Urmareste-ne:
Get Adobe Flash player

Simptomele sarcinii, cum le faci fata?

19 Septembrie 2011

simptome sarcinaSimptomele si starile pe care le experimentezi in sarcina pot fi extrem de chinuitoare. Nu ceda in fata lor facand vreun gest necugetat de a apela la un tratament interzis in sarcina, ci invata sa-ti controlezi durerile sau previne-le cu trucuri eficiente!

Crampele abdominale

Crampele pot crea o senzatie neplacuta de disconfort si se pot prelungi pe un termen mai lung, fiind destul de greu de suportat!

Atunci cand stai jos pe scaun sau in pozitia sezut in pat, pune sub fund o perna sau patura incalzita – va diminua amploarea si disconfortul durerilor.

De asemenea, fa regulat miscare – sportul este unul dintre cele mai bune remedii impotriva spasmelor musculare ale intregului corp, pentru ca lucreaza muschii si ii pregateste pentru schimbarile ce vor avea loc in sarcina.

Constipatia

Pentru a-ti pastra scaunele regulate trebuie sa fii sigura ca introduci in alimentatie suficiente fibre (fructe proaspete si uscate, legume, cereale, paine integrala etc.).

Bea cat mai multe lichide si fa sport – sunt doua "remedii" extrem de eficiente in combaterea constipatiei in timpul sarcinii.

Durerile de spate

Durerile de spate pot fi mai accentuate atunci cand iei in greutate mai mult. De aceea, este bine sa urmezi cateva indicatii care te vor ajuta sa eviti aceste dureri de spate sau sa le diminuezi intensitatea:

  • tine greutatea sub control prin dieta si sport, astfel incat sa nu accentuezi si mai mult disconfortul creat in ultima parte a sarcinii, cand fatul ia proportii - exista exercitii speciale care ajuta la diminuarea acestor dureri, mai ales daca le faci sub indrumarea unui specialist;

  • nu sta in picioare perioade indelungate si nu te intinde prea tare incercand sa prinzi sau sa cobori ceva;

  • evita sa folosesti tocuri cui pe perioada sarcinii, optand pentru incaltamintea comoda, special creata pentru gravide;

  • incearca sa stai cat mai dreapta atunci cand stai in picioare si de cate ori este posibil stai cu picioarele usor ridicate deasupra trunchiului cand stai pe scaun sau in pat;

  • dormi pe o saltea tare, iar cand stai pe o parte, pune-ti o perna intre picioare – ajuta la calmarea durerii;

  • ai grija cand ridici greutati – cand te apleci, mai intai indoaie genunchii incercand sa tii spatele cat mai drept, apuca obiectul aducandu-l aproape de corp si ridica-te apoi incet.

Disconfortul sanilor

Un sutien adecvat pentru sarcina, care sa-ti sustina bine sanii ar putea fi suficient pentru a nu resimti efectele sarcinii la nivelul sanilor.

Dispneea

Dispneea (senzatia ca ti se taie respiratia, manifestata periodic in episoase scurte de timp) este o manifestare fireasca in sarcina. O poti ameliora dormind intotdeauna pe o parte (de preferat stanga), pastrandu-ti greutatea in limitele normale si pastrandu-ti o postura corecta cat de mult timp se poate.

Contractiile

Nu ar trebui sa iti faci griji in privinta lor decat dupa a 20-a saptamana de sarcina, iar atunci cand apar si devin de nesuportat, schimba putin pozitia in care te afli. Pot inceta in acest fel!

Daca persista perioade lungi de timp, cheama doctorul!

Ametelile si lesinul

Incetineste ritmul atunci cand vrei sa te dai jos din pat sau sa te ridici. Daca te afli intr-o cladire, printre multi oameni si simti ca te ia ameteala, iesi afara si ia putin aer - respira adanc de cateva ori.

Daca situatia iti permite, incearca sa stai jos si sa ridici putin picioarele sau sa stai pe un scaun si sa te apleci, prinzandu-ti usor capul intre picioare cateva secunde.

Hemoroizii

Mananca alimente bogate in fibre si bea foarte multe lichide, iar atunci cand mergi la toaleta, nu te forta prea tare.

Poti practica exercitii Kegel pentru a preveni aparitia lor.

Pentru a atenua disconfortul, incearca o baie de sezut.

Oboseala

Incearca sa nu pierzi noptile si sa dormi suficient pentru a evita oboseala.

Stai in pozitia sezut de mai multe ori pe zi, cu picioarele ridicate (punand o pernuta dedesubt) in serii de cate 15 minute.

Infectia urinara

Desi este destul de frecventa in timpul sarcinii, trebuie sa apelezi la medic atunci cand resimti acut simptomele unei infectii urinare pentru a-ti prescrie un tratament adecvat. Infectiile urinare in timpul sarcinii sunt mult mai periculoase.

Apeleaza la remedii naturiste de la plafar daca nu este extrem de deranjanta si ai grija sa iti golesti vezica dupa fiecare contact sexual!

Durerile de cap

Durerile de cap sunt normale, dar pot fi accentuate de lipsa somnului si a odihnei. De asemenea, deshidratarea amplifica intensitatea lor. Asigura-te ca bei cel putin 6 pahare de apa zilnic.


Pune-ti o punga de gheata pe frunte sau apeleaza la tehnici antistres, precum yoga sau meditatia, pentru a atenua si calma durerile.

Greturile matinale

Cu o frecventa mai mare in primul trimestru al sarcinii, greturile de dimineata reprezinta un adevarat cosmar.

Le poti ameliora mancand cantitati mici de alimente si des, alegand produse bogate in proteine si carbohidrati complecsi.

Bea cat mai multe lichide si mananca fructe proaspete!

Aciditatea gastrica

Evita mancarurile care cad greu la ficat sau la stomac si mai ales pe cele picante! De asemenea, ocoleste dulciurile si alimentele acide!

Mesele mici si dese, bogate in fibre, sportul si hidratarea te-ar putea scapa de aceasta provocare a sarcinii.

Nu dormi imediat dupa masa si nici nu sta intinsa in pat. Cand stai intinsa asigura-te ca ai capul ridicat cam la 5-10 cm inaltime fata de restul corpului, punandu-ti o perna dedesubt.

Daca tot nu trec aceste simptome ale arsurilor gastrice, poti apela la un antiacid.

Afectiunile pielii

Afectiunile pielii sunt variate si destul de des intalnite in sarcina, insa, de regula, dispar imediat dupa nastere.

Insomniile si tulburarile somnului

Tulburarile de somn apar mai ales in prima parte a sarcinii, in primul trimestru, cand greturile si varsaturile sunt mai frecvente si te pot trezi.

Mai tarziu in sarcina, femeile gravide pot constata ca nu pot dormi din cauza burticii care incepe sa creasca din ce in ce mai mult si care le pune in imposibilitatea de a adormi in pozitiile favorite. Asa apare insomnia!

Poti apela la mici trucuri care sa te ajute sa te odihnesti mai bine:

  • somnul de dupa-amiaza;

  • laptele caldut;

  • o baie calduta inainte de culcare;

  • sport;

  • ceaiul caldut;

  • dormitul pe o parte cu perna intre picioare.

Citeste si despre:

COMENTARII

Sarcina pe saptamani

Aplicatii pentru copii

DESCARCA
DESCARCA
OK

Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii aici

Inainte sa pleci,

Poti gasi informatii utile si in materialele urmatoare:


Urmareste-ne si primeste cele mai noi informatii pentru tine si copilul tau!

Creeaza cont! sau Urmareste-ne pe Facebook!

Trimite articolul catre prietenii tai

Poti baga cate mailuri vrei tu separate prin spatiu!

Trimite mesajul