Urmareste-ne:
Get Adobe Flash player

Cum reduci pofta de dulciuri in sarcina?

01 Aprilie 2014

pofte sarcinaPoftele - in special cele de dulciuri - sunt simptome firesti in sarcina, insa pot fi destul de viclene cand vine vorba de silueta. Ai grija sa nu cazi in capcana "mananc pentru 2" sau "trebuie sa imi satisfac poftele, altfel fac rau bebelusului" si sa acumulezi o greutate mai mare decat este cazul pe perioada sarcinii. Iata cum poti reduce considerabil pofta de dulce in sarcina!

Nu rata micul dejun

Ia micul dejun in fiecare dimineata. Daca incepi zilele cu o masa sanatoasa si hranitoare se pare ca iti va taia pofta de mai rontai alte alimente pe timpul zilei.

Portii mici si dese

Mananca cate putin si des pe parcursul zilei. Important este sa ai tot timpul ceva in stomac pentru a nu te izbi senzatia de foame si a da curs unei intregi liste de pofte si alimente pe care le-ai adulmeca fara sa tii cont de calorii si calitate.

Nu uita de gustarile mici si sanatoase

Pe langa mesele principale (care trebuie sa fie si ele destul de mici si luate mai des) nu uita de gustari. Prin acestea iti poti satisface micile placeri. Este de preferat sa alegi gustari sanatoase ca fructe, fructe uscate, legume, nuci, alune, migdale etc. Dar daca ai pofta de altceva, mai putin sanatos, acum este momentul sa iti satisfaci dorinta. Nu uita ca gustarile trebuie sa fie foarte mici.

Alege alternative asemanatoare, dar sanatoase

Cu siguranta unele prajituri sau dulciuri din ferestrele cofetariilor sau magazinelor de specialitate iti vor face cu ochiul. Incearca totusi sa iti satisfaci poftele cu astfel de produse, dar sanatoase si mult mai putin calorice. Fa in casa dulciuri, cu ingrediente sanatoase si cat mai putin grase sau calorice. Este cel mai simplu mod de a te asigura ca nu administrezi corpului si bebelusului aditivi nocivi.

Preferabil este sa te orientezi spre dulciuri facute din fructe: shake-uri, salate de fructe, iaurt cu bucati generoase de fructe, inghetata (este de preferat in locul multor prajituri pentru ca este sanataosa, daca mai este facuta si casa, cu atat mai bine); sucuri naturale de fructe in loc de racoritoare etc.

Bea multa apa

Apa este esentiala in sarcina si are un rol crucial pentru sanatatea bebelusului si a ta. Daca iti umpli stomacul cu apa constant, pe parcursul zilei, vei avea o senzatie de satietate care va elimina poftele pe timpul zilei.

Evita sa mergi in locatii care sa-ti starneasca poftele de dulce

Nu se poate sa eviti in proportie de 100% aceste locatii, dar daca ai ocazia si poti face acest lucru nu ezita. Nu intra in cofetarii, pizzerii sau alte fast-food-uri care ti-ar putea trezi papilele gustative.

Fa miscare fizica zilnic

Sportul practicat constant te ajuta sa fii sanatoasa pe perioada sarcinii. Antrenamentele la intensitate medie sau redusa, dar constante, au calitatea de a te ajuta sa eviti poftele de dulce in sarcina.

Cere ajutor

Uneori, schimbarile care apar in organismul gravidelor pot pune o mare presiune asupra lor si pot determina aparitia stresului. Aceasta poate conduce la mancatul emotional sau compulsiv. Daca simti ca nu mai poti detine controlul asupra alimentatiei cere ajutor prefesional si mergi la psihoterapeut.

Calculatorul de sarcina iti va oferi toate datele pe care iti doresti sa le afli: de la data posibila a conceptiei, pana la data posibila a nasterii. Calculeaza!

Citeste si despre:

COMENTARII

Sarcina pe saptamani

Aplicatii pentru copii

DESCARCA
DESCARCA
OK

Acest site folosește cookie-uri pentru o mai bună experiență de vizitare. Prin continuarea navigării, ești de acord cu modul de utilizare a acestor informații. Detalii aici

Inainte sa pleci,

Poti gasi informatii utile si in materialele urmatoare:


Urmareste-ne si primeste cele mai noi informatii pentru tine si copilul tau!

Creeaza cont! sau Urmareste-ne pe Facebook!

Trimite articolul catre prietenii tai

Poti baga cate mailuri vrei tu separate prin spatiu!

Trimite mesajul