Urmareste-ne:
Get Adobe Flash player

Dieta sanatoasa in sarcina. Sfaturi pentru mamici

27 Iulie 2016

Sarcina este, pentru orice femeie, o perioada extrem de solicitanta din numeroase puncte de vedere. Oscilatiile hormonale care se petrec pe parcursul acesteia determina aparitia unortransformari majore in organism.

Probleme precum constipatia sau hemoroizii sunt destul de comune in intervalul de 9 luni care preceda nasterea, asa ca unul dintre primele lucruri la care trebuie sa se gandeasca viitoarele mamici este alimentatia.

Mai mult decat atat, copilul solicita, in perioada intrauterina, o multime de nutrienti de care are nevoie pentru a se dezvolta armonios si sanatos. Asta inseamna ca dieta ta trebuie sa fie una care sa ii ofere toti acesti nutrienti si care sa ti-i ofere si tie, deoarece orice carenta te poate sensibiliza in perioada sarcinii si poate avea urmari chiar si dupa ce aceasta se incheie.

Este perioada perfecta pentru a renunta la junk food si pentru a adopta un stil de viata sanatos. In plus, ai si motivatia necesara acum, deoarece sanatatea copilului tau va deveni mai importanta decat orice altceva.

Iata cateva alimente care nu lipsesc din nici o dieta sanatoasa si care te vor ajuta sa ai o sarcina usoara si fara complicatii!

alimente_nutrieti_benefice_sarcinii

Ouale. Importante pentru sanatatea ta!

Bogate in proteine si vitaminele D si B12, aceste esente tari tinute-n sticlute mici iti confera energie din plin si va mentin sanatosi pe tine si pe copilul tau. In plus, au avantajul ca se pot pregati rapid si in foarte multe feluri. Este indicat sa eviti grasimile nocive in aceasta perioada, asa ca ouale fierte, ochiurile romanesti (sau ouale posate, cum preferati sa le numiti) sau cele pregatite la abur sunt ideale pentru micul dejun. De asemenea, le poti adauga si in alte preparate, asa cum este orezul, sau le poti servi alaturi de o portie sanatoasa de legume proaspete sau gatite. Indiferent ce varianta vei alege, ouale sunt delicioase!

Produsele lactate nu trebuie sa lipseasca din alimentatia ta zilnica

Laptele degresat, branza slaba, iaurtul sau chefirul sunt o resursa delicioasa pentru sanatate. Acestea contin calciu si iti vor mentine oasele sanatoase, iar pe copilul tau il vor ajuta sa se dezvolte perfect.

Marsupiul pentru bebelusi: descopera beneficiile pentru tine si bebe

In plus, sunt foarte versatile. Daca laptele poate fi consumat ca atare sau adaugat in budinci, ceaiuri, milkshake-uri, iaurturile devin si mai delicioase atunci cand le consumi alaturi de fructe proaspete sau confiate, iar branza poate deveni vedeta unei salate sau a unei portii sanatoase de legume preparate in cuptor.


Nucile sunt o sursa de sanatate incontestabila

Unul dintre putinele alimente neperisabile, nucile si preparatele care le contin sunt gustari delicioase si sanatoase si totodata o resursa extraordinara de proteine si grasimi sanatoase. Ele contribuie la dezvoltarea copilului tau, asa ca sunt indicate in toate dietele destinate femeilor insarcinate.

Migdalele, alunele, nucile sau alunele de padure pot fi consumate ca atare sau pot fi adaugate in salate si in alte preparate precum sunt fursecurile facute in casa. Untul de arahide este si el la fel de sanatos, asa ca nu trebuie sa te feresti de el, ci doar sa alegi o varianta cu un continut scazut de zahar.

Fructele sunt cheia catre o sanatate mai buna

Bogate in vitamine si fibre, fructele sunt foarte importante atunci cand imbratisezi un stil de viata sanatos. Consuma-le proaspete, congelate sau in conserva si te vei bucura de o digestie mai buna, mai ales in cel de-al doilea trimestru de sarcina, in care constipatia isi face simtita prezenta. In cazul in care le alegi pe cele in conserva, asigura-te ca acestea sunt conservate in apa sau in suc de fructe si evita-le pe cele cu siropuri si mult zahar.

Alimentele bogate in fier nu trebuie sa-ti lipseasca

Multe femei insarcinate pot ajunge sa sufere de anemie din cauza ca nu consuma suficiente alimente bogate in fier. Aceasta este insotita de simptome precum pierderea energiei sau stari de moleseala si poate fi combatuta cu alimente simple, asa cum este spanacul sau carnea rosie. Consuma-le regulat si te vei simti mult mai bine, iar sarcina ta va evolua asa cum iti doresti.

Tu ce alimente ai consumat in sarcina? Asteptam sugestiile tale in sectiunea de comentarii de mai jos!

Citeste si despre:

COMENTARII

Sarcina pe saptamani

Aplicatii pentru copii

DESCARCA
DESCARCA
OK

Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii aici

Inainte sa pleci,

Poti gasi informatii utile si in materialele urmatoare:


Urmareste-ne si primeste cele mai noi informatii pentru tine si copilul tau!

Creeaza cont! sau Urmareste-ne pe Facebook!

Trimite articolul catre prietenii tai

Poti baga cate mailuri vrei tu separate prin spatiu!

Trimite mesajul