea exercitata de greutatea uterului atunci cand stai pe sparte ar putea duce la:

  • dificultati de respiratie;

De aceea, atunci cand stai mai mult pe spate in sarcina si te ridici poti resimti ameteli si chiar lesin sau poti avea dureri mari de spate. Aceasta pozitie este si mai periculoasa daca suferi de hipertensiune arteriala in sarcina. In acest caz, este contraindicat sa dormi astfel pe toata perioada sarcinii. Riscul de a priva fatul de vitamine, nutrienti si oxigen este prea mare.

Care este cea mai buna pozitie de somn in sarcina?

Specialistii sustin ca cel mai indicat este dormi pe o parte, mai exact pe partea stanga incepand cu al 2-lea trimestru de sarcina. Aceasta pozitie favorizeaza cresterea fluxului sanguin de la placenta la bebelus.

Daca esti obisnuita sa dormi in general pe spate, este indicat sa incepi sa exersezi pozitia intr-o parte inca de la inceputul sarcinii. Te va ajuta sa te obisnuiesti pentru perioada in care va trebui sa dormi numai astfel. Poti incerca sa faci aceasta pozitie mai confortabila cu ajutorul unor perne. Acestea sunt foarte utile pentru gravide si le ajuta sa doarma mai bine atunci cand sufera de insomnii.

Poti incepe cu o perna subtire pe care o pozitionezi intre picioare. In acest fel genunchii vor fi usor indepartati si soldurile aliniate. Multe femei se simt mai confortabil atunci cand pun perna sub burtica pentru a o sprijini. In plus, ai putea avea nevoie de o perna si la spate pentru a te sprijini pe ea. Daca si asa ai probleme in a adormi, atunci este necesar sa iti creezi obiceiuri sanatoase, care favorizeaza o rutina de somn bun.

Incearca sa faci sport in timpul zilei (cu permisiunea medicului), dar niciodata in apropiere de ora de culcare, caci iti ofera energie. De asemenea, evita bauturile cu cofeina si alimentele cu zahar inainte de ora de culcare. Citeste ceva sau fa o activitate relaxanta inainte pentru a adormi mai usor.

Citeste si despre:

COMENTARII

Sarcina pe saptamani

Aplicatii pentru copii

DESCARCA
DESCARCA
OK

Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii aici

Inainte sa pleci,

Poti gasi informatii utile si in materialele urmatoare:


Urmareste-ne si primeste cele mai noi informatii pentru tine si copilul tau!

Creeaza cont! sau Urmareste-ne pe Facebook!

Trimite articolul catre prietenii tai

Poti baga cate mailuri vrei tu separate prin spatiu!

Trimite mesajul