Urmareste-ne:
Get Adobe Flash player

Dieta in sarcina

05 Ianuarie 2013

Dietele de slabit sunt complet interzise in sarcina, insa excesul de greutate luat in aceasta perioada poate fi prevenit sau controlat cu succes. Iata cateva metode simple si la indemana despre ce poti face atunci cand te-ai ingrasat prea mult in sarcina, pentru a reveni la o greutate normala, si cam ce trebuie sa mananci pentru a tine sub control kilogramele in plus!

dieta-sarcina

Cat este indicat sa iei in greutate in sarcina?

Din momentul in care afli ca esti insarcinata, esti nevoita sa iti monitorizezi cu atentie greutatea. Nu te lasa prada mitului conform caruia "trebuie sa mananci cat pentru doi", dar nici nu te infometa, de teama sa nu iti strici silueta.

O gravida cu greutate normala nu ar trebui sa ia mai mult de 11-16 kilograme in plus, pe parcursul celor noua luni. Specialistii sustin ca o gravida cu o greutate normala ar trebui sa aiba un surplus de greutate de maximum 14 kilograme.

Ingrasarea trebuie sa se faca treptat, pe parcursul intregii sarcini si sa nu existe perioade in care te ingrasi foarte mult si intervale in care nu acumulezi deloc in greutate. Doar o ingrasare progresiva asigura fatului substantele nutritive necesare pentru a creste sanatos pe tot parcursul sarcinii.

Cel mai indicat este ca in primul trimestru sa te ingrasi aproximativ 2 kg, iar apoi sa acumulezi cate 500 g saptamanal, pana la finalul celor 9 luni de sarcina.

Ce faci daca te ingrasi mai mult decat trebuie in sarcina si ce mananci?

Daca esti o gravida supraponderala si ai depasit putin greutatea recomandata pana la luna de sarcina in care te afli, nu te impacienta! Chiar daca dietele de slabit ies din discutie atunci cand esti gravida, o reorganizare a meniului zilnic poate fi de ajutor in controlarea greutatii in sarcina.

De asemenea, cresterea usoara a nivelului de activitate fizica, sub stricta supraveghere a unui specialist sau la indicatiile medicului, poate fi de ajutor in acest sens. Alimentatia din timpul sarcinii trebuie sa fie bogata in vitamine si minerale esentiale pentru a asigura cresterea si dezvoltarea sanatoase ale fatului. Inseamna ca trebuie sa te focusezi foarte mult pe consumul de fructe si legume cat mai proaspete, pe lactate scazute in grasimi, dar si pe produse din cereale integrale.

Iti doresti un copil, dar pare ca iarasi ti-a venit menstuatia? Daca sangerarea este mai mica decat de obicei poate fi vorba despre nidatie - implantarea ovulului fertilizat. Afla daca ai putea fi insarcinata!

Evita alimentele bogate in grasimi, zaharuri si saruri. Stai departe de fast-food sau produse de tip junk-food. Limiteaza si consumul de sucuri si bauturi indulcite. Este posibil sa ai temeri legate de faptul ca poti lipsi fatul de anumiti nutrienti atunci cand limitezi accesul la anumite alimente in sarcina. In acest caz, este recomandat sa vorbesti cu medicul. Stabileste cu el o schema alimentara echilibrata pentru sarcina ta.

Nu uita nici de consumul de apa, atat de important in controlarea greutatii, dar si in mentinerea sanatatii in sarcina. Bea 2 litri de apa zilnic. La acestea se adauga si aportul de apa din alimentele pe care le consumi in dieta. In acest fel, asiguri o cantitate destul de mare de lichide pentru o sarcina sanatoasa.

Si miscarea fizica trebuie sa faca parte din "meniul" zilnic pentru mentinerea unei greutati cat mai normale in sarcina. Oricat de putina ar fi activitatea fizica din sarcina, este binevenita. 15 minute de plimbat zilnic sau putin timp petrecut la sala te pot ajuta sa iti controlezi greutatea si sa mai diminuezi din surplusul de kilograme acumulat pana la momentul respectiv.

Jurnalul de dieta, in care iti notezi toate alimentele pe care le consumi zilnic, se poate dovedi o solutie pentru a manca mai putin in sarcina. In momentul in care scrii pe hartie tot ce mananci si vezi ca deja ai atins o anumita limita de calorii, este mai usor sa faci fata tentatiilor si sa reduci consumul de alimente.

Nu lua nicio masura de dieta si nu face sport dupa bunul plac! Cere intotdeauna sfatul medicului cu privire la activitatile fizice pe care ai voie sa le faci, dar si la alimentele esentiale care nu trebuie sa-ti lipseasca din meniu. Este important sa te consulti cu el pentru a te asigura ca o sa ai o sarcina sanatoasa.

Tu cum ai avut grija de greutatea ta in sarcina? Ai avut momente in care ai depasit limita si te-ai ingrasat mai mult decat ar fi trebuit? Impartaseste-ne experienta ta in sectiunea de comentarii de mai jos!

Citeste mai multe despre alimentatia in timpul sarcinii si descopera:

Alimente interzise in sarcina

Alimente recomandate in sarcina

Citeste si despre:

COMENTARII

Sarcina pe saptamani

Aplicatii pentru copii

DESCARCA
DESCARCA
OK

Acest site folosește cookie-uri pentru o mai bună experiență de vizitare. Prin continuarea navigării, ești de acord cu modul de utilizare a acestor informații. Detalii aici

Inainte sa pleci,

Poti gasi informatii utile si in materialele urmatoare:


Urmareste-ne si primeste cele mai noi informatii pentru tine si copilul tau!

Creeaza cont! sau Urmareste-ne pe Facebook!

Trimite articolul catre prietenii tai

Poti baga cate mailuri vrei tu separate prin spatiu!

Trimite mesajul