Get Adobe Flash player

Intreruperea anticonceptionalelor

08 Octombrie 2013


 

Nu este bine sa incepeti sau sa intrerupeti utilizarea anticonceptionalelor si nici schimbarea preparatului anticonceptional fara un consult ginecologic prealabil. Aceasta deoarece exista o multime de preparate anticonceptionale si fiecare se potriveste unui anumit status hormonal pe de o parte, iar pe de alta parte deoarece aceste preparate pot avea diverse efecte adverse (unele destul de severe) si diverse contraindicatii, in functie de starea dumneavoastra de sanatate si de antecedentele patologice personale si familiale.

De aceea, orice decizie in acest sens se ia in cadrul vizitei la cabinetul ginecologic (in care veti solicita medicului prescrierea de anticonceptionale, sau parerea referitoare la intreruperea administrarii unui produs), medicul va va cere informatii despre istoricul dumneavoastra medical, privind afectiunile de care ati suferit de-a lungul vietii si istoricul afectiunilor prezente in cadrul familiei dumneavoastra.

Tot in cadrul acestui consult puteti discuta si despre efectele adverse care pot apare la administrarea anticonceptionalelor si motivele care necesita prezenta dumneavoastra din nou la cabinetul medical. Un examen clinic, o ecografie si cateva investigatii suplimentare (de exemplu: un examen cito-bacteriologic al secretiei vaginale, dozari hormonale) vor fi probabil necesare, pentru a orienta medicul asupra preparatului cel mai potrivit. in plus, aceste investigatii vor fi utile, pentru a putea urmari prin consultatiile urmatoare daca au aparut modificari ca urmare a administrarii de medicamente anticonceptionale.

Odata inceputa medicatia cu anticonceptionale, va trebui sa va prezentati la medic ori de cate ori apar manifestari neplacute (scurgeri vaginale, dureri abdominale, sangerari neobisnuite, dereglari de menstra sau orice alt motiv care va ingrijoreaza). Nu uitati, anticonceptionalele nu se intrerup decat la indicatia medicului sau in momentul cand se termina o folie (niciodata la mijlocul foliei, pentru ca altfel riscati aparitia efectelor nedorite cum ar fi acea sangerare de care spuneati, aparuta la o saptamana de la intreruperea administrarii anticonceptionalelor, sangerarea de privatie).

Faptul ca ati folosit deja un preparat a carui administrare a-ti intrerupt-o, intrerupere ce a avut ca efect manifestarile descrise, reprezinta un motiv in plus sa va prezentati la un cabinet de specialitate. Multa sanatate!

dr. Ciprian Pop-Began
-obstetrica ginecologie-

Spitalul Clinic de Obstetrica-Ginecologie Prof. Dr. Panait Sarbu

Descopera lista de obiecte necesare in primele zile cu bebelusul acasa.

Articole recomandate

COMENTARII

Sarcina pe saptamani

Aplicatii recomandate de Copilul.ro