Urmareste-ne:
Get Adobe Flash player

Durerile de spate din timpul sarcinii

02 Martie 2016

Uterul marit si presiunea pe care o provoaca in anumite zone, cresterea in greutate si schimbarea centrului gravitational si hormonii specifici sarcinii iti pot suprasolicita musculatura, generand durerile de spate specifice sarcinii.

Exista doua tipare frecvent intalnite ale durerilor de spate cu care se confrunta femeile insarcinate: durerea lombara si cea pelviana.

In vreme ce durerea lombara poate iradia catre plamani si se intensifica de la activitati precum petrecerea unui timp indelungat in picioare, cea pelviana iradiaza in zona coapselor si a feselor si se intensifica de la mersul pe jos, urcatul scarilor sau ridicarea greutatilor.

dureri_Spate_sarcina

O simpla durere de spate sau sciatica?

Durerea pelviana este uneori confundata cu sciatica, din cauza asemanarilor dintre simptomele pe care le prezinta ambele. Din fericire, sciatica este un fenomen rar intalnit in timpul sarcinii, de care doar 1% dintre femeile insarcinate sufera.

Aceasta este de regula cauzata de o hernie sau de un disc bombat in partea inferioara a coloanei vertebrale. In cazul sciaticii, durerea spatelui este aproape nula fata de cea pe care o simti la nivelul picioarelor. In plus, poate fi insotita de amorteala.


Oricine poate avea dureri de spate in timpul sarcinii?

Daca te-ai mai confruntat cu astfel de dureri inainte, este mai probabil sa suferi si in timpul sarcinii din cauza lor. De asemenea, stilul de viata sedentar, sarcina multipla sau obezitatea pot fi factori care sa intensifice durerile de spate din timpul sarcinii.

Ce poti face pentru a scapa de durerile de spate din timpul sarcinii?

Tratarea durerilor de spate se face in primul rand prin exercitii de fortifiere a musculaturii. Muschii abdominali, cei ai spatelui si cei ai picioarelor sunt primii pe care trebuie sa ii ai in vedere atunci cand incepi un program de exercitii.

Calculatorul de sarcina iti va oferi toate datele pe care iti doresti sa le afli: de la data posibila a conceptiei, pana la data posibila a nasterii. Calculeaza!

Programele prenatale de yoga pot fi perfecte pentru tine, cu atat mai mult cu cat au avantaje si in ceea ce priveste starea ta psihica, nu o vizeaza doar pe cea fizica. Inotul este o alta varianta pe care trebuie a o iei in calcul, mai ales ca statul in apa iti va relaxa ligamentele si articulatiile.

Mersul pe jos poate ajuta, de asemenea, daca il practici zilnic. Indiferent daca esti o incepatoare in ale exercitiilor fizice sau o adevarata atleta, trebuie sa tii cont de faptul ca in timpul sarcinii ar fi indicat ca ritmul miscarilor sa nu fie unul foarte alert, iar anumite pozitii, precum cea in care stai intinsa pe burta, ar trebui evitate.

Corecteaza-ti pozitia corpului si incearca si terapiile alternative

Obisnuieste-te sa stai cu spatele drept, chiar daca iti este tot mai dificil pe masura ce acumulezi kilograme. Daca stai jos, trage-ti umerii si soldurile in spate si foloseste o perna lombara care sa iti asigure o pozitie confortabila; ridica-te des si plimba-te cateva minute in fiecare ora, te vei simti mai bine.

Pantofii sunt foarte importanti in aceasta perioada, asa ca alege unii comozi, in care sa iti poti pastra echilibrul si mentine o pozitie cat mai naturala. Evita sa ridici greutati si obisnuieste-te sa faca ceilalti cumparaturile in locul tau, macar pentru o perioada. Acest lucru este valabil si pentru activitatile casnice precum folosirea aspiratorului sau stergerea prafului de pe cele mai inalte dulapuri.

Poti incerca si metode alternative pentru a scapa de dureri, asa cum sunt tehnicile de relaxare sau acupunctura. Primele te vor ajuta, in orice caz, sa scapi de stresul specific sarcinii.

Mai poti incerca sa scapi de durerile de spate cu ajutorul terapiei cald-rece; astfel, foloseste comprese reci sau recipiente umplute cu apa calda pentru a elimina tensiunea din zona dureroasa. Masajul ar putea ajuta, de asemenea, mai ales daca este facut de catre un specialist.

Cand devin periculoase durerile de spate din timpul sarcinii?

Adreseaza-te imediat medicului daca durerile tale de spate sunt severe, constante sau se inrautatesc pe zi ce trece. Febra este si ea un semnal de ingrijorare atunci cand le insoteste, iar in cazul in care au fost provocate de o lovitura sau altfel de trauma, controlul medical nu ar trebui sa fie doar o optiune.

Atunci cand durerile sunt insotite de amorteala sau cand incep abia la sfarsitul celui de-al doilea trimestru de sarcina ar trebui, de asemenea, sa ceri parerea specialistului. Orice alt semn, de la greturile neobisnuite la prezenta sangelui in urina, trebuie raportate medicului de fiecare data.

Tu te-ai confruntat cu dureri de spate in sarcina? Ce remedii ai folosit? Asteptam parerile tale in sectiunea de comentarii de mai jos!

Citeste si despre:

COMENTARII

Sarcina pe saptamani

Aplicatii pentru copii

DESCARCA
DESCARCA
OK

Acest site folosește cookie-uri pentru o mai bună experiență de vizitare. Prin continuarea navigării, ești de acord cu modul de utilizare a acestor informații. Detalii aici

Inainte sa pleci,

Poti gasi informatii utile si in materialele urmatoare:


Urmareste-ne si primeste cele mai noi informatii pentru tine si copilul tau!

Creeaza cont! sau Urmareste-ne pe Facebook!

Trimite articolul catre prietenii tai

Poti baga cate mailuri vrei tu separate prin spatiu!

Trimite mesajul