Urmareste-ne:
Get Adobe Flash player

5 mituri despre apa, demontate

16 Februarie 2017

Cu totii avem nevoie de apa pentru a trai, dar cat de multe stim oare despre ea? Unii spun ca ingrasa, altii ca nu e bine sa bei in timpul mesei. Altii spun ca apa de la chiuveta este periculoasa. Care este adevarul adevarat? Ei bine, iti dezvaluim in continuare cateva mituri despre apa.

Suntem indemnati pe toate canalele sa bem cat mai multa apa. Minimum doi litri pe zi se anunta in spoturile publicitare. Doar ca de cele mai multe ori ajungem sa consumam cel mult doua pahare de apa. Si ne intrebam de ce oare avem dureri de cap si stari de lesin. Tocmai pentru ca nu bem suficienta apa. Si nu bem fiindca am mostenit o serie de idei preconcepute.

mituri-apa

Le luam pe rand si vedem ce este si ce nu este adevarat din ceea ce se spune despre apa, potrivit nutritionistilor:

MITUL #1: Consumul unei cantitati mari de apa ingrasa – FALS

Unele persoane cred ca, cu cat bei mai multa apa, cu atat mai mult vei ajunge sa cantaresti. Este adevarat, doar ca nu pentru mult timp. Si asta intrucat apa va ajunge sa fie eliminata rapid din organism, astfel ca daca ai avut initial senzatia de saturatie, de prea plin, prin transpiratie si prin urina vei scapa de apa din corp. Ce trebuie sa retii este ca apa nu contine calorii. De aceea, poti sa bei cat de multa apa doresti ca nu vei pati nimic.

Potrivit specialistilor, o scadere cu 2-3 procente a volumului de apa din corp poate sa nu para periculoasa, insa reuseste sa provoace dureri de cap, o scadere a performantelor fizice si sa creeze o stare de oboseala inexplicabila. Mai mult, in lipsa apei, scad si performantele cognitive, iar ritmul cardiac creste. O diminuare cu 10% a nivelului de apa din corp poate avea un impact serios asupra sanatatii, generand ameteli, spasme musculare, delir, epuizare, insuficienta renala, scaderea volumului de sange, putandu-se ajunge chiar la coma.

MITUL #2: Apa ajuta la slabit - FALS

Am spus ca apa nu contine calorii. Asadar, nu ingrasa. Dar daca nu ingrasa, ajuta la slabit? Exista dovezi ca apa bauta inainte de masa ajuta la sporirea nivelului de satietate, determinandu-te sa mananci mai putin la acea masa. Totusi, expertii arata ca nu trebuie sa exageram cu consumul de apa. Rinichii pot sa proceseze intre 700 de mililitri si 1 litru de apa intr-o ora.

Pentru un concediu cu copiii fara peripetii, trebuie sa tii cont de aceste recomandari!

Un singur pahar in plus peste aceasta cantitate duce la o suprasolicitare a sistemului renal, care poate determina o scadere a nivelului de electroliti, inclusiv a sodiului, care este esential pentru buna functionare a muschilor si a organelor. Apa va intra mai rapid in celule, acestea se vor umfla si se pot sparge. Organismul va reactiona prin dureri severe de cap, varsaturi, vedere incetosata si spasme musculare.

MITUL #3: Femeile trebuie sa bea mai multa apa decat barbatii – FALS

Nutritionistii au facut o estimare potrivit careia femeile au nevoie de cel putin 2 litri de apa pe zi, in vreme ce barbatii trebuie sa bea 2,5 litri in acelasi interval. Asadar, diferenta nu este mare. In acest total poate fi inclusa apa din ceai, cafea, lapte, suc de fructe, supe, fructe si legume. Cu toate acestea, este recomandat ca lichidul pe care il bem sa fie in cea mai mare parte apa, pentru ca in acest fel nu consumam prea multe calorii.

MITUL #4: Apa nu e buna in timpul mesei - FALS

Se spune ca nu trebuie sa bei apa pana nu ai terminat de mancat, intrucat ti-ar fi afectata astfel digestia. Teoria este falsa, sustin nutritionistii. Apa este evacuata rapid si nu impiedica absorbtia nutrientilor. Din contra, sa bei putina apa printre inghititurile de mancare va ajuta la o mai buna absorbtie a substantelor nutritive din intestine. In plus, se evita astfel constipatia, care este efectul unui consum mare de fibre. Numai in anumite conditii, cum ar fi cea de reflux gastric, nu este recomandabil sa se bea apa in timpul meselor.

MITUL #5: Este bine sa bei apa dupa ce te-ai trezit - FALS

Apa stimuleaza functia renala si ajuta la echilibrarea nivelului hidric in organism, indiferent de timpul zilei in care bem. De aceea, apa pe care o bei dimineata, imediat dupa ce te-ai trezit, nu este nici mai buna, nici mai rea decat cea pe care o bei inainte de culcare. Oricand bei apa, e important sa o bei incet, cu inghitituri mici.

Citeste si despre:

COMENTARII

Aplicatii pentru copii

DESCARCA
DESCARCA
OK

Acest site folosește cookie-uri pentru o mai bună experiență de vizitare. Prin continuarea navigării, ești de acord cu modul de utilizare a acestor informații. Detalii aici

Inainte sa pleci,

Poti gasi informatii utile si in materialele urmatoare:


Urmareste-ne si primeste cele mai noi informatii pentru tine si copilul tau!

Creeaza cont! sau Urmareste-ne pe Facebook!

Trimite articolul catre prietenii tai

Poti baga cate mailuri vrei tu separate prin spatiu!

Trimite mesajul