Urmareste-ne:
Get Adobe Flash player

Supe - crema fara carne

18 Iulie 2005




Bulion limpede de legume (1 portie = 200 – 250 ml).

Ingrediente: morcov 25 g, pastarnac 25 g, radacini patrunjel 10 g, telina 5 g, cartofi 50 g, frunze patrunjel 3g, apa 300 ml, sare (dupa gust).

Se curata zarzavaturile, se spala si se dau pe razatoare, apoi se pun la foc cu apa care a clocotit, usor racita, intr-un vas bine acoperit. Se fierb aproximativ o ora, se adauga verdeata si se mai tine vasul acoperit inca 5 minute. Se strecoara si se poate adauga suc de rosii (lamaie). De asemenea, se pot adauga lapte (30 – 40 ml), unt (5 g), smantana (15 – 20 g) sau ou (1/4).

Calorii: aproximativ 60/portie.


Bulion de zarzavat



Bulion de zarzavat (1 portie = 200 – 250 ml)

Ingrediente: zarzavat galben (morcovi, gulii) 70 g, cartofi 50 g, leguminoase verzi (mazare, fasole) 10 g, sare.

Se curata zarzavaturile, se taie bucati mai mari; mazarea se spala. Se acopera totul cu 1 l de apa rece si se fierbe acoperit pana cand raman 250 – 300 ml. Bulionul se strecoara si zarzavatul se indeparteaza. Dupa ce s-a adaugat sare se mai fiebe supa inca o data. Din acest bulion se poate face un bors, o ciorba cu un zarzavat oarecare sau I se pot adaug afainoase (gris, taitei, etc.) 15 g.  

Calorii: Aprox. 700 /portie – fara fainoase.

Supa de fasole verde



 Supa de fasole verde (2 portii x 200ml)

Ingrediente: fasole verde 250 g, morcov 50 g, ceapa 30 g, unt (ulei) 30 g, zahar 5 g, rosii 100 g (sau o lingurita bulion), faina 10 g, apa 1 l, sare, patrunjel verde 10 g.

Se curata morcovul si ceapa, se toaca marunt si se pun sa fiarba in apa. Cand zarzavatul este aproape fiert se adauga fasolea spalata si taiata in bucatele de 2 cm. Se fierbe in continuare in vasul acoperit. Separat se prepara un sos din faina si zeama da supa si se toarna apoi in oala cu zarzavaturi. Rosiile, curatate de pielite si samburi, se taie in felii subtiri si sa adauga in supa odata cu sarea. Supa se poate acri cu putina zeama de lamaie sau cu otet de fructe (mere). Se serveste dupa ce s-a adaugat untul (uleiul) si s-a mai dat un cocot.

Te-ai gandit vreodata ca ai putea savura prajitura ta preferata, in varianta fara zahar? Descopera retete istete de dulce sanatos pentru intreaga familie!


Calorii: aprox. 160/portie.

Supa crema de cartofi



 Supa crema de cartofi (2 portii x 200ml)

Ingrediente: apa 400 ml. cartodfi curatati 200 g, ceapa 30 g, unt 5 g, lapte 50 ml, zeama de lamaie 10 ml (sare de lamaie), sare, patrunjel 10 g.

Cartofii spalati, curatati si taiati in felii se pun la fiert cu ceapa intreaga, decojita si spalata. Cand sunt bine inmuiate se scot din apa, ceapa se arunca, iar cartofii se trec printr-o sita. Piureul rezultat se pune in papa in care au fiert cartofii, se sareaza, se pun untul si laptele si se mai da un clocot. La sfarsit se poate adauga patrunjel fin tocat si zeama (sau sarea) de lamaie.

Calorii: aprox. 125/portie.

Supa crema de morcovi cu lapte



 Supa crema de morcovi cu lapte (2 portii x 200ml)

Ingrediente: apa 500-600 ml, morcovi curatati 200 g, lapte fiert 200 ml, sare 1 g.

Morcovii spalati si curatati se taie in bucati marunte, se pun in apa si se fierb 1 – 11/2  ora, apoi se iau de pe foc si se trec prin sita. Piureul rezultat se amesteca in 200 ml zeama in care au fiert morcovii. Se adauga laptele, sarea si se mai da un clocot. Supa se recomanda de la varsta de 4 luni, mai ales la convalescentii dupa boli diareice sau la copiii predispusi la tulburari digestive, vara.

Calorii: Aprox. 100/portie.

Supa crema de fidea



 Supa crema de fidea (4portii x 200ml)

Supa limpede de legume 600 ml (reteta nr. 1), fidea 60 g, galbenus de ou 1 bucata, lapte 100 ml, unt 12 g, verdeata 20 g, branza de vaci (telemea) 40 g.

In supa de legume clocotita se pune fideaua si se fierbe 15 min. Dupa ce se raceste se adauga oul subtiat cu lapte, branza de vaci trecuta prin sita (telemeaua desarata si rasa) si untul. Inainte de servire se pune verdeata tocata marunt. Se poate adauga suc de rosii (10-20 ml).

Calorii: aprox. 160/portie.

Crema de cartofi



 Crema de cartofi (4portii x 200ml)

Ingrediente: cartofi piure 250 g, supa limpede de legume 400 ml, , lapte 80 ml, galbenus de ou 1 buc., unt 15 g, sare 4 g, verdeata 20 g.

Se adauga piureul de cartofi batut cu lapte si unt in supa de legume sarata, care clocoteste, Inainte de servire se adauga galbenusul de ou, subtiat si frecat separat cu putina apa si verdeata tocata marunt.

Se poate servi si cu smantana (30 g) sau cu crutoane de paine.

Calorii: aprox. 140/portie.

Crema de dovlecei



 Crema de dovlecei (1 portie x 200 ml).

Ingrediente: dovlecei 125 g, lapte 50 ml, smantana 10 g, sare, marar, apa 250 ml.

Dupa ce se curata de coaja si se spala, dovleceii se fierb in apa clocotita, intr-un vas acoperit. Separat, se face un sos alb din faina diluat in lapte. Se trec dovleceii printr-o sita, apoi se amesteca cu sosul alb si cu zeama in care au fiert. Se mai da un clocot, iar dupa ce se racoreste se adauga smanatana si mararul tocat marunt.

Calorii: aprox. 80/portie.

Crema de spanac



 Crema de spanac (4portii x 200ml)

Ingrediente: spanac 300 g, bulion de oase degresat 800 ml, smanatana 20 g, galbenus de ou 1 buc., unt 12 g, sare 4 g, zeama de lamaie 20 ml.

Se spala bine spanacul, se taie cat mai marunt si se inabusa intr-o craticioara cu unt si putina apa. Cand s-a inmuiat bine se paseaza prin sita cu bulionul de oase si se mai da in cateva clocote. Se adauga sarea, iar – cand s-a racoit – galbenusul frecat cu smantana separat. Cand se serveste se adauga suc de lamaie sau suc de rosii.

Calorii: 125/portie.

Supa crema din legume cu smantana



  

Ingrediente:

1 kg. rosii, 250 gr. morcovi, o capatana de telina, o ceapa, ulei, 200 gr. smantana, o legatura de patrunjel

Mod de preparare:

Se fierb legumele, taiate in bucati mari, in 2 litri de apa cu sare si putin ulei. Cand sint gata, se trec prin sita si se paseaza.

Se adauga sare. Daca supa nu e suficient de groasa, dupa pasare se mai lasa sa fiarba putin.

Se serveste supa calda sau rece, cu adaos de smantana si patrunjel fin tocat. Nu se adauga smantana decat la masa.

Citeste si despre:

COMENTARII

Aplicatii pentru copii

DESCARCA
DESCARCA
OK

Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii aici

Inainte sa pleci,

Poti gasi informatii utile si in materialele urmatoare:


Urmareste-ne si primeste cele mai noi informatii pentru tine si copilul tau!

Creeaza cont! sau Urmareste-ne pe Facebook!

Trimite articolul catre prietenii tai

Poti baga cate mailuri vrei tu separate prin spatiu!

Trimite mesajul