Urmareste-ne:
Get Adobe Flash player

Pestele in alimentatia gravidei, ce trebuie sa stii?

17 Martie 2014

Pestele si fructele de mare sunt o sursa importanta de acizi grasi esentiali Omega 3 de care au de beneficiat si gravida si fatul in timpul sarcinii. Este unul dintre alimentele care nu trebuie sa lipseasca din meniul tau cand esti gravida. Dar, spre deosebire de alte alimente, pestele trebuie sa indeplineasca cateva conditii esentiale atunci cand e consumat in sarcina, pentru a nu pune in pericol sanatatea fatului.

Pestele in sarcina, beneficii si riscuri

Fructele de mare si pestele reprezinta surse esentiale de acizi grasi esentiali, dar si de proteine si fier – cruciale in cresterea si dezvoltarea fatului. In plus, acizii grasi Omega 3 au un rol esential in dezvoltarea creierului bebelusului din burtica.

Insa unele tipuri de peste si fructe de mare – in special cele de dimensiuni mari ca rechinul, pestele-spada sau macroul – pot contine niveluri foarte mari de metilmercur (un tip de mercur), extrem de periculos pentru sarcina daca este ingerat in cantitati mari. Acesta poate afecta dezvoltarea creierului si a sistemului nervos central al bebelusului.

Ce tipuri de peste sunt sigure in timpul sarcinii?

Alege tipuri de peste si fructe de mare care au un continut scazut de mercur:

  • creveti;

  • crab;

  • somon;

  • cod;

  • hering;

  • calcan.

Ce fel de peste este bine sa fie evitat in sarcina?

In general, cei de dimensiuni foarte mari sunt cei mai expusi contaminarii cu metimercur. Ei traiesc mai mult si se expun pe termen lung acestuia:

  • rechin;

  • scrumbie;

  • peste-spada;

  • pastrav de mare;

  • ton;

  • biban;

  • homar etc.

Cat peste trebuie sa manance o gravida si cum?

Specialistii sfatuiesc gravidele sa consume in jur de 340 de grame de peste si fructe de mare pe saptamana.

Daca ai pofta sau doresti sa gusti dintr-un peste care este expus mai mult metilmercurului, atunci limiteaza cantitatea de peste saptamanala la doar 170 de grame, pentru a evita complicatiile.

Este bine sa respecti cateva reguli cand vine vorba chiar side consumul acestei cantitati:

  • sa alegi tipuri de peste cu un continut cat mai mic de metilmercur;

  • sa nu mananci deloc peste crud, in nicio forma (cum ar fi sushi, scoici de exemplu) – exista riscul de a te contamina cu bacterii si virusuri;

  • gateste foarte bine pestele, la o temperatura de minim 63 de grade Celsius – pestele este gata atunci cand se separa in fasii si are o culoare opaca; gateste crevetii si homarul pana cand acestea au o culoare alb-laptoasa; gateste scoicile, midiile si stridiile pana cand cochiliile se deschid singure – inlatura-le pe cele care nu s-au deschis.

Marsupiul pentru bebelusi: descopera beneficiile pentru tine si bebe

Citeste si despre:

COMENTARII

Sarcina pe saptamani

Aplicatii pentru copii

DESCARCA
DESCARCA
OK

Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii aici

Inainte sa pleci,

Poti gasi informatii utile si in materialele urmatoare:


Urmareste-ne si primeste cele mai noi informatii pentru tine si copilul tau!

Creeaza cont! sau Urmareste-ne pe Facebook!

Trimite articolul catre prietenii tai

Poti baga cate mailuri vrei tu separate prin spatiu!

Trimite mesajul