Get Adobe Flash player

Alimentatia mamei dupa nastere

22 August 2012

Recomandat de Milupa

 

 

 

 

 

Alimentatia mamei dupa nastere nu este chiar atat de complexa precum pare. In principiu, trebuie sa urmezi un regim alimentar similar cu cel din sarcina.

 

Daca nu alaptezi, nevoia de calorii si nutrienti este la fel ca cea dinainte sa ramai insarcinata. Daca alaptezi, esti in recuperare dupa operatia de cezariana sau esti anemica, vei avea nevoie de un regim nutritional special.

Incearca sa fii creativa cand vine vorba de nutritie. Alege alimente care necesita putin timp (sau deloc) pentru a fi preparate. Mancaruri rapide si nutritive sunt fructele proaspete, legumele proaspete, branza topita pe paine prajita, branza proaspata, iaurtul cu stafide, semnitele de floarea soarelui sau cerealele.

Remedii naturale cu efecte rapide


Lasa-ti prietenii si familia sa te ajute cu prepararea meselor in primele luni dupa sarcina. Mancarurile pe care le poti congela sunt foarte folositoare in zilele in care esti prea obosita sau ocupata sa mai gatesti altceva, pentru ca nu trebuie decat sa le dezgheti si sa le incalzesti.

Este foarte important sa-ti faci timp sa stai la masa. Atunci cand mananci din picioare sau pe fuga vei avea impresia ca nu ai mancat cum trebuie. Acest obicei duce si la acumularea oboselii si la mancatul in exces. Nu face bine nici la digestie. Pune bebelusul in leagan sau in scaunul lui sau asteapta sa adoarma pentru a putea manaca in liniste, folosindu-ti ambele maini, fara sa mai trebuiasca sa te concentrezi si la altceva.

Dupa perioada postpartum, in care nu vei mai alapta si vei fi mai odihnita, poti sa te gandesti la inceperea unei diete de slabit dupa nastere.

Constipatia

Constipatia este o afectiune destul de comuna pentru perioada postpartum. Urmatoarele sfaturi s-ar putea sa-ti fie de folos:

• Incearca sa faci exercitii fizice zilnic, ca mersul pe jos.

• Asigura-te ca organismul tau are un aport mare de fibre. Fibrele poti sa le iei din: cereale cu fibre, fructe si legume. Mareste si consumul de fluide in acelasi timp in care maresti aportul de fibre.

• Bea multa apa. Doi litri pe zi de apa este cantitatea recomandata, dar daca alaptezi, bea mai mult de atat.

• Bea un pahar de suc de prune si apoi mai multe cani de apa calda, ceai fara cafeina sau alte bauturi calde pentru a stimula digestia.

• Evita folosirea regulata a laxativelor. Daca folosesti un laxativ mai des decat la trei, patru zile, corpul tau va deveni dependent de ele.

 

450x140 nastere

Refacerea nivelului de fier

Unele femei afla ca sunt anemice dupa nastere. Asta inseamna ca au mai putine celule rosii de sange decat ar fi ideal pentru a suplimenta organismul cu oxigen. Anemia postpartum poate interveni dintr-o mai veche anemie din timpul sarcinii, din cauza sangelui pierdut la nastere sau de la o nastere multipla.

Doctorul tau iti va testa sangele in timpul perioadei postpartum. Daca testele de laborator confirma faptul ca esti anemica, vei incepe imediat un tratament. Daca ai pierdut mult sange la nastere, probabil ca ai facut deja o transfuzie. Daca nu a fost cazul, tratamentul are ca scop refacerea nivelului de fier prin dieta alimentara adecvata si suplimente.

Daca doctorul tau iti prescrie sa iei suplimente de fier, va trebui sa ajuti corpul sa le absoarba. Pentru a face lucrul acesta, mananca o masa care sa contina o cantitate mare de vitamina C atunci cand iei suplimente de fier. Surse foarte bune de vitamina C sunt rosiile, fructele citrice, cartofii copti si broccoli. Poti include si un aliment ce contine fier.

Alimente ce contin fier sunt: carnea rosie, organele de animale, spanacul, ouale si anumite cereale fortifiate cu fier. Incearca sa nu iei suplimente de calciu atunci cand iei suplimente de fier pentru ca interfereaza cu absorbtia lor.

 

Sursele de calciu le reprezinta: laptele, iaurtul, branza etc. Cu toate acestea, lactatele slabe sunt foarte importante din punct de vedere nutritional asa ca nu le elimina complet. Include alimente bogate in calciu la mesele la care nu iei suplimente de fier.

Articole recomandate

COMENTARII

Aplicatii recomandate de Copilul.ro