Urmareste-ne:
Get Adobe Flash player

Acidul folic in sarcina. Iata ce rol are!

07 Aprilie 2017

Desi multe femei insarcinate au auzit de acidul folic si de beneficiile sale, nu pun accent pe rolul si importanta sa in sarcina, fiind totodata un subiect pe care il omit multi medici. Acidul folic ajuta la prevenirea defectelor neuronale - defecte congenitale grave ale maduvei spinarii si creierului. Tubul neural este parte a embrionului care dezvolta coloana vertebrala si creierul copilului.

Defectele tubului neural apar intr-un stadiu incipient de dezvoltare, inainte ca multe femei sa stie ca sunt insarcinate – timp in care este important sa se inceapa administrarea de acid folic inainte de conceptie.

acidul-folic-sarcina

Iata care este doza recomandata de acid folic si ce rol are asupra sarcinii:

Inainte de sarcina

Studiile arata ca femeile care iau doza zilnica recomandata de acid folic incepand cu cel putin o luna inainte de conceptie si in timpul primului trimestru de sarcina reduce riscul copilului de defecte de tub neural cu pana la 70%. Acidul folic poate reduce, de asemenea, riscul de preeclampsie, o tulburare grava a tensiunii arteriale, care afecteaza aproximativ 5% din femeile insarcinate.

Corpul are nevoie de acid folic pentru a face celulele normale rosii din sange si pentru a preveni un tip de anemie. Este, de asemenea, esential pentru producerea, repararea si functionarea ADN-ului, harta genetica si un bloc de constructie de baza de celule.

Care este cantitatea necesara?

Pentru a reduce riscul copilului de a dezvolta un defect de tub neural, se recomanda 400 micrograme de acid folic pe zi, incepand cu cel putin o luna inainte de incercarea de a ramane insarcinata.

Nu lua mai mult de 1000 mcg pe zi de acid folic, cu exceptia cazului in care medicul ginecolog iti recomanda. Daca esti vegetariana te expui riscului de a avea deficit de vitamina B12 si o cantitate prea mare de acid folic.

Surse alimentare de acid folic

Unele cereale pentru micul dejun fortificate contin pana la 100% din cantitatea zilnica recomandata de acid folic. Acest lucru este de ajutor pentru femeile care nu iau un supliment, dar cele mai multe femei nu mananca aceste alimente in mod constant de aceea au nevoie de suplimente sau alternative.

Organismul absoarbe acidul folic din suplimente mult mai bine decat din alimentele naturale. Mai mult, acidul folic poate fi pierdut din alimente in timpul depozitarii sau prepararii prin fierbere a alimentelor care il contin.

Astfel, daca mancati alimente bogate in acid folic, trebuie sa stiti cum sa le preparati pentru a-si pastra cantitatea de acid folic. Puteti incerca linte, fasole uscata, mazare, nuci, avocado, legumele de culoare verde inchis, cum ar fi broccoli, spanac, napi, varza de Bruxelles si sparanghel, citrice si suc natural.

*** Articol scris de Dr. Silviu Istoc, medic primar Obstetrica-Ginecologie la Spitalul Medicover, in cadrul Departamentului de Medicina Materno-fetala si Chirurgie Ginecologica Minim Invaziva si la Clinica ProVita. Mai multe detalii poti citi pe www.dristoc.ro si pe pagina de Facebook facebook.com/DrSilviuIstoc.

Marsupiul pentru bebelusi: descopera beneficiile pentru tine si bebe

Citeste si despre:

COMENTARII

Sarcina pe saptamani

Aplicatii pentru copii

DESCARCA
DESCARCA
OK

Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii aici

Inainte sa pleci,

Poti gasi informatii utile si in materialele urmatoare:


Urmareste-ne si primeste cele mai noi informatii pentru tine si copilul tau!

Creeaza cont! sau Urmareste-ne pe Facebook!

Trimite articolul catre prietenii tai

Poti baga cate mailuri vrei tu separate prin spatiu!

Trimite mesajul