Urmareste-ne:
Get Adobe Flash player

Cum trebuie sa se hraneasca femeia insarcinata si mama care alapteaza

27 Iulie 2017

"Mananc cat pentru doi", este sloganul in spatele caruia au tendinta sa se ascunda o multime de femei insarcinate sau cele care alapteaza. Sub falsa impresie ca dieta trebuie sa fie cat mai consistenta si mai variata, viitoarele, dar si proaspetele mame sunt tentate sa manance mai mult decat de obicei. Doar ca prea multe kilograme acumulate in timpul sarcinii pot fi daunatoare atat pentru fat, cat si pentru mama. Femeile supraponderale au un risc crescut de diabet gestational, hipertensiune arteriala, nastere prematura si complicatii in timpul sarcinii.

Afla cum trebuie sa se hraneasca femeia insarcinata si mama care alapteaza!

alimentatie_mama

Adopta o alimentatie variata!

Este cea mai potrivita, intrucat acopera intreaga gama de alimente, de la carne, la oua, lactate, legume si fructe, dar si cereale. Practic, in acest fel organismul reuseste sa isi extraga din sursa de hrana toti nutrientii necesari bunei dezvoltari intrauterine a fatului, dar si a bebelusilor, care obtin din lapte necesarul de elemente nutritive.

Tii o dieta ovo-lacto-vegetariana? Cere parerea medicului!

Este bazata, asa cum ii spune si numele, pe produse lactate, oua si produse vegetale si cereale. Practic, din nutritie este eliminata carnea. Potrivit specialistilor, dieta este una buna, insa femeia gravida si cea care a nascut recent si alapteaza trebuie atent monitorizate de catre medic si intervenit cu suplimente cu vitamine si minerale.

Dieta vegana nu este recomandata femeilor insarcinate sau care alapteaza

Unul dintre trendurile moderne in materie de alimentatie este reprezentat de dieta pe baza de plante consumate in stare naturala, nepreparate termic. Este vorba despre asa-numita dieta vegana, care insa nu este una recomandata in cazul femeilor insarcinate sau al celor care alapteaza, intrucat priveaza fatul si bebelusul de nutrienti importanti, expunandu-i la riscuri grave de sanatate, in special pentru dezvoltarea sistemului nervos.

Ca viitoare mama, esti bombardata din toate partile cu sfaturi. Dar cui ii plac sfaturile? Uneori ele pot face mai mult rau. Afla cum!

Printre nutrientii care pot suferi deficiente se numara proteine, fier, calciu, iod, zinc, vitamine din gama B si vitamina D, esentiala pentru fixarea calciului.

Evita alimentele care pot contine listeria

Este vorba despre o bacterie periculoasa care poate provoca pneumonie, meningita sau encefalita. Aceasta se gaseste in primul rand in alimente refrigerate si gata pentru consum. Mai exact, in branzeturile moi de tipul Camembert, in bucatile de carne rece, in salate, fructe de mare crude sau afumate, in laptele crud si in derivatele sale nepasteurizate.

Renunta la alcool si tigari

Femeile gravide si cele care alapteaza trebuie sa se abtina de la consumul de alcool. Totusi, pentru cele care aleg sa consume bauturi alcoolice in aceasta perioada este necesara consiliere medicala cu privire la nivelul maxim de alcool permis in astfel de cazuri. De asemenea, renuntarea la fumat este esentiala in perioada pre si post natala.

Hidratarea este esentiala!

Se recomanda suplimentarea aportului de apa in timpul alaptarii cu cel putin 1 litru peste consumul obisnuit. In timpul alaptarii, organismul consuma energie, nu mai putin de 500 de calorii fiind arse pe parcursul unei zile. Arderea caloriilor presupune consum de apa din organism, astfel ca este deosebit de importanta restabilirea echilibrului hidric.

Suplimentarea aportului de acid folic

Acidul folic (vitamina B9) are un rol extrem de important in formarea celulelor, mai ales a celor rosii. In cazul femeilor insarcinate, acidul folic luat inca din primele saptamani ale sarcinii reduce cu circa 70% riscul de malformatii ale fatului legate de dezvoltarea tubului neural, cum ar fi spina bifida.

Acidul folic este important atat pentru sanatatea mamei, cat si a fatului. Se recomanda administrarea zilnica de acid folic in doza continand 0,4-0,8 mg in primele 2-3 luni de sarcina.

Aport suplimentat de fier, calciu si vitamina D

Fierul si calciul sunt nutrienti esentiali care trebuie obtinuti, in principal, printr-o alimentatie variata. Fierul este important in transportul oxigenului la copil si previne anemia mamei. Calciul ajuta la formarea oaselor copilului si previne scaderea osteodensitatii la mama. Vitamina D are rolul de a fixa calciul, fiind esentiala atat inainte de nastere, atunci cand fatul se dezvolta intrauterin, cat si pe perioada alaptarii, atunci cand bebelusul trebuie sa isi ia din laptele matern toti nutrientii necesari unei bune dezvoltari.

Citeste si despre:

COMENTARII

Sarcina pe saptamani

Aplicatii pentru copii

DESCARCA
DESCARCA
OK

Acest site folosește cookie-uri pentru o mai bună experiență de vizitare. Prin continuarea navigării, ești de acord cu modul de utilizare a acestor informații. Detalii aici

Inainte sa pleci,

Poti gasi informatii utile si in materialele urmatoare:


Urmareste-ne si primeste cele mai noi informatii pentru tine si copilul tau!

Creeaza cont! sau Urmareste-ne pe Facebook!

Trimite articolul catre prietenii tai

Poti baga cate mailuri vrei tu separate prin spatiu!

Trimite mesajul