Urmareste-ne:
Get Adobe Flash player

Trucuri ca sa nu te ingrasi in sarcina

02 Decembrie 2013

O viitoare mama cu greutate normala trebuie sa acumuleze pana la sfarsitul sarcinii intre 9 si 13 kilograme. In general, o femeie gravida trebuie vorbeasca cu medicul despre greutatea pe care trebuie sa o  atinga la sfarsitul celor 9 luni si trebuie sa traga cu dintii sa nu depaseasca o depaseasca. Afla cum sa faci pentru a evita acumularea kilogramelor in plus in perioada de graviditate!

Femeile au tendinta in a cadea in diverse capcane si de a se folosi de scuza ca sunt insarcinate pentru a acumula mai multe kilograme decat trebuie. Inarmeaza-te cu trucuri prin care sa faci fata tentatiilor in sarcina.

Nu trebuie sa mergi pe ideea "mananc pentru doi"!

Adesea, femeile cad in aceasta capcana extrem de periculoasa.

Chiar daca trebuie sa cresti un pic portiile pe perioada sarcinii, acestea nu trebuie in niciun caz sa se dubleze. O femeie gravida trebuie sa consume in plus doar vreo 300 de calorii si nu mai mult.

Fa-ti o lista cu alimente sanatoase nutritive, dar mai ales satioase!

Secretul: sa mananci sanatos, dar mai ales satios. Daca te aprovizionezi cu o lista destul de incapatoare de alimente care au aceasta calitate de a tine foamea la distanta pentru perioade lungi de timp, vei scapa de nevoia de rontait permanent care poate atrage multe kilograme in plus. Atentie, orienteaza-te cate alimente care au vitamine si nutrienti esentiali, dar sunt si satioase!

Stabileste o lista cu alimente pe care trebuie sa le eviti in sarcina!

Atunci cand faci aceasta lista cu alimente periculoase pentru silueta ta trebuie sa ai in vedere urmatoarele criterii:

  • sunt foarte calorice si au grasimi multe;

  • nu aduc niciun nutrient esential in organism sau vitamina (deci nu ajuta cu nimic nici bebele si nici pe tine);

  • nu sunt satioase;

  • iti pun in pericol sarcina: alcool, fumat, cafeina etc.

Mananca cate putin si des!

In acest fel iti vei tine stomacul in permanenta ocupat cu digestia si nici senzatia de foame nu va mai aparea la fel de des. A manca putin si des inseamna a te alimenta echilibrat!

Bea multa apa!

Ciocolata neagra si-a dovedit de-a lungul timpului beneficiile pentru sanatate. Prepara propria reteta de ciocolata neagra fara zahar, de post. Afla cum!

Hidratarea in sarcina este mai importanta decat in orice moment al vietii, asigurand nu numai sanatatea gravidei, dar si dezvoltarea si cresterea normala a fatului. Cat priveste silueta, apa are acelasi rol pozitiv asupra mentinerii unei greutati optime. Bea minim 2 litri de apa pe zi (dar sa fie apa, cel mult poti adauga ceaiuri sau sucuri naturale). Aceasta te va ajuta sa tii temporar departe senzatia de foame.

Atentie la gustari si la pofte!

Chiar daca poftele pot fi cele care te pot pacali si te pot duce direct in primul fast-food pentru a alege cele mai gustoase, dar nesanatoase alimente, trebuie sa incerci doar sa gusti din ele si nu sa te infuleci cu portii intregi.

Este important sa nu iei in greutate foarte mult in primul trimestru de sarcina (chiar cand apara poftele). De aceea, trebuie sa fii constienta de minimizarea portiilor chiar si sub apanajul poftelor si tentatiilor culinare.

Inlocuieste rontaitul sau nevoia de gustari nocive cu fructe si legume proaspete.

Cantareste-te frecvent!

Trebuie sa iti verifici greutatea cat mai des. Este important sa fii la curent constant cu cat ai acumulat in fiecare etapa de sarcina, pentru a stii daca te-ai incadrat sau nu in parametrii normali si ce masuri trebuie sa iei in continuare.

Jurnal de dieta in sarcina!

Jurnalul de dieta s-a dovedit mereu a fi o metoda foarte buna de slabit pentru femei. In sarcina, acesta te poate ajuta si mai mult, pentru ca in felul acesta vei detine controlul asupra a ce ai mancat si ce modificari au aparut. Vei stii daca trebuie sa modifici ceva in dieta sau sa adaugi prin prisma notatiilor din timpul sarcinii. Plus ca il poti arata si medicului la controalele periodice pentru a-ti da cele mai bune sfaturi.

Fa miscare in fiecare zi!

Chiar daca nu esti un fan al salilor de sport sau al antrenamentelor sportive este important sa fii activa pe perioada sarcinii. Mergi cat poti de mult pe jos, fa plimbari lungi sau apeleaza la un specialist care sa iti creezeun program adaptat preferintelor si capacitatii tale de miscare.

Apeleaza la specialisti!

Daca simti ca nu iti poti gestiona si controla greutatea singura, apeleaza la specialisti. Atat nutritionistul, cat si instructorul de fitness te pot ajuta sa treci peste sarcina fara kilograme in plus.

Citeste si despre:

COMENTARII

Sarcina pe saptamani

Aplicatii pentru copii

DESCARCA
DESCARCA
OK

Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii aici

Inainte sa pleci,

Poti gasi informatii utile si in materialele urmatoare:


Urmareste-ne si primeste cele mai noi informatii pentru tine si copilul tau!

Creeaza cont! sau Urmareste-ne pe Facebook!

Trimite articolul catre prietenii tai

Poti baga cate mailuri vrei tu separate prin spatiu!

Trimite mesajul