Urmareste-ne:
Get Adobe Flash player

Dieta in sarcina: concentrati-va pe acesti nutrienti

20 Decembrie 2016

O dieta sanatoasa va ajuta la cresterea si dezvoltarea copilului, dar si la o sarcina usoara, lipsita de complicatii. De aceea trebuie sa stiti care sunt nutrientii necesari, care nu trebuie sa lipseasca din dieta zilnica.

Nu exista nicio formula magica pentru o dieta sanatoasa in timpul sarcinii. De fapt, in timpul sarcinii, principiile de baza ale alimentatiei sanatoase raman aceleasi - multe fructe, legume, cereale integrale, proteine slabe si grasimi sanatoase. Cu toate acestea, cateva substante nutritive din dieta unei femei insarcinate merita o atentie speciala.

dieta_sarcina

Dr. Silviu Istoc, medic primar obstetrica-ginecologie, ne spune care sunt cele mai importante elemente nutritive pentru o sarcina sanatoasa si un copil bine dezvoltat:

Folatul si acidul folic – pentru prevenirea defectelor congenitale

Folatul este o vitamina B, care ajuta la prevenirea defectelor de tub neural, anomalii grave ale creierului si a maduvei spinarii. Forma sintetica de folat gasita in suplimente si alimente fortificate este cunoscuta sub numele de acid folic. Suplimentarea cu acid folic a fost demonstrat ca reduce riscul de nastere prematura.

Cantitate: 800 mg de acid folic pe zi, inainte de conceptie si pe toata durata sarcinii.

Cele mai bune surse: cerealele fortificate sunt surse bogate in acid folic, de asemenea, legume cu frunze verzi, fructe, citrice, fasole uscata si mazare sunt surse de acid folic in stare naturala.

Calciul - pentru consolidarea oaselor

Atat femeia insarcinata, cat si copilul au nevoie de calciu pentru oase si dinti puternici. Calciul ajuta, de asemenea, sistemele circulator, muscular si nervos sa functioneze normal.

Cantitate: 1.000 de mg pe zi.

Surse bune: Produsele lactate sunt sursele cele mai bogate in absorbit de calciu. De asemenea, puteti include in dieta broccoli si varza creata, sucuri de fructe si cereale pentru micul-dejun, care sunt imbogatite in calciu, de asemenea.

Vitamina D – pentru rezistenta osoasa

Ca viitoare mama, esti bombardata din toate partile cu sfaturi. Dar cui ii plac sfaturile? Uneori ele pot face mai mult rau. Afla cum!

Vitamina D, de asemenea, ajuta la formarea oaselor si dintilor bebelusului.

Cantitate: 600 mg pe zi.

Surse bune: peste gras, cum ar fi somonul, este o mare sursa de vitamina D. Alte optiuni includ lapte si suc de portocale fortificat.

Proteine – pentru sustinerea cresterii

Proteinele sunt esentiale pentru cresterea copilului, in special in al doilea si al treilea trimestru de sarcina.

Cantitate: 71g pe zi.

Surse bune: carne slaba, carne de pasare, peste si oua sunt surse importante de proteine. Alte optiuni includ fasole uscata si mazare, produse lactate si unt de arahide.

Fier – pentru prevenirea anemiei

Corpul nostru foloseste fier pentru a face hemoglobina, o proteina in celulele rosii din sange care transporta oxigenul la tesuturi. In timpul sarcinii, volumul de sange se extinde pentru a acomoda schimbarile din organism si ajuta la aprovizionarea copilului.

Daca nu primeste suficient fier, femeia insarcinata se va simti obosita continuu si este mult mai predispusa la infectii. Riscul de nastere prematura si greutate mica la nastere, de asemenea, ar putea fi mai mare.

Cantitate: 27 mg pe zi.

Surse bune: carne rosie, carne de pasare si de peste. Alte optiuni includ micul-dejun alcatuit din cereale fortificate cu fier, fasole si legume.

Fierul din produse de origine animala, cum ar fi carnea, este cel mai usor de absorbit. Pentru a spori absorbtia fierului din surse vegetale si suplimente, le puteti asocia cu un aliment sau bauturi bogate in vitamina C - cum ar fi suc de portocale, suc de rosii sau capsuni.

„Chiar daca aveti o dieta sanatoasa, nu trebuie sa ignorati elementele nutritive cheie. Vitaminele prenatale se iau in mod ideal, incepand cu trei luni inainte de conceptie, acest lucru va poate ajuta sa umpleti orice deficit din corp. Medicul specialist v-ar putea recomanda suplimente speciale, daca urmati o dieta strict vegetariana sau aveti o problema de sanatate cronica”, explica dr. Silviu Istoc.

Dr. Silviu Istoc este medic primar Obstetrica-Ginecologie la Spitalul Medicover, in cadrul Departamentului de Medicina Materno-fetala si Chirurgie Ginecologica Minim Invaziva si la Clinica ProVita. Mai multe detalii puteti citi pe www.dristoc.ro si pe pagina de Facebook.

dr_istoc

Citeste si despre:

COMENTARII

Sarcina pe saptamani

Aplicatii pentru copii

DESCARCA
DESCARCA
OK

Acest site folosește cookie-uri pentru o mai bună experiență de vizitare. Prin continuarea navigării, ești de acord cu modul de utilizare a acestor informații. Detalii aici

Inainte sa pleci,

Poti gasi informatii utile si in materialele urmatoare:


Urmareste-ne si primeste cele mai noi informatii pentru tine si copilul tau!

Creeaza cont! sau Urmareste-ne pe Facebook!

Trimite articolul catre prietenii tai

Poti baga cate mailuri vrei tu separate prin spatiu!

Trimite mesajul