Urmareste-ne:
Get Adobe Flash player

Simptomele cu care te confrunti in cel de-al treilea trimestru de sarcina

09 August 2017

Ultimele trei luni de sarcina sunt pline de stari contrastante. Esti entuziasmata pentru ca ai ajuns pana aici, dar te simti obosita in permananta. Apare disconfortul creat de burtica in continua crestere, iar vizitele la toaleta te vor impiedica sa ai parte de un somn odihnitor.

Iata care sunt simptomele specifice trimestrului III de sarcina si cum le poti ameliora.

somn_gravida_sarcina

Oboseala tot mai accentuata

Starile de oboseala si somnolenta se intorc in al treilea trimestru de sarcina si vei tanji dupa cateva ore de somn linistit. Disconfortul in timpul noptii creste odata cu burtica ta si oricat de mult ai vrea sa adormi, cu greu reusesti sa gasesti o pozitie confortabila.

Exista insa si cateva trucuri pentru a-ti mentine nivelul de energie in acasta perioada. Exercitiile fizice usoare te pot ajuta sa ai parte de nopti mai linistite si iti vor da energie. Sportul iti pune sangele in miscare si te revigoreaza. In plus, exercitiile fizice stimuleaza secretia de serotonina, cunoscut si sub numele de "hormonul fericirii". Te vor ajuta sa te relaxezi si sa ai o stare generala de bina. Cuvantul de ordine cand vine vorba despre miscare in sarcina este moderatia. Gimnastica usoara, plimbarile in aer liber, inotul si yoga te vor ajuta in acest sens fara sa fii expusa vreunui risc.

Alimentatia are si ea un rol important cand vine vorba despre nivelul de energie. Mananca portii mici si dese si nu uita de gustarile sanatoase dintre mese. Evita dulciurile procesate si opteaza in schimb pentru nuci, migdale sau fructe uscate.

Daca oboseala se accentueaza si te simti letargica, discuta cu medicul tau. Ai putea suferi de anemie, caz in care doctorul iti va prescrie suplimente cu fier.

Dureri de spate

Postura ta va avea de suferit din cauza kilogramelor in plus si a burticii tot mai mari, asa ca te poti astepta la dureri de spate destul de mari. Nivelul crescut al hormonilor va slabi articulatiile, crescand astfel disconfortul.

Aceste dureri pot fi atenuate cu ajutorul unor body-uri special create pentru a sustine burtica. De asemenea, pe timpul noptii, poti folosi o perna de sustinere a burtii, pe care o gasesti in orice magazin cu articole pentru viitoare mame. Vei avea parte de un somn mai odihnitor si durerile nu te vor deranja pe timpul noptii daca dormi pe o parte si tii perna intre genunchi.

Nu ridica greutati atunci cand nu este necesar si incearca sa te menajezi cat mai mult.

Urinari frecvente

Uterul si bebelusul vor pune presiune pe vezica ta urinara in al treilea trimestru. Asta inseamna ca vizitele la toaleta vor deveni tot mai dese, dar si ca nevoia va aparea brusc si va fi incontrolabila. Peste 40% dintre femeile la prima sarcina au episoade de incontinenta urinara atunci cand sarcina este avansata.

Poate suna putin ciudat, dar doctorii iti recomanda sa iti faci un program de urinare. Mergi la baie o data la fiecare ora, asa incat sa nu apara acea nevoie greu de controlat. Dupa o saptamana sau doua vei putea sa prelungesti timpul dintre vizitele la baie, fara sa apara incontinenta. Evita cafeaua si bauturile care contin cofeina in general, deoarece cafeina are efect diuretic.

Chiar daca nu este prea placut sa mergi des la toaleta, asta nu inseamna ca trebuie sa consumi mai putine lichide. Bea 8 pahare de apa pe zi pentru a te mentine hidratata, pentru a stimula digestia, dar si pentru a evita acumularea de bacterii in vezica si pe tractul urinar.

Arsuri la stomac

Aproape jumatate dintre viitoarele mame sufera de arsuri stomacale in ultima parte a sarcinii. Hormonii determina slabirea muschilor care impiedica acidul din stomac sa ajunga in esafog, asa incat apare senzatia de arsura in capul pieptului. Un alt factor care duce la aparitia acestei senzatii este faptul ca uterul tau ocupa in acest moment mare parte din cavitatea abdominala, asa incat stomacul se strange spre partea superioara a abdomenului, mai aproape de esofag. Ele nu reprezinta un pericol pentru sanatatea ta sau a bebelusului, insa sunt neplacute si suparatoare.

Evita mancarurile care provoaca arsuri stomacale in general - alimente picante, cu multe mirodenii sau mancaruri foarte grase, prajite in ulei incins, precum si bauturi care contin cofeina. Nu sunt recomandate nici sucurile acidulate, sucurile de citrice, laptele dulce sau inghetata.

In schimb, consuma portii mici si dese de mancare, cu gustari intre mesele principale. In acest fel eviti umplerea stomacului si refluxul gastric, cel care iti provoaca senzatia de arsura. Ceaiurile cu putin ghimbir proaspat ras precum si o lingurita de bicarbonat de sodiu dizolvat in apa te pot ajuta sa ameliorezi aceste senzatii. Majoritatea medicamentelor contra arsurilor stomacale sunt permise femeilor insarcinate, insa cel mai bine ar fi sa discuti cu doctorul tau inainte sa apelezi la ele.

Picioare si glezne umflate

In termeni medicali, umflarea picioarelor si a gleznelor se numeste edem si este provocata de presiunea uterului asupra venelor din parte inferioara a corpului. Umflarea este cauzata si de retentia de apa provocata de hormonii de sarcina. Nu va aparea doar umflarea gleznelor si picioarelor, ci si senzatii de furnicaturi sau amorteala la nivelul lor.

Edemul de la nivelul picioarelor poate fi redus intr-o oarecare masura daca evizi sa stai prea mult in picioare sau in aceeasi pozitie. Nu sta cu picioarele incrucisate, iar cand stai pe canapea foloseste un scaun mic pentru picioare. In timpul noptii, foloseste o perna pentru a-ti tine picioarele mai ridicate fata de restul corpului. Intinde-te in pat ori de cate ori ai posibilitatea.

De ajutor iti pot fi si sosetele compresive, o baie calduta sau cateva vizite la un bazin de inot.

Modificari la nivelul sanilor

Sanii tai devin tot mai mari si se pregatesc sa produca lapte pentru bebe. In ultimele luni de sarcina mameloanele ar putea secreta colostru. Acesta este un lapte special, cu care se hraneste copilul in primele zile de la nastere si care este considerat alimentul care ii da startul in viata copilului, fiind plin de substante nutritive necesare pentru dezvoltarea bebelusului.

Poarta bustiere si sutiene din bumbac in aceasta perioada pentru a evita iritatiile de la nivelul sanilor si mameloanelor. Este recomandat sa le porti chiar si in timpul noptii pentru ca sanii tot mai mari sa nu incomodeze in somn.

Citeste si despre:

COMENTARII

Sarcina pe saptamani

Aplicatii pentru copii

DESCARCA
DESCARCA
OK

Acest site folosește cookie-uri pentru o mai bună experiență de vizitare. Prin continuarea navigării, ești de acord cu modul de utilizare a acestor informații. Detalii aici

Inainte sa pleci,

Poti gasi informatii utile si in materialele urmatoare:


Urmareste-ne si primeste cele mai noi informatii pentru tine si copilul tau!

Creeaza cont! sau Urmareste-ne pe Facebook!

Trimite articolul catre prietenii tai

Poti baga cate mailuri vrei tu separate prin spatiu!

Trimite mesajul