Urmareste-ne:
Get Adobe Flash player

Micul dejun in alimentatia copiilor

16 Noiembrie 2010

mic dejun sanatosMicul dejun nu trebuie niciodata subestimat in alimentatia copiilor. Nicio alta gustare a zilei nu suplineste puterea si beneficiile pe care copiii le iau din prima masa a zilei. Atentie, un simplu pahar de suc sau un baton de cereale nu reprezinta o masa. Micul dejun trebuie sa fie complex si compus din cele mai hranitoare si energice alimente.

Efecte pozitive ale micului dejun asupra copiilor

Un mic dejun regulat imbunatateste performantele scolare ale copiilor. Elevii care plecau la scoala dimineata fara sa manance aveau dificultati la orele de matematica, citire si rezolvau cu greutate problemele aparute in timpul zilei, in timp ce copiii care luau micul dejun erau performanti in domeniul creativ, al aritmeticii, erau rezistenti si constanti in activitatea pe care o desfasurau.

De asemenea, servirea micului dejun in fiecare dimineata asigura o dezvoltare si o crestere aromonioasa a copilului. Cei care sar peste aceasta masa a zilei au tendinta sa manance mai mult in timpul acesteia si sa se ingrase.

Studiile au aratat ca micul dejun are efecte benefice in activitatea scolara a copiilor:

  • rezultate mai bune la teste;

  • viteza mai mare de lucru;

  • mai multa energie;

  • atentie sporita;

  • bunadispozitie;

  • imbolnaviri mai rare.

Efecte negative ale absentei micului dejun din alimentatia copiilor

  • Multi copiii care nu mananca micul dejun sunt substantial mai grasi decat ceilalti.

  • De asemenea, cei care nu iau prima masa a zilei sunt mai predispusi la oboseala si la lipsa concentrarii in activitatile educationale.

  • S-a constatat ca micutii care nu servesc micul dejun consuma mai multe alimente de tip junk-food in timpul zilei decat cei care mananca la inceputul zilei.

  • Micul dejun este o sursa importanta de calorii, fibre si fier si nu poate fi suplinit de nici o masa a zilei.

Ce trebuie sa contina un mic dejun hranitor pentru copii?

Pentru copii este esential sa serveasca cereale la micul dejun, pentru ca le ofera energie si substante nutritive, necesare pentru sanatate, dar si in procesul de crestere. Servite cu lapte sunt o sursa excelenta de vitamine si calciu.

Pe langa lapte, un aliment esential in cresterea copiilor, alege si alte tipuri de lactate. Branzica, iaurtul, sana si alte astfel de produse pot fi introduse cu succes in meniul primei mese a zilei.

Cerealele sunt ideale pentru micul dejun pentru ca ii ajuta pe copii sa se concentreze la scoala si le da energia necesara pentru a invata si a se juca. Micul dejun asigura 20% din energia zilnica necesara.

De asemenea micul dejun pe baza de cereale este gustos si apreciat de foarte multi copii. Oferta de cereale variaza in sortimente si arome, astfel ca acestea se potrivesc diferitelor gusturi.

Ouale sunt o optiune de mic dejun importanta pentru copii. Ele contin proteine de calitate care ii ajuta pe micuti sa creasca puternici si sanatosi.

Fructele nu trebuie sa lipseasca din alegerile pentru micul dejun. Fie ca e vorba de o salata de fructe, ca sunt introduse in cerealele cu lapte sau sunt mancate separat, ele sunt o sursa sigura de combustibil pentru intreaga zi.

Painea prajita este iar o idee exceptionala pentru aceasta masa. Alege tipuri de paine din cereale integrale pentru ca astfel, ele devin si o sursa importanta de fibre care ajuta digestia. Poti face sandvisuri delicioase pentru micuti din astfel de paine.

Cum il determini pe copil sa manance micul dejun?

  • in primul rand vorbeste-i constant despre cat de important este sa faca acest lucru si cum il ajuta pe el;

  • tu il cunosti cel mai bine pe micutul tau si ii stii preferintele alimentare; axeaza-te la micul dejun pe alimente care ii plac: de exemplu, daca nu ii plac prea mult fructele, dar ii place laptele, atunci opteaza pentru cereale cu lapte si alte produse lactate etc.;

  • asigura-te ca nu este mereu in graba dimineata; ca se trezeste la timp pentru a manca si micul-dejun si ca a dormit suficient de mult pentru a nu fi obosit dimineata; organizeaza un plan de somn si respecta-l intocmai cu el;

  • unii copii mananca numai daca si altcineva o face langa ei; daca aveti posibilitate, luati micul dejun in familie, daca nu mananca macar tu cu el;

  • fii un model pentru el – daca tu nu vei lua micul dejun, atunci nu te astepta ca el sa o faca prea usor; copiii imita ceea ce vad, iar daca observa ca exista o rutina in acest sens, se va adapta mai usor acestui stil de viata;

  • fii creativa cu alimentele si combinatia lor, dar si cu aranjarea lor pentru ca micutii se plictisesc repede de rutina.

Citeste si despre:

COMENTARII

Aplicatii pentru copii

DESCARCA
DESCARCA
OK

Acest site folosește cookie-uri pentru o mai bună experiență de vizitare. Prin continuarea navigării, ești de acord cu modul de utilizare a acestor informații. Detalii aici

Inainte sa pleci,

Poti gasi informatii utile si in materialele urmatoare:


Urmareste-ne si primeste cele mai noi informatii pentru tine si copilul tau!

Creeaza cont! sau Urmareste-ne pe Facebook!

Trimite articolul catre prietenii tai

Poti baga cate mailuri vrei tu separate prin spatiu!

Trimite mesajul